En lyckad trafikupphandling- så gjorde vi! 2015-11-26.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Centrala innehåll och kunskapskrav
Advertisements

Partnersamverkan för en fördubblad kollektivtrafik
ITHU och arbetsgrupp Studentportalsnätverket
Centrala innehåll och kunskapskrav
1 Öppna jämförelser inom socialtjänsten • Presentation av befintligt data inom barn och unga, beroende och missbruk samt personer med funktionsnedsättning.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Riktlinjer för presentationer
Erfarenheter och förväntningar i Gävleborg – så här har vi gjort
Centrala innehåll och kunskapskrav
Regionalt trafikförsörjningsprogram för Västerbottens län
En resa från 2010 till 2013 Feelgood FHV och SDF Fosie (Malmö Stad) 2010: -Fokus på efterhjälpande individ -Traditionellt samarbete -Kund/leverantör förhållande.
Novell & Krönika.
Så snickrar du en artikel
(1) Landstinget Kronoberg 2009 – 2015.
Steg 1 - Mötet VÅR VISION FÖR ARBETSMILJÖN OCH HUR VI KOMMER DIT
Framtidsdiskussion Gysinge 1-2 februari Vilka Målområden skall GOK satsa på ?
Den kommersiella busstrafiken – En del av trafikförsörjningsprogrammet Magnus Forsberg – Så kan den kommersiella trafiken bidra till kollektivtrafikens.
Användningsforum – Dagordning Möte # – Inledning, Ordförande Peter Krantz – 10.30Bakgrund och relation till övriga it-politiska.
Att styra mot och följa upp mål i offentlig upphandling
Centrala innehåll och kunskapskrav
Upphandling av hjälpmedelsförsörjningen i Västra Götaland
Att tillsammans påverka!
Reseproduktion och försäljning
Möte inför upphandling,
Aktiviteter och upplevelser
Områdesmöte Vårterminen Agenda Del 1: Status upphandling och tidsplan Områdesmöte Grundidé Diskussion Del 2: Arbete i resp. grupp.
Spelregler för det öppna marknadstillträdet Lars Bull Vd Värmlandstrafik AB
Rehabiliteringsmedicin Jönköping. Agenda Presentation Uppdraget RMPG Senaste minnesanteckningar 2009 Årsrapport 2010 Hur arbetar vi fortsättningsvis?
Kamratutvärdering Lerum
Marknadsföring och försäljning
Regionalt trafikförsörjningsprogram för Gävleborg Nuläge – beskriva utbudet Identifiera var brister finns utifrån ett basutbud och till/från tätorter Identifiera.
Lärande utvärdering genom följeforskning
Inledning och avslutning
1No. 1 e-förvaltning – se verksamheten ur kundens perspektiv.
Från anbud i singular till anbud i plural Helsingborg
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Aina Kalle Anders Ottosson JennyMee Le Hir
Lönekriterier för lärare inom samtliga skolformer inom Utbildning Gävle och Näringsliv & arbetsmarknad Gävle (gäller från och med 2016 års löneöversyn)
Värdegrund Introduktion för driftpersonal inom produktion Mia Elénius Mia Elénius, , ”Presentation av LKAB:s värdegrund för personal inom produktion”,
Välkommen till KollAs Årskonferens Årskonferensen 26 november Program 09.30Kaffe Stefan Sedin hälsar välkommen 10.10Dagens program,
56. Goda affärer – 7 konkreta tips – Handlar inköp i offentlig sektor om att följa en lag eller att skapa goda affärer? KOMMEK 18/
Konkurrensverkets upphandlingstillsyn 2016
BasKraft - ökar förmågan att skapa resultat tillsammans
Katarina Sundin Avd.chef Ekonomi- och Ledningskansli samt biträdande HD
Det är insidan som räknas!
Hur säkerställs kvalitén i ett system där många olika utförare levererar tjänster? Det ska finnas en koppling mellan det som står i förfrågningsunderlag.
Syftet Det övergripande syftet med Vård- och omsorgscollege är att bidra till att säkra kompetensförsörjningen av framtidens behov av kompetent och.
Information om gjorda förändringar
Valfrihetssystem – en möjlighet för dig?
Processutveckling