Team 06 Välkomna till Föräldrainformation Info från ledargruppen, förberett av Karin.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Föräldramöte • Välkomna till ny säsong! • Klubben, laget, träningen • Minisammandrag och cuper • Information och hemsidan • Lagföräldrar och uppdrag.
Advertisements

Alnö IF P Äppellunda kansli
AGENDA Järfälla IBK föräldramöte P01 Röd 22/ Planer inför säsongen och vad vi förväntar oss av killarna & föräldrarna Vem är vi? Ny tränare Nya killar.
Föräldramöte P januari 2015
Välkomna till VÅR säsongen 2010! Från den 1/1 -27/ Vi följer ledorden Respekt - Ansvar - Kompis - Roligt - Samarbeta Vi är idag 47st i Team 00.
Team 06 Välkomna till Föräldrainformation Förberett av lagledningen gm Karin.
Föräldramöte Team-02 Datum: Tid:
FÖRÄLDRAMÖTE VT 2016 KLUBBRUMMET. TEAM 04 SPELARE SÄSONGEN 16/17 28 SPELARE JUST NU 24 UTESPELARE 4 MÅLVAKTER.
Föräldramöte STFF P05 blå Mossen Tillbaka blick 2013 Laget har växt från ca 40 till nästan 60 grabbar Vi har varit 7st tränare Vi har varit.
Föräldrarmöte P-00 Nacka IBK Agenda  Återblick  Presentation ledare  Organisation  Träningar  Matchserier och matchuttagning  Sekretariat.
Föräldramöte P Bollstanäs skola. Agenda Ledarstaben och truppen Träningar Matcher – S:t Eriks-cupen Cuper Föräldrarrollen Hemsidan Ekonomi.
Föräldramöte P Agenda Ledarstaben och truppen Träningar Matcher – S:t Eriks-cupen Cuper Föräldrarrollen Hemsidan Ekonomi Andra aktiviteter.
SUNDSVALL HOCKEY TEAM 03. Föräldramöte 17:e sept 2012 Truppen Cuper Seriespel Träningar Läger Utrustning Matchtröjor Regler (Kontraktet) Utrustning Ekonomi/Jobb.
Föräldramöte BHC U11/U12 (Team -05). Agenda föräldramöte BHC Team Organisation 2.Säsongsplanering 3.Ekonomi 4.Material 5.Träningsmatcher.
Infomöte för F06 8/9 -14 Källbrinksskolan. Kul att ni är engagerade! Närvaro- söndagsträningar? Uttagning till matcher, 9-10 st Svara på kallelser Sjuk.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
VÄLKOMNA! F03 FÖRÄLDRAMÖTE Agenda Sportslig policy Roller för att driva detta, tränare mm Träning och Matcher Långsiktigare planering Socialt.
Team 06 Föräldramöte  Hisingen Hockey:  Team 06: (NY DESIGN!) –Kontaktinfo på APPEN.
Säsongs upptakt.  Vi spelar I Div.2(näst högsta serien )  Vi spelar totalt 18 matcher, planerad serie start V. 15 eller 17.  Lagen i Serien ◦ Boo FF.
Dagordning Ledare och funktioner runt laget Träningar Matcher Cuper –träningshelg – andra aktiviteter Lagkassan Valborg - JA Föräldraansvar Medlemsavgift/Sektionsavgift.
Föräldramöte P06: Agenda  Säsong 2014 – tillbakablick  Säsong 2014 – slutfasen (vinter)  Säsong planering.
P02 Föräldramöte Agenda Rekapitulation av förra mötet Nästa säsong.
Föräldramöte Innebandy P05 Måndag 9/2 – ÖSK U Klubbhus Kl 18:00 – 19:15 Presentation av oss ledare & föräldragruppen Säsongsplanering VT 15 Poolspel Träningarna.
Falu IF A-pojk Säsongen 2014/15 1. Agenda Ledarstab inklusive Supportfunktioner Säsongen som kommer Träning Seriespel Cuper/Träningsläger Ekonomi Övriga.
Team 06 Välkomna till Föräldrainformation Förberett av lagledningen gm Karin.
Stuvsta IF - vi gick igenom några bildet från Stuvsta IF vad gäller t.ex. toppning av lag m.m. – se bilder Träningar -frivilliga tematräningar till våren.
Team 06 Föräldramöte Hur gick det? Vad har vi lärt oss? Input från föräldrar Matchuttagningar Samåkning Inbjudningar Istider 2 Säsongen 14/15.
Dagordning Medlemsavgift och träningsavgift Träningstider Utrustning - klubba, glasögon, vattenflaska Laget/truppen Ekonomi Föräldraansvar Sammandrag Paradiscupen.
Panthers P08 VT2017 –
Föräldrar information 2017
Föräldramöte SIF P-06 April 2017.
Välkommen till information ang. Vöikers P 02
Föräldramöte April 2017 Domsjö IF P-04.
Föräldramöte Brooklyn Tigers/antnäs U8 (P09)
Team 06 Välkomna till Föräldrainformation
Föräldramöte 13 februari 2017
P06-BLÅSVART Fotboll Föräldramöte 12/
VÄLKOMMEN!
Föräldramöte BAIK P02/P01 Innebandy
P03 Innebandy Engagemang Delaktighet Organisation
Föräldrarmöte F08.
Team 06 Välkomna till Föräldrainformation
Presentation av oss ledare Säsongsplanering HT 14 Indelning Poolspel
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Team 06 Föräldramöte
Agenda 11/9 -16 Träningstider Ordningsregler Innan träning
VÄLKOMNA ! FÖRÄLDRAMÖTE P-05 Ht 2016
Team flick Välkomna! Föräldramöte
Välkomna Föräldramöte 5 sep 2016 Kl 18 – 20 Agendan ok?
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher
Föräldramöte Almtuna Team 05
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Föräldramöte Boden Hockey U
Föräldramöte IFK Kungälv P-10
Välkomna till föräldrainformation för BSK- F09.
Informationsmöte nr 3 F03/
Innebandy P05 Säsongen 17/18.
LIBK F23 Innebandy Föräldramöte säsong 2017/2018
Genom glädje och engagemang formar vi tillsammans vår förening!
Föräldrarmöte 8/11.
Välkomna! ÖSK P04 föräldramöte 28/ Tränare: Tobbe och Fredrik
Föräldramöte – U
Agenda Ledare och truppen Samarbete med P08
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
Föräldramöte 2018 HT Välkomna.
ORGANISATION & ARBETSSÄTT SÄSONGEN 2017/2018 HISINGEN HOCKEY
ESK P05 Föräldramöte
Västerås SK Bandy P-07.
Föräldramöte NIF P06 Vår 2019.
Ledarträff Nicklas är lagledare och ansvarar för administration i Laget.se och kontakt mot Störmsbro IF och fotbollsförbundet, sätter ihop.
Presentationens avskrift:

