Välkommen till Supplier i Emrox NET2 som är skapat av BlueFront AB och som är marknadsledande i Norden inom IT-stöd för reparationshantering (MRO – Maintenance,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Advertisements

Lathund för administratörer  Stadiumteamsales.se, hur man beställer.
UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
Effective Sourcing Alla strategier på ett papper Häromveckan beskrev jag en metod för att korta ner kategoriplanen till ett kategorikort.
Välkommen till bildspelet om S2S Följ bara instruktionerna på skärmen För tränaren/ledaren: ett fullständigt videobibliotek av moment och övningar. förbered.
Vad är du för typ av person? (Skriv vid raderna i dina papper)
Låneobjektslager - inventering. Låneobjektslager Logga in som Butikschef (alternativt Admin – beror på om butiken tillhör en kedja…). Via ”Underhåll =>
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Träningsuppgift 1 Att registrera pappersremiss Hämta patient A Remiss -> Registrera remiss Remissdatum Det datum remissen skrevs ( för att underlätta övningen.
Beställningsguide allergikost Saffron detaljerad Datum och version nr: 1.
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
Ljustadalens grundsärskola. Gå till webbstjärnan.se för att logga in på Ljusawebbarna. Logga in med användarnamn eller e-post och ett lösenord. Välj mina.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
Region Östergötland Utbildning E-frikort
Hur man använder EasyWorship del 1
Kom igång med - Disgen Modul 3
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Nya rutiner: tryckning av avhandlingar
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Lärarstöd för att använda 1177.se
Annonsering av anställningar via Reachmee
Förändringar i FIFA efter sommaren 2017
Information från NypsCentralen
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Utbildning Systemadministratör i C2
Lathund-Ladok-95-Studiedeltagande
Det här är ett bra ställe för en uppdragsbeskrivning
Manual Styrande dokument.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Charlie har fått möjlighet att starta ett företag under gymnasietiden
Elevernas antagningsbesked vid slutantagningen fyrbodal.indra2.se
Information RD2018 Välkomna! Agenda: Intro till Uppföljning
Information RD2018 Välkomna! Agenda: Intro till Uppföljning
Registrera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Studentportalen – allt om dina studier
Information om ekonomiskt bistånd
GDPR General Data Protection Regulation
Med ritstiftet som verktyg samt utan lagermask!
Rutiner vårdplan Sårbehandling
Procapita Vård- och omsorg Avvikelser
Powerpoint 2007 Lathund Kvalink
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Lathund för hantering av kontrakt, externfinansiering, i Public 360°
Säljutbildning Presenteras av [namn].
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Lathund-Ladok Hantera mallar för intyg
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.
Dokumentera rätt i vården
Att boka tvätt i Zenit. OBS
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Lathundar för Public 360° för DA-rollen
Lathundar för sökning i Public 360°
I Anteckningarna finns kommentarer till bilderna.
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Kontinuitetshantering
Ny betavy: hantera resultat för enskild student
Instruktioner för tävlingsledare
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Välkommen till Supplier i Emrox NET2 som är skapat av BlueFront AB och som är marknadsledande i Norden inom IT-stöd för reparationshantering (MRO – Maintenance, Repair, Overhaul) kort sagt reklamationshantering mellan butik och leverantör (Utfärdare). Detta är lösningen för dem som är trötta på papper, pärmar och ett ständigt ringande i telefonen. Irriterade kunder som informerar dig om det faktum att du har tappat bort deras ärende. Vänd eventuella problem till en möjlighet, vänd kostnaden för ärendehantering till lönsamhet! Våra system är anpassade för företag inom brunvaror, vitvaror, småel, mobiltelefoni och foto. Vi har lösningar för hela ledet - från butiker till verkstäder, leverantörer, fraktbolag och försäkringsbolag. Vi reducerar och automatiserar administrativa processer, kortar slutkundens väntetid och vänder därmed ett problemområde till en affärsmöjlighet. Låt BlueFront hjälpa ditt företag att lyckas med kundservice! Mer om BlueFronts produkter finner du på | +46 (0) | Hemvärnsgatan 8 | Solna

2 Manualens innehåll Denna manual är indelad i tre steg. Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. Klicka på länken nedan för att komma direkt till det steg du är intresserad av. Steg 1 Steg 1 – logga in och ”ansök” hos leverantörer Steg 2 Steg 2 – godkänn avtal från leverantör Steg 3 Steg 3 – registrera en order + uppföljning Support

Steg 1 - logga in och ”ansök” hos leverantörer 3 I mailet framgår dina inloggningsuppgifter. Notera gärna dina inloggningsuppgifter och ha dem tillgängliga nära din dator. OBS! STORA och små bokstäver måste återges exakt för att du ska kunna logga in!

Steg 1 - logga in och ”ansök” hos leverantörer 4 När du loggat in ser du vyn enligt nedan. 1) Du ska nu logga in som Admin med lösenord ”admin” (OBS! utan fnuttar) och klicka på Login- knappen. 2) Klicka på Underhåll -> RMA -> Utfärdare! 1 2

Steg 1 - logga in och ”ansök” hos leverantörer 5 Du ser nu vyn för utfärdare (leverantörer) som finns som att kreditera till. 1) Markera och välj den/de utfärdare som du säljer produkter från och kan komma att behöva kontakta via EMROX.NET (supplier) angående produkter som behöver krediters eller bytas ut. 2) Klicka på högerpilen för att skapa ”Mina utfärdare” 1 2

Steg 1 - logga in och ”ansök” hos leverantörer 6 Du ser nu de Utfärdare som du valt till höger i fönstret under ”Mina utfärdare” Varje Utfärdare har status ”Behandlar” – detta innebär att respektive Utfärdare ska behandla din ”ansökan” och upprätta ett avtal för din butik. Denna process kan ta några timmar eller dagar.

