Det var en gång Berätta Sagan om den lilla lilla gumman.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Speldosan.
Elsa Beskow.
Äventyr i sjumilaskogen
Samtala om böcker.
Sagan om Piffy.
Ronja och Bojj på äventyr av Moa Eliasson och Marcus Mäkele.
En Modern Saga Grodkonungen.
SAGOHATTEN SAGOHATTEN.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Hans och Greta.
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
ARBETSMILJÖ och SÄKERHET
Skottövning Spel Dribblingsövning Nickövning Två måls spel
PETTER OCH HANS FYRA GETTER
Sagan om björnen.
Nätmobbning
HÖRA LÄSA MÅL KURS C SKRIVA PRATA.
Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Om du vill att dina barn ska bli kloka, läs sagor för dem Om du vill att dina barn ska bli kloka, läs sagor för dem. Om du vill att de ska bli.
Ändra sitthöjd på Swift Mobil-familjen. 1. Tag bort lösa delar såsom sits & benstöd.
De försvunna monstret Det var en gång en monster mamma som födde en monster bebis. Monster bebisen heter Brolle. Bebisen var jätte snäll och omtyckt. Dom.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Information om hur man spelar Trafik!. Din väckarklocka ringer på morgonen och du går upp och gör dig i ordning. Efter en smaskig frukost är du på väg.
Det var en gong två barn de ena barnet hete Molly och det andra barnet hete Sofia.
Huvudsatser och bisatser
bil buss tåg båt karusell vill inte hus stjärna ko gris häst tokigt
Moa hjärta Jesse *Boken är lättläst och har 111 sidor.
Det var en gång en man som  inte var nöjd med sitt redskap.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Den magiska dörren.
Terminaler Klicka på ”Visa terminaler ” så får du se alla terminaler som företaget har.
Typiskt för saga Handling Personer Hjälpare och ”stjälpare” Miljöer
Att skriva dikter.
INTERVJU - förarbetet Vad är du intresserad av?
bada tvätta håret plaska bubbelbad blöt hälla haj båt torka sig
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Kommunikationspass Jag heter
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
Torsdagen den 3 december. Dagens lektion Fortsatt jobb med den muntliga presentationen (utformning, bilder, kanske lite träning om vi hinner) Boksamtal.
Måndagtisdagonsdag torsdagfredaglördagsöndag jag villjag vill inteigensjungagungahundfågel förutnusedanridaspringakattkanin janejfrågalyssna åka bilstudsmattadammsugare.
Sagan om pojken som inte ville gå till skolan
George Carlin 102 år. (Absolut klar.)
Välkommen! Nu ska vi koda våra egna berättelser. Det var en gång…
Ett bild och text repotage
Att skriva en resonerande text
VECKAN BE Gå vidare genom att klicka på musen ! ® BrucElvis.
FAST DET ÄR JU BARA VECKAN
Välkommen! Nu ska vi koda våra egna berättelser. Det var en gång…
STUDIETEKNIK.
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
En Modern Saga Grodkonungen.
3. Ska inte alla få vara med?
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Simhallen När, vem, vad, var Rubrik
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Elevråd på Sfi. Hur fungerar det?
Hej, jag heter Karam och jag ska berätta om en bok som jag har läst.
I sagans värld.
Elevråd på SFI vad är det?.
haddana / mer badan / igen
En introduktion till Sagornas Värld
Elevråd på SFI vad är det?.
Elevråd på SFI vad är det?.
De nya svenskarnas röst !
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Det var en gång Berätta Sagan om den lilla lilla gumman

Det var en gång en liten liten Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra litet som bodde i ett

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra ett litet litet bord och en liten liten stol och en liten liten pall och en liten liten stäva Hon hade ett

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra Och så hade hon en liten liten som sa

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra och en liten liten som sa

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra En dag tog den lilla lilla sin lilla lilla stäva

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra sin lilla lilla och gick ut för att mjölka

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra När hon hade mjölkat färdigt ställde hon stävan med mjölken på sitt lilla lilla

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra Då kom den lilla lilla in

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra Först hoppade den upp på sen på den lilla lilla stolen den lilla lilla pallen och sist på det lilla lilla

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra och drack upp all all mjölken

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra men då kom den lilla lilla in

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra och ropade SCHAAAAS och sprang till skogs och kom aldrig mer tillbaka

Vad hände sen? oj då rätt tokigt bläddra men kanske han kom hem till slut. Det tror jag

Snipp snapp snut! så var sagan slut

roligt slutaannatigen tråkigtbusigt nej ja

Tips på bilder som barnen kan välja mellan i sagan

Instruktioner för att göra kommunikationsboken Den lilla lilla gumman Börja med att se om det är några ändringar du vill göra i boken. Välj personer, djur och saker som du vet att barnet är intresserat av. Gör så här: Skriv ut, plasta in och sätt ihop som en bok. Varje uppslag ska ha en sida med text och bild och en sida där ni placerar de lösa bilderna som passar till text/bildsidan. Vi har använt kardborre för att sätta fast bilderna i boken. Sätt en bit kardborre på alla

ARASAAC-symbolerna hämtas från, och går under licensen CC BY-NC-SA. Kartan får spridas fritt under samma licens. Boken är framtagen i projektet PRAGMA på DART Teckensymbolerna hämtas från RitadeTecken © Specialpedagogiska skolmyndigheten Förslag på hur ni kan läsa boken: Peka på bilden BERÄTTA och säg ”Nu ska vi läsa sagan om den lilla lilla gumman, du kan hjälpa mig att berätta.” Visa första sidan, läs och peka på bilderna. Efter ”lilla lilla ……” visar du sidan med lösa bilder. Benämn bilderna och låt barnet välja fortsättning på sagan genom att peka ut en bild. Om barnet har svårt att välja eller är kravkänslig så börja bara med en bild som du pekar på, benämner och sedan placerar på textsidan. Vänta en stund innan du flyttar bilden till textsidan för att ge barnet tid att ge respons. Läs texten igen och kommentera ev. med någon av kommentarerna.