 Sammanfatta och reflektera tillsammans med den/de du samarbetar med och förklara vad som hände under genomgången. Rita och skriv i ditt orange labhäfte.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Elevråd på SFI vad är det?. Du som är elev på SfI har möjlighet att påverka din utbildning. Det betyder att du kan tala om vad som fungerar bra och vad.
Advertisements

Marlene Nordhage QR-KODER Det finns många möjligheter med att använda sig av QR-koder i förskola och skola. En QR-kod är en avskanningsbar kod som kan.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
&feature=related.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att skriva för att påverka.
Vad är du för typ av person? (Skriv vid raderna i dina papper)
MÅL KURS D HÖRALÄSA PRATA SKRIVA KLAR SIDA. Höra Dessa områden ska man kunna: - berättelser - beskrivningar - samtal - diskussioner - information - nyheter.
Hur man använder EasyWorship del 1
Jan Larsson Studieteknik Jan Larsson
Inför nationella provet i svenska
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
PRAO vecka 16 & 17 ( april).
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Religion Vi ska jobba med två av de tre syskonreligionerna de kommande veckorna, Judendomen och Islam. Vi kommer ha föreläsningar, diskutera, läsa, se.
Introduktionskurs om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Artefakter.
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Konsten att läsa skönlitteratur
Konsten att läsa sakprosa
Vem ska man tro på? Om att lita på information.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Årskurs 7 Katarina Norra Skola
Lektionsuppgift Under dagens lektion kommer ni att delas in i 4 olika grupper där det kommer att lottas ut vilken grupp som får ansvar för vilken av de.
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Elevråd på SFI vad är det?.
Elevråd på SFI vad är det?.
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Att bemöta och bli bemött
Öppet hus Skolans namn Datum.
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Att diskutera och argumentera!
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Uppdrag 7 Testa med jod. Uppdrag 7 Testa med jod.
Religion och vetenskap
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Vad är det här?.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Den 30:e augusti 2017 Dagens namnsdag Albert, Albertina
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Konflikthantering s Igår fick ni bekanta er med ”Linda och Mattias” på s Nu ska ni göra en konfliktanalys av det fallet och utgångspunkten.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas Thomas Smith
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
Om Jordklotets historia
Typiska kännetecken för instruktioner
Övning Tid: minuter Virala konsekvenser.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Övning Tid: 20 minuter Upphovsrätt eller fel.
2. genomföra systematiska undersökningar i kemi, och
Träff 5 Välkomna!.
Rymden Begrepp.
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton/år
Inför nationella provet i svenska
Catha Glaas Herrängens skola
Rapportering av avvikelse och lex Sarah
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
I Anteckningarna finns kommentarer till bilderna.
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Presentationens avskrift:

 Sammanfatta och reflektera tillsammans med den/de du samarbetar med och förklara vad som hände under genomgången. Rita och skriv i ditt orange labhäfte.  Läs texten ”Kemiska reaktioner s ” som finns kopierad. Läs själv under tystnad. Markera och stryk under begrepp/nyckelord. Spara ditt papper!  Hämta tillhörande begreppslista och använd begreppskort grön ”gissa ordet/begreppet – gå igenom tillsammans med din/dina samarbetskompisar.  Övning 1 och 2 som finns kopierade. Skriv och dokumentera i ditt orange labhäfte.

 Se filmen ”Kemi nästa – fyrverkerier”Kemi nästa – fyrverkerier  Gör de övningar som tillhör filmen – de hittar du på bänken i klassrummet. Skriv och dokumentera i ditt orange labhäfte.  Läs artikeln ”Nioåring skadad i fyrverkeriolycka”. Vilka regler gäller för att köpa och hantera fyrverkerier?Nioåring skadad i fyrverkeriolycka  Experiment : Följ beskrivningen som heter ”Vulkan”. Labba tillsammans med din/dina samarbetskompisar. Laben tar ca 20 minuter att genomföra. Se till att du hinner innan lektionen är slut.  Dokumentera enligt mallen för experiment/laboration i ditt orange labhäfte.

 Du har sett filmen ”Växternas livscykel – Fotosyntesen – Växternas nytta” som läxa.  Läs texten om fotosyntesen en gång till, s. 97.  Övning 3 – du ritar och beskriver i ditt orange labhäfte.

 Hur kan vi se sambandet mellan vår kretsloppsburk och fotosyntesen?  Diskutera och reflektera med din/dina kompisar. Skriv i ditt orange labhäfte.  Vilka nya begrepp har du lärt dig när du jobbat med burken?

 Se filmen ” Vad är en atom ” från Studi – det räcker att du ser en och en halv minut.Vad är en atom  Läs texten ”Nya ämnen bildas s. 98” – spara ditt papper!!!  Övning som också heter ”Nya ämnen bildas” – dokumentera i ditt labhäfte.  Experiment : ”Vad händer i påsen”.  Hämta det material som ni behöver i ateljen.  Genomför och dokumentera enligt mallen.

 Läs sidorna  Hämta övningen ”Cykelväskan” och läs instruktionerna i den.  Placera den upptäckt er grupp fått på den kemiska tidslinjen.

 Varför kallas vår ålder ibland för plaståldern?  Ta en begreppsordlista och jobba med det röda kortet. Spara i din plastficka, dokumentera i din lab bok.  Beskriv vad som händer i en kompost. Hämta en stödstruktur i klassrummet.  Hur tror du att vi kan skapa en hållbar framtid???