Välkommen! Inledning Skolkampen, skolföretag Lokal företagssatsning Noveller för Världens Barn LUNCH Världens Barn Kulturskolan Dörrknackeri Lokala arbetsgrupper Förväntningar på 2009
BÖSSINSAMLING Riksinsamlingsdagen Kampanjen kulminerar två första veckorna i oktober. DÖRRKNACKNING Finns en bra modell KYRKOSATSNING Kontakta alla församlingar i området FÖRETAG 1000 kr. klubb NOVELLERNA Ringar på vattnet. Kommuner EVENT Hockeyligan Resturang, Café mm. Lokalaevent FÖRSÄLJNING Loppis, auktioner, second hand KONSERTER Musikskolor etc. att arrangera konserter SKOLKAMPEN Målet är att engagera 55 skolor I varje område
Resultat Ort förändring
Resultat
Resultat
Crawlers kr. Från idéelorganisation eller Secon-Hand butik ger synlighet i SVT Antalet idéela sk. Crawlers ökade från 3 st. till 8 st. Mål för 2009 är 16 st. (+ 8 st.)
Sommarauktion Röda Korset på Ornö har en årlig sommarauktion där inkomsterna tillfaller kampanjen. I år gav man kr. Crawlers + biljetter till en av de två TV- galorna
De senaste åren har kampanjen ökat med ca personer/år Ökningen sker utanför våra organisationer. Möjlighet!!! Samarbete med Mitt i ska ge fler insamlare och mer pengar. Nya insamlare
Info om kampanjen Kommunkampen ”Vi når fram” Arrangemang Kontaktpersoner Köpa böcker Kommunhjälp
En årlig tradition - Arrangeras av två Lions klubbar - Ett event i hela stan - Ger cirka kr - 12 september 2009 Sigtunaloppet
- Hela klubben kr -Lokala insamlare som kände publiken Södertälje SK
- Insamlingsevent - Stort mervärde - Fredagen den 3 oktober - Största insamlingen, ALLA får vara med. Teckentullen
Tillsammans Att arbeta tillsammans är nyckeln till ett framgångsrikt arbete för Världens Barn
Sammanfattning Skolkampen en kontaktperson i varje område. Anna Magnusson ansvarig kronors klubben = Diplom, dekal, ack i Mitt i. Novellerna; TIPS var ute i god tid Kulturskolan: I Stockholms stad har vi redan en kontakt i övriga kommuner kontakta enligt kontaktlista Gör dörrknackningen till ett roligt tillfälle. Arbeta enligt ”vår”modell.
Arbetsgrupper Under april till maj skapa arbetsgrupper. Ha ett lokalt upptaktsmöte, någon från regionen kan närvara om ni önskar augusti områdesmöte med någon från regionen. Mer ändamål och lokalt planeringsarbete. 26 september till 10 oktober kampanjekulmen.
Kommunikation Telefon Henrik Östman: Jenny Hertzman: E-post Världens Barn-bloggen varldensbarn.eastmanevent.se Twitter