Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Sociala medier Maria Holm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
INDividuellt och Anpassat stöd till arbete för personer med neuropsykiatrisk/psykiatrisk funktionsnedsättning eller personal/verksamheter som möter.
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Videokonsultation med medborgare
Näringslivets Ungdomsprogram: Morgondagens förmågor behövs nu.
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Tillväxtföretag i Västernorrland Monica Westberg Projektledare, Länsstyrelsen Västernorrland Monica Westberg StrategiResurs.
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Resultat från följeforskning Projekt: Tillväxt Halland 16 september 2010.
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Framtidsspåret.se ett steg framåt……...
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Trender inom statsförvaltningen
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
Karttillgänglighet för klubborienterare och allmänhet
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Coaching –vad är det? Positiv Livskraft ©.
Kommunikation OL108A.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
Regional Innovativ GIS- och E- tjänstsamverkan Samarbetsprojekt mellan 5 kommuner i Västernorrland; Örnsköldsvik, Kramfors, Härnösand, Timrå, Sundsvall,
Utvecklingskraft för svensk livsmedelsindustri. Ett av KK-stiftelsens expertkompetensprogram Styrelsen hämtad från näringslivet Mötesplats för kunskapsutveckling.
Läsplattor på Göteborgs stadsbibliotek. Därför startade vi  Stort intresse  Ge låntagarna chans att pröva på riktigt  Marknadsföra bibliotekets e-böcker.
Ung kommunikation Högskolan i Kalmar –––– Växjö universitet –––– Blekinge Tekniska Högskola i samarbete.
Läsbar prolog CM 8.1. allmäna principer correctness user-friendliness efficiency readability modifiability robustness documentation.
Utbildningen till kunskapsutvecklare inom Begripsamprojektet En utbildning om hur man kan påverka kognitiv tillgängligheten till produkter, tjänster och.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Kajsa Hartig Nordiska museet
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
FIRST LEGO LEAGUE 2015 PRESENTATÖR, DATUM. Sedan starten år 2000 har FIRST Scandinavia haft som målsättning att ge barn och ungdomar goda inlärningsupplevelser.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Sociala medier källkritik. Att kunna kommentera under ett flöde Bloggar inklusive kommentarsfält Twitter Facebook, Google+ eller Linkedin. fotosidor som.
Arrangera mera! En föreläsning om vad som är bra att tänka på inför, under och efter ett arrangemang.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Flåm.
Allmänt Peter Bloom e-post tfn Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på.
Webbinarium i primärvård Region Skåne Kompetenscentrum för primärvården i Skåne Eva Pulverer-Marat.
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Smart Built Environment
Svenska dagstidningar står i en brytpunkt
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Kundresan i sociala medier
Kommunikation.
Föräldramöte 09 röd
Besöksboom på julafton
Produkt, pris, plats och påverkan
MAIVOR – mobilt arbetssätt inom vård och omsorg
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
För ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Effektkarta för extern webbplats
Tips & trix.
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Utveckling och lärande
Vägledningsmodellen Utsikt-Insikt-Framsikt & Varför en modell?
Presentationens avskrift:

Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling Som deltagare i detta program får ditt företag förståelse och inspiration inom tio av de mest aktuella områdena inom digital affärsutveckling och kommunikation just nu. Arbetssätt för att korta geografiska arvstånd och komma närmare kunderna i digitala relationer. Genom tio digitala Pop Up-möten får du förståelse för olika inriktningar och arbetssätt. Kopplat till mötena finns chatten för direkt dialog. Plattform för deltagande Programmet presenteras på plattformen Tillväxtstudion på Facebook. Formatet är korta föreläsningar. Där kan du direkt från där du befinner sig kan gå in på Facebook, till projektets grupp, ta sig en ”kopp kaffe” och plugga in lurarna. Därmed får också en direkt upplevelse om hur du kan använda funktionerna Grupp, Live och Chatt i arbetet med att utveckla och marknadsföra ditt företag. Vad behövs för att komma igång Teknisk är det enkelt, du behöver en Facebook-profil samt Messenger. I samband med din anmälan behöver du lämna mailadress och mobilnummer. Då blir du inbjuden till en grupp på Facebook samt får en sms-påminnelse dagen innan föreläsningarna. Programledare och föreläsare Med mera än 20 år inom det digitala området. Som företagsutvecklare och med utbildningar som projektledare inom digitala medier, affärsarkitekt inom digital affärsutveckling och processledare inom kommunikation är Jonas Ulander den som föreläser. Jonas Ulander är affärsutvecklaren och inspiratören som redan på åttiotalet programerade sitt första spel på datorn. Och i takt med globalisering och digitalisering har Jonas de sista 20 åren lagt allt mera tid på att hjälpa företag att möta utmaningarna med att hitta effektiva strategier och arbetssätt när det gäller kommunikation och kunderbjudanden. Idag är Jonas som Projektledare inom digitala medier och marknadsföring, Processledare inom kommunikation och Affärsaktitekt inom affärsmodeller och strategiledning en stark resurs för företag och individer som vill ta nästa steg med sina verksamheter.

Progam Datum och tid Föreläsning Ämnesområde Torsdag 28/9 kl 09 Så väljer du rätt sociala medier för att möta din målgrupp i deras vardagliga flöde   Sociala medier Torsdag 5/10 kl 09 Så utvecklar du digitala relationer till din marknad och dina kunder Digitala relationer Torsdag 12/10 kl 09 Så kan du genom några få mailadresser pricka din målgrupp på sociala medier Digitala målgrupper Torsdag 19/10 kl 09 Så kan du förstärka ditt kunderbjudande genom att använda digitala arbetssätt Digitala tjänster Torsdag 26/10 Så anpassar du texter och innehåll för Googles styrande algoritmer Sökordsoptimering Torsdag 9/11 kl 09 Så skriver du text för att skapa läsbarhet och högt genomslag på webben Digitala budskap Torsdag 16/11 Så kan du följa med besökarna på hemsidan ut i deras digitala vardagsflödet Följeannonsering Torsdag 23/11 Så kan du skapa digitala kampanjer som följer besökarens behov och intresse Automatiserad marknadsföring Torsdag 30/11 kl 09 Så kan du använda Viritual Reality för att göra fysiska möten och visningar digitala Viritual Reality Torsdag 7/12 kl 09 Möt några av framtidens digitala arbetssätt och tänk i dom i din verklighet Digital framtid