Steg 2 - godkänn avtal från leverantör 7 (Logga in som vanligt) Klicka på Underhåll -> RMA -> Utfärdare! När leverantören är klar med din ansökan och upprättat ett avtal ska du godkänna detta! (Denna process kan ta någon dag.) Klicka på ”Avvaktar svar” 2 1

Steg 2 - godkänn avtal från leverantör 8 Du ser vyn med Utfärdarens avtal (du kan möjligen vara tvungen att ”rulla” dig ner i web-fönstret beroende på stor textmassa i avtalet för att kunna markera och godkänna avtalet). 1 2

Steg 2 - godkänn avtal från leverantör 9 Nu ändras status till ”Godkänd” och du kan nu registrera en ansökan (kreditera/utbytesprodukt) till denna utfärdare (se Steg 3 nästa sida)

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 10 1) Klicka på ”Huvudsida” och ikonen 2) ”Ny order” OBS! Alla ärenden finns alltid kvar i systemet och går att hitta genom huvudsidan och ”Sök” 1 2 * *

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 11 1) Kund: om privatperson äger den trasiga apparaten ange personens mobil- eller fasta telenummer. Äger butiken objektet markera i sådana fall ”Ägd av butik” 2) Artikel: mata in artikelnamn (hela eller del av namnet – exempel abc123 kan sökas på hela artikelnamnet eller abc1 och ändra alternativ till ”Artikelnamn” 3) under artikelfältet. 4) Klicka på ”Ny order”

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 12 En sökning på telefonnummer görs – resultatet presenteras enligt nedan (vid behov kan du ändra personens kontaktuppgifter). ( * ) ”Sök telefonnummer” är du inte nöjd med de adressuppgifter som du fått träff på kan du söka igen via detta fält). 1) Klicka på ”Spara” 1 *

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 13 Här presenteras resultatet av din sökning på Artikelnamn. Klicka på det Artikelnamn som överensstämmer med den du vill reklamera. (Work around: saknas artikel i registret försök finna en snarlik från den leverantör som levererat varan och skriv in ”Avser modell xxxx som saknades i registret” i fältet för ”Returorsak:”)

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 14 Nu ser du vyn där du ska fylla i övriga uppgifter kring din reklamation. De uppgifter som är markerade med en blå punkt är obligatoriska (saknar du en uppgift för serienr ange ”x” eller ”-”). Då du fyllt i alla uppgifter 1) klickar du på ”Skapa” * *) Flikar Information (se bild t. vänster) Kommentarer (meddelanden), Dokument (avtal leverantör), Utskrifter (inlämningskvitto) 1

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 15 1) Nu har du skapat en reklamation! Klicka på ”Inlämningskvitto” för att skriva ut detta dokument. 2) Sedan fäster du arket på apparaten med tape eller gummisnodd. 1

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 16 Leverantören mottar din order i sin ände av EMROX.NET och handläggaren beslutar (kan ta några timmar eller rentav dagar) vad du ska göra med apparaten. Klicka på ”Uppföljning”

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 17 I denna vy ”uppföljning” har du koll på dina aktuella ärenden! Klicka på ”Åtgärder”.

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 18 Huvudsida -> ”Uppföljning” -> Åtgärder. Åtgärder – här ser du den 1) åtgärd/action som leverantören vill att du ska prestera för att få reklamationen godkänd. Verifierare är den verkstad som undersöker reklamationer för att avgöra om kredit ska utbetalas. Adressuppgifter 2) finner du genom att klicka på Info-knappen (i). (När du gjort den action som leverantören önskar kan du markera ”Hanterat” 3a) – därmed försvinner ärendet från vyn åtgärdat – klicka sedan på spara 3b) 1 23a 3b

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 19 Huvudsida -> ”Uppföljning” -> Felaktiga RMA. Dessa ärenden har leverantören synpunkter på och mer information kan behövas för att ärendet ska godkännas. Klicka på RMA-nummer 1) (När du rättat ett ärende (enligt leverantörens önskemål) ska du markera ”Rättad” 2a) – därmed försvinner ärendet från vyn Felaktiga RMA) – klicka sedan på Spara 2b) 1 2a 2b

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 20 Efter att ha klickat på ”RMA-numret” kommer du in på ärendet klicka på flik ”Kommentar” 1) här ska leverantören skriva varför ärendet inte är godkänt 2). (Du kan skriva meddelanden 3a) angående ditt ärende och ”adressera” dem till andra aktörer 3b) – när du skrivit klart klicka på ”Spara” 3c)) 1 2 3a 3b 3c

Steg 3 - registrera en order + uppföljning 21 Huvudsida -> ”Uppföljning” -> Avsluta RMA. När ditt ärende är färdigbehandlat av leverantören hamnar det på denna plats i systemet. Du ser den bedömning som leverantören gjort 1a-c). (Med tiden kommer det att ligga många ärenden här! När du är ”färdig” och inte har behov av att se dem i denna vy markera ”Stäng” 2a) – därmed försvinner ärendet från vyn Avsluta RMA – Klicka sedan på ”Spara” 2b)) OBS! Alla ärenden finns kvar i systemet och går att hitta genom huvudsidan och ”Sök” 2a 2b 1a 1c1b

Support22 Behöver du support?! Klicka på flik ”Support” och du ser kontaktsätt. Under ”Senaste version” ser du de tillägg och modifieringar som är gjorda i systemet. Tack för visat intresse! Mer om BlueFronts produkter finner du på