Team 06 Välkomna till Föräldrainformation Info från ledargruppen, förberett av Karin

 Välkomna!  Styrelsen och Ulrika har ordet…  Sportsligt och Rasmus har ordet…  Intro till Hisingen Hockey  Lag & Stab  Material & Utrustning  Att bygga lag  Utbildning  Ekonomi  Föräldrarollen 2 Agenda!

Ulrika Lundin, ordförande i Hisingen Hockey.  Vad gör styrelsen?  Röda tråden för det sportsliga och för föräldrar  Cafeverksamheten  Tränarråd, Lagledarråd och Föräldraråd 3 Vi välkomnar...

Träningar (Preliminära och tyvärr ibland med kort framförhållning) –Måndag kl i Tuve –Tisdag 3 veckor kl eller kl i Tuve (Samträning C-grupp) –Tisdag 1 vecka kl på Rambergsrinken (Samträning C-grupp) –Fredag kl i Tuve –Söndagar kl Tematräning. Rasmus återkommer om detta. –Off-ice träning 15 min innan 1 pass/vecka beroende på träningstid –Vi försöker undvika flertalet dagar i följd Man behöver inte anmäla frånvaro för träning. Upp och ned träning. –Spelare från Team 07 kan komma att träna med oss. Mattias P bestämmer vilka som tränar upp. –Spelare från Team 06 kan komma att träna med Team05. Tränarteamet i Team06 bestämmer vilka som tränar upp. –Finns det behov att träna ned så görs denna bedömning av tränarteamet. 4 Träningar

Seriespel  Två lag är anmälda till seriespel i C2.  Det är ingen nivåanpassning mellan serierna och spelarna kommer att växla mellan lagen.  C2 spelar normalt matcher på söndagar och båda lagen spelar då oberoende av varandra.  2x15 min effektiv tid utan tacklingar. Inbjudan  En målvakt och hälften av utespelana kommer att bli kallade till varje match  Inbjudan går ut omkring en vecka innan match och svar önskas ca 3 dagar före match för att om nödvändigt göra omfördelningar.  Om ni svarat JA på en inbjudan så förväntar vi oss att ni kommer. Spela upp  Om C1 behöver spelare till match (på lördagar) så bedömer tränarteamet i Team06 vilka som spelar upp.  Team07 kan komma att fylla på i Team 06 om det saknas spelare. Cuper  Just nu är vi inte anmälda till något cup, men kommer att titta på detta närmare jul.  Vi har inte bestämt om vi skall ha en egen cup ännu. I så fall troligen i mars. 5 Matcher

Rasmus Johansson 6 Tränaren har ordet

 Hisingen Hockey: –Ny design  Team 06: –Kontaktinfo –Alla aktiviteter med laget –Prenumeration på kalendern  Generell filosofi och riktlinjer från SHF och Hisingen Hockey  App med kontakter och info  Utskick: Nyheter, Inbjudningar, , Sms –Sms listan ska främst vara till för envägskommunikation. Diskussioner tas via personliga sms eller dyl. 7 Välkomna!

 Lag –31 spelare i truppen. (3-5 målvakter) –Tränare  Huvudtränare: Rasmus  Tränare: Mattias, Mikael R,  Assisterande tränare: Fredrik J, Mikael K, Albin Nilson (A-pojk), Anders, Fredrik E, –Lagledare: Karin och Malin –Materialare: Gustav, Göran, Jonas, Thomas  Stab –Sekretariat: Linda L, Elinor –Föräldrarepresentant: Linda R, Maria H –Cafe: Linda R –Cupansvarig: Linda R, Jonas –Ekonomi: Maria S  Övriga föräldrar engagerar sig i sina tilldelade ansvar –Sekretariat: Vänligen sätt era namn på listan! 8 Lag & Stab

 3 spelare ingår i den permanenta målvaktsgruppen. Ytterligare 2 spelare har utrustning för att stå i mål om de vill.  Just nu är det oklart om det blir målvaktsträning som tematräning på söndagar.  Under säsongen 15/16 beslutades att målvakterna skulle få ett utrustningsbidrag på max 1000 SEK/målvakt eller max totalt 5000 SEK från lagkassan för säsongen 16/17. För att detta ska betalas ut ska målvakterna stå i mål på avsedda matcher och träningar.  3 målvakter är just nu aktuella för denna subvention  Ledargruppen föreslår att denna subvention även gäller för säsongen 17/18.  Närvarande föräldrar står bakom förslaget. 9 Målvaktsrollen

 Team06 har fått ett eget förråd!  Iordningställande av förråd pågår till en kostnad av SEK inklusive en luftavfuktare. Inköpslista presenterades på ledarmöte och belopp godkänt att ta från lagkassan, –Planen är att alla spelare ska få plats med varsin back med yttermått på back är 600x400x410 (mm) –Tanken är att organisera gemensamt inköp av back för de som är intresserade. Materialarna skickar ut om intresse. –Målvakter får ha varsin bag på golvet (3) –Endast en utrustning / spelare. Om spelare inte har back så får lagring ske i mån av plats. Spelare med back har förtur.  Endast ledare i Team06 kommer att ha koden till förrådet.  Föräldrar kommer behöva hjälpa barnen att planera och ta med utrustning till bortamatcher och träningar på Rinken. Detta behöver ske träningen innan. 10 Material - Förråd

Damasker  Damasker till match finns även i år. Dessa delas ut och samlas in vid varje match. Tröjor  Vi har inte tillräckligt med tröjor för att kunna ha ”fasta” nummer. Övrigt  Slipning: Görs i Tuve av våra materialare. Ha framförhållning  Tejp för klubba och benskydd.  Om spelarna använder tejp så är du som förälder ansvarig för att de vet var de lägger förbrukad tejp. Sköts inte detta så ber vi er att inte skicka med tejp till träning och match. Inköp  Materialarna har fått förtroende att göra inköp av förbrukningsmaterial under 1000 SEK. Högre belopp skall godkännas av flera ledare. Övrigt från materialarna Material & Utrustning

 Omklädningsrum för ombyte och dusch  Vi har begärt två omklädningsrum för killarna för träning.  Då vi har förmånen att ha tjejer i laget så har vi begärt användning av domarrummet för tjejerna. Vi undersöker även möjligheten att låna juniorernas omklädningsrum om domarrummet är upptaget.  Ledargruppen har beslutat att separera duschmomentet för killar och tjejer baserat på erfarenheter och info från tidigare säsong.  Har ni föräldrar synpunkter på detta? Ni kan höra av er till Karin.  En vuxen ska vara sist ur omklädningsrummet för att titta att det ser prydligt ut och supporta lagets arbete mot all typ av mobbing.  Lag i sovsalar etc  Med erfarenhet från vår första träningshelg med övernattning så har ledargruppen beslutat att hela laget; killar, tjejer, kvinnliga ledare och manliga ledare bor i samma rum, alternativt blandas i rummen om fler lokaler används.  Har ni föräldrar synpunkter på detta? Ni kan höra av er till Karin. 12 Bygga ett lag del 1

 Vi ledare kommer denna säsongen ta fler beslut tillsammans som grupp. För vissa frågor kanske endast inom tränarteamet, medan för andra frågor hela ledarstaben. Detta skall göra att laget får en mer enad och supportad röst i utmanande frågeställningar.  I laget har vi under förra säsongen jobbat med att föregå med gott exempel, vara en god kamrat osv i vårat ”kompispass”. Under träningshelgen tillkom en punkt vad gäller mobiler och paddar. ”Från det att vi samlas till dess vi duschat och lämnat omklädningsrummet så använder vi inte mobiler och Ipad. Ledare kan använda mobiler för kommunikation runt laget.”  Föräldrar kommer att visa sitt engagemang genom att driva vårt café,....som är en viktig inkomstkälla för föreningen. Här är det viktigt att vi....alla hjälps åt.  Vi har pratat om kost på vårt träningsläger. Info kommer att skickas ut....från Malin 13 Bygga ett lag del 2

 Generell plan från föreningen för utbildningar för ledare är på gång.  Förra säsongen gick vi nedan utbildningar  Grundkurs -> U9 – Mikael, Mattias, Fredrik J  Målvaktskurs Steg 1 - Mattias  B1 ->U12- Rasmus  Lagledarutbildning – Malin, Karin  Materialarutbildning 1 – Gustav  Akut omhändertagande av idrottsskada – Karin, Göran  Nästa steg  Materialarutbildning, slipning fördjupning, grundkurs 14 Utbildning

 Vi har ca 59 kSEK på kontot  Försäljning  Föreningen säljer inte New Body i år. Om laget väljer att göra detta på egen hand så är det ok.  Vi kommer att sälja Sverigelotter i föreningens regi. 15 lotter/spelare/2 månader. All vinst går till föreningen. Lotterna kostar 25 SEK  Hur vill vi dra in pengar till Team06? Oavsett förslag så föreslår ledargruppen starkt att antingen så säljer man så gott man kan eller så betalar man en summa. Sponsring?  Uppskattade utgifter  Utrustningssubventioner SEK  Turneringar, lagavgifter – ca SEK  Träningshelg – Ej färdigt. Helgen kostade SEK  Material – ca SEK  Ledargruppen har beslutat att vi framöver för t ex träningsläger kommer att iaf.....symboliskt kompensera för extra utgifter om det förutsätts att ledare och.....föräldrar ställer upp med bilar. 15 Ekonomi & Inköp

...gärna heja på laget och på ditt barn med glada och supportande tillrop. ...supporta med mackor etc efter att spelarna kommer ur omklädningsrummet. ...se över ditt barns utrustning ...hjälp ditt barn att utan stress kommer till träning och match i tid. ...prata med ledarna om du har idéer eller erfarenheter för att göra verksamheten bättre för ditt barn, laget eller föreningen i helhet. ...supporta ledarna och övriga ansvariga med ditt engagemang för t ex café, events, försäljning etc ...hålla dig uppdaterad om kalendern och utskick. ...positivt supporta ditt barn i med- och motgång. 16 Du som förälder får….

–Jenny Pfolz och Mikael Kristofferson är sjukvårdsutbildade.  Kan de supporta vid cuper och liknande? –Man kan använda överdragsshorts som man kan dra utanpå befintliga shorts för att få sponsortryck, samma färg etc. Tommy nämnde detta som alternativ att använda egna sponsiorer.  Träningströjor: Fredrik E (och Rasmus) tittar på detta. Kontakta Fredrik om du kan sponsra.  Matchtröjor: Får vi köpa egna matchtröjor och trycka sponsortryck?  Tidigare har vi sagt att vi inte ska göra detta. Det finns flera olika frågeställningar och detta parkeras tills vidare.  Försäljning för Team06  Under hösten säljer vi kakburkar/godis. Linda R håller i detta.  OK till att sälja New Body under våren. Ledargruppen tittar på hur detta ser ut när vi kommer närmare  Träningshelgen  Spelarna var mycket nöjda...och trötta. Föräldrar positiva till lägret. Vi har även dragit lärdomar av saker vi kan förbättra, som också återfinsn i presentationen. Maten var mycket bra och vi tackar Sjöberg, Rosengren Fransson,Pfoltz och Hagelin för fantastiskt supportarbete.  Föräldrar supportar ny ”regel” kring mobil och Ipad. 17 Några ytterligare noteringar

18 Tack för Ert intresse! Vi ses i hallarna!

 Närvarande: Katta Krans, Malin Jarvind, Linda Tosengren, Maria Hagelin, Jessica Malmström, Elisabeth Scott, Jenny Pfolz, Henrik Larsson, Dennis Holmberg, Fredrik Jarvind, Tommy Andersson, Karin Carlsson, Christel Englund, Ulrika Mårdborg, Fredrik Ekstrand, Carl- Johan Krook, Peter Sjöberg, Maria Sandedal, Gustav Hagelin, Mattias Hallberg, Jonas Rosengren, Mikael Fransson, Rasmus Johansson, Megos Ogbamichael, Thomas Andersson, Elinor Holmberg  Anmäld frånvaro (föräldrar till): –Henrik Eldh 19 Närvarande