1177 Vårdguiden på webben Senaste nytt och vidareutbildning i kontaktkorten Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten 20160518.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
CINERGY – kreativ samverkan och verktyg för regional tillväxt Regionala nämnden 14 september 2011.
Advertisements

Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Webbanmälan till högskolestudier vt 2015
Information till IT-designs programstudenter
Riktlinjer för patientinformation
Uppdaterad januari 2015 Webbanmälan till högskolestudier ht 2015 Material för studie- och yrkesvägledare.
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
Skånes Färdplan för Biogas Möte med användargruppen den 27 september 2011.
Nationell kommunikationssamordning Oktober Aktuellt läge Hösten 2014 pågår tre parallella utvecklingsprojekt: Intranätprojektet del 2 Uppgradering.
Stöd för kommuner i hantering av strandskyddsregelverket Strandskydd i Norrbotten.
1177 – ett av Sveriges viktigaste nummer Nina Håkansson Enheten för vårdkommunikation, Region Skåne Lund
En säker e-tjänst till vården
Arbetsgång vid överflyttning av patientinformation från lio
Vi ger liv åt historien och en bild av idag!. Vi gör en uppdaterad version av ”Gods och Gårdar” – en bokserie som gavs ut i hela landet under 1940-talet.
Aktuellt från förvaltningen
Varumärkesbyte: från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se
1177.se och Hitta och jämför vård Sammanställning av förändringar
1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten.
1177 Vårdguiden på webben Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten
Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det.
1177 Vårdguiden på webben Nästa generations kontaktkort, enklare administration av e-tjänster, flytt-tips US... Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten.
1177 Vårdguiden på webben Nytt nationellt och regionalt samt utvecklingen av kontaktkorten. Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten
A KTUELLT I NUVARANDE L ADOK Hans Persson Nätverksträff
Förvaltningen informerar. Plattform Stöd och behandling Plattform Designverktyg Tjänsten Stöd och behandling.
Kom ihåg! Tips när verksamheter startar sina piloter.
Landstingets ledningskontor Från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se Nu enkelt och tydligt för patienter och användare: logga in på 1177.se för.
1177 Vårdguiden på webben Nytt och aktuellt, översyn kontaktkorten, namnbytet e-tjänster Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten
Samordningsprogram Hitta och jämför vård 2.0 Mål och aktuell status Oktober 2015.
Tidplan efterskottsbetalning September 2016 Sida 1 Tidplan för efterskottsbetalning inom assistansersättning.
173 dagar kvar ….. Nummer 4 vecka
Webbanmälan till högskolestudier HT 2017
Familjecentraler Uppsala län
Familjecentraler Uppsala län
Webbanmälan till högskolestudier HT 2016
Så här anmäler du dig till högskolan VT18
Kort presentation av medarbetarundersökningen 2017 för arbetsgrupper
Kommunstyrelsen har beslutat
Information till Webb och Multimediaprogramstudenter
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Utvecklingsprojekt 2015 enligt förvaltningsplan
Lagen om samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Var med och utveckla Umeå universitet
Banarbets- processen.
Kommunikationsavdelningen Studerandeavdelningen Oktober 2018
Så här anmäler du dig till högskolan VT19
Nästa generation webbtidbok är behovsdriven
Nationellt kliniskt kunskapsstöd
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Begäran om nationellt likvärdig YH-utbildning inom äldreomsorgen
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Skogskollo sommaren 2018 Tjejer som börjar årskurs 5 och 6 till hösten (födda -06 och -07) Uppleva och lära sig mer om skogen Prova nya saker Träffa nya.
Att skriva e-post.
Avvikelser 2018 Nuläget i april.
Referensgrupp
Sprintdemo 20. Sprintdemo 20 Dagens program Teknik för demo: Kontakt med projektet: Skype för både ljud och bild Inspelad demo på projektwebben Kontakt.
Ny plattform webbtjänster
InfraKollnätverk 25 januari 2019
Information om webprojektet och nytt anmälningsförfarande
Guide till Fristående tidbok
Närvårdscentrum Skene
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Pernilla Severson, projektledare Brita Cederblad, projektdeltagare
E-tjänst för PSA-prov E-tjänsten för PSA-provtagning är från 1 juni 2018 tillgänglig på alla landstingsdrivna vårdcentralers kontaktkort på 1177.se. Syftet.
Sprintdemo 22. Sprintdemo 22 Dagens program Teknik för demo: Kontakt med projektet: Skype för både ljud och bild Inspelad demo på projektwebben Kontakt.
Nya 1177.se
Så här anmäler du dig till högskolan HT19
Presentationens avskrift:

1177 Vårdguiden på webben Senaste nytt och vidareutbildning i kontaktkorten Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten

Idag om… Senaste nytt om kontaktkorten – vad och när. I sommar – hinner ni testa i demo-miljön? Kurstillfällen i höst Status administration av e-tjänster via Kontaktkortsadmin Synpunktsformuläret – förslag på standardsvar vid patientärenden

Förändringar av kontaktkorten – snart och senare

Övergripande tidplan De nya kontaktkorten utvecklas i två steg: 28 september Dagens funktionalitet i ny design + Google Maps-länken/Hitta-hit-cirkeln (version 1) 9 november* Ny funktionalitet på kontaktkorten och i Kontaktkortsadmin/KKA (version 2) * Ett möjligt scenario är att tidplanen för version 2 skjuts några veckor och lanseras i december eller januari. Detta på grund av beroenden till andra utvecklingsaktiviteter i projektet. Det är också möjligt att någon eller några nya funktioner inte kan utvecklas inom projektets tid- och budgetramar. * Några landsting kommer sannolikt som pilot att börja använda den nya funktionaliteten för att administrera e- tjänster i Kontaktkortsadmin något tidigare under sommaren (Västerbotten).

