Konvertering NET1 till NET2 Information om övergången till den nya versionen av Emrox Store.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En presentation av ett unikt system
Advertisements

BAS-M Hur du på ett enkelt sätt administrerar din båtklubbs register.
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Skapa ett video-CV på YouTube
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
DIO Webb, en kort manual Version Sida 2 Version 7.0 Innehåll 1.Skapa nytt meddelande a.Välja mottagare b.Förklaring av de olika fälten.
Manual för älgdatabasen i
E-post juni 2013.
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 1 Det här bildspelet är till för dig som arbetar på Naturvårdsverket och vill ha.
Hur registrera t.ex älgobs och avskjutning i Viltdata?
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
VÄLKOMMEN ! Du kommer nu att få delta i ett parapsykologiskt experiment.. Luta dig bakåt i stolen och klicka med musen när vi kan börja.
- Gå till adressen kronoby
Links2keep - Nyb ö rjarguide. Links2keep Här kommer alla dina länkar att visas. Länkarna som du kan se på startsidan är exempel och kommer inte finnas.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Hur loggar jag in? Klicka på ”Exonaut” i listen ovan.
REGIONSERVICE, NÄRSERVICE Välkommen till Logbuch utbildning för webbanvändare Funktion och Inställningar Avsnitt 1.
Komma igång med Lync Windows Store-appen
Webbsidesutbildning Lennart Ek, Tel Stefan Fosseus,
Manual Offentliga jobb Chefer HR-funktion Version 1.0
1 Svar på frågor. 2 Registrerade reseorder per avdelning – går inte! Per skola går det att söka fram alla resenärer som har reseorder Rapporter i KTH-RES.
- Administration. IdrottOnline administration nyheter -09 Integration med Tävlingsadministrativa system för Skidor, Friidrott, Orientering. - sept. Förbättringar.
Användarmanual för anställda LUNCHBESTALLNING.se.
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Emrox --- Telia hur hantera KostnadsFörslag (KF) Tips och trix.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
Låneobjektslager - inventering. Låneobjektslager Logga in som Butikschef (alternativt Admin – beror på om butiken tillhör en kedja…). Via ”Underhåll =>
STARTA KURSEN: RESULTATNOTERINGAR Klicka på skärmen eller piltangenten för att stega dig igenom kursen Du kan göra inställningar i spelaren nedtill t.ex.
CTM är kopplad till TransQ och Sellihca. När upphandlaren vill bjuda in leverantörer till en upphandling i CTM kan de via upphandlingen i CTM logga in.
Inloggning, startsida i Co-Driver samt utloggning Panel-PC
Webbanmälan till högskolestudier HT 2017
|UTBILDNING.
Gör en traditionell släktbok med Disgen
Uno. Telefonistinstruktion.
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
MedControl Hantering av händelse och avvikelse samt teknik och övrigt
Region Skåne Förvaltningsgrupp för Digital Diktering
Information gällande inloggning och lösenordshantering Totara
JOHARI FÖNSTER SJÄLVSKATTNING
Matdagbok 1177.se.
WEBBORDERGUIDE.
Affiliate Meny – Business Partner
DiVA-undervisning RISE 28 oktober 2016 Aina Svensson & Urban Ericsson
CLIQ i ARX Integrationslösning för passer- och låssystem
Tilldela roller i Sportnik
Affiliate Meny – Business Partner
Hitta databaser.
Registrering av valorganisation
Funkisportalen En liten guide.
Adato - rehabverktyget
Information om nya system från 1/ för schema, rapportering, lön mm
Kommunens Informationssystem om Arbetsmiljö
Lägga in ny medlem Ta bort medlem
Utbildning Systemadministratör i C2
Handhavandeguide-Ladok Kursbevis
Praktikplatsen.se Demo - Företag • • SKAPAD AV
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Hämta och installera Disgen 2016
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Rapportera resultat med titel
Nyheter Melior 219 SP 1 patch 200
En universal inloggning 27 mars 2019
Presentationens avskrift:

Konvertering NET1 till NET2 Information om övergången till den nya versionen av Emrox Store

Första inloggningen i NET2 för butiken 1.Site: eller klicka på länken i mailethttp://net2.emrox.net/ 2.Logga in i kontot med de uppgifter du fått i mailet 2

Första inloggningen i NET2 för butiken 3 3. Logga in som ”admin” med lösenord enligt mailet

Kontrollera användare (1) Välj Underhåll/Konto/Användare

Kontrollera användare (2) 1.Lägg till användare om det saknas 2.Ta bort: Klicka på namnet 2a. Ta bort användare 2b som slutat 3.Uppdatera lösenord (tips: anger du inget lösenord så slipper användaren ange något!) 3 2b 1 2a

Kontrollera användare (3) Tilldela rättigheter, använd profil Butiksmedarbetare

Lagerplatser (vid behov) I denna version finns det möjlighet att lägga till lagerplatser. Dessa används för att ange var service- eller låneobjekt befinner sig. Lägg gärna till ett par lagerplatser t.ex. ”Låneobjekt”, Hylla 1, 2, 3, Utgående, Inkommande mobiltelefoner eller vad du tycker är lämpligt. Välj Underhåll/Generellt/Lagerplatser för att komma rätt

Gå igenom låneobjektslagret (1) Välj Underhåll/Generellt/Låne- och hyrobjekt

Rätt namn, modell och låneavtal Alla låneobjekt som fanns i butiken följer med men för att dra nytta av nya funktioner i systemet måste de tilldelas: Namn Modell Låneavtal Klicka på respektive låneobjekt och ange dessa uppgifter. Har du skapat lagerplatser kan du även ange var de ligger fysiskt

Att arbeta i det nya systemet - De fyra rutinerna Systemet är numera uppbyggt kring fyra huvudrutiner: 1.Ny order (skapa en ny service) 2.Utleverans (ut från butik) 3.Inleverans (in till butik) 4.Stäng order (utlämnig till kund/ägare)

Så här ser Emrox Store ut idag!

Sök och Uppföljning På förstasidan finns även genvägar till sök och uppföljning Sök de ärenden som redan är registrerade i Emrox Uppföljning - används för daglig/rutinmässig uppföljning av t.ex. försenade ordrar eller obesvarade kostnadsförslag

Support Mer information finns i manual: Manual för butiksmedarbetare Emrox Net II Store.ppt (Länk finns i mailet med dina inloggningsuppgifter) Vid problem eller behov av hjälp kontakta: BlueFront Support

…thank you for your time!