Tidplan version 1, ny design Maj Hitta och jämför vård-förvaltningen (HJV-förvaltning) och projektet tar fram förslag till riktlinjer och manual. HJV-nätverksträff den 25 maj. Då presenteras version 1 (demo) samt utkast på riktlinjer och manual. Juni 9 juni. Version 1 släpps till demonstrationsmiljö. Alla huvudredaktörer/kontaktkortsadministratörer granskar och återkopplar att det ser vettigt ut. Hur ni granskar ert centrums kontaktkort bestämmer ni. 30 juni. Alla har återkopplat till Deadline för samlad återkoppling från oss till nationella förvaltningen är 1

Tidplan version 1, ny design (forts) Augusti Buggrättningar och justeringar i version 1 September 1 september. Riktlinjer och manual version 1 klara att anpassas och förankras regionalt. Buggrättningar och justeringar i version 1 Version 1 produktionssätts den 28 september* * Preliminär tidplan

Version 2, ny funktionalitet Ny funktionalitet – 9 nov (preliminärt) Telefon och öppettider idag (aktuella tiderna för dagen) ”Tillfällig information” kan även publiceras via Kontaktkortsadmin/KKA ”Aktuellt” – nytt fält för kampanjer, exempelvis influensavaccination Fler länkar till artiklar på 1177.se - ”Läs mer på 1177 Vårdguiden” Efter ”Synpunkter på innehållet?” ersätts orden ”Kontakta informationsansvarig” med ”Tyck till”. Bild från Googles gatuvy – om det ryms i budget! (ej helt säkert längre).

Förändrad design e-tjänster Sedan sist, förändrad design vad gäller e-tjänsterna: Inga rutor, bara länkar! Surfplatta Mobil

Tidplan version 2, ny funktionalitet Juli 1 juli. Version 2 släpps till öppen demonstrationsmiljö. Kommunikationsenheten granskar. Regional test- och feedbackperiod av version 2. Samtliga landsting och regioner testar och tycker till fram till den 12 september. KE granskar, vid behov med hjälp av fler/er. Oktober 14:e oktober. Riktlinjer och manual version 1 och 2 klara att anpassas och förankras regionalt. Buggrättningar och justeringar i version 2. November Version 2 lanseras 9 november* (kan bli december eller januari också). * Preliminär tidplan

Kurstillfällen i höst – när och vad? Förra gången, hösten 2014, hade vi några halvdagsutbildningar: två tillfällen i Linköping (53 deltagare), ett i Norrköping (29 pers) och ett i Motala (13 pers) + ett tillfälle för privata k-kortsadmin. Blir samma upplägg i höst, under september - oktober. Egen anmälan via Kompetensportalen. Ni vidarebefordrar länk/info till era kontaktkortsadministratörer. Inbjudan går ut innan sommaren. Hur får vi rätt kursinnehåll? Hur ser behoven ut? Hur mycket om det nya och hur mycket grundutbildning (om informationskällor, vad ett utbud är, goda exempel…?) TID FÖR ENKÄT! Ta 5 minuter, prata med grannen och bevara frågorna på pappret: 1. Innehåll: Det här tror jag är viktigast att höstens kurs innehåller… 2. Kurstillfälle: Då passar/passar det inte…

Status – nytt administrationsgränssnitt e-tjänster

Status administration av e-tjänster via K-kortsadmin Vad? Nationell teknisk utveckling som ger möjlighet att administrera e-tjänsterna via Kontaktkortsadmin. Status? Har precis acceptanstestats, av flera runt om i landet, bland andra mig. Inte komplicerat att göra. Till produktion idag. Avstämningsmöte imorgon med oss testare. Vad händer härnäst? Västerbotten först ut med att visa e-tjänsterna på sina kontaktkort via Kontaktkortsadmin. Hur gör vi i Östergötland? Vi har inte tagit ställning till om/hur vi ska arbeta med visningen av e-tjänsterna på kontaktkorten på 1177.se. Återkommer om det. Vi går med om/när vi vill.

Standardsvar vid patientärenden – bra idé?

Standardsvar på patientärenden som kommer in via synpunktsformuläret Förslag: Webmaster skickar standardsvar på alla tydliga patientärenden där det finns en mejladress. Innebär att kontaktkortsadministratören slipper få ärendet. Fördelar: - ytterligare service till invånarna - tydligare och effektivare intern hantering av patientfrågor (registrator har redan motsvarande standardsvar). Exempel på hur ett standardsvar skulle kunna se ut (även en engelsk version): Hej! Du har kontaktat (länk till k-kortet) Inga patientfrågor hanteras via det här formuläret. Kontakta istället mottagningen via telefon eller e-tjänsterna. Kontaktinformationen hittar du högst upp på webbsidan. Om du är sjuk och behöver råd eller vård kan du också ringa Med vänliga hälsningar, Region Östergötland Bra idé? Kan vi bestämma att vi gör så? Ja. Mycket bra. Ingen emot.

Frågor? Kom ihåg! 9 juni, börja granska i demomiljö. Återkoppla senast 30 juni till Tack för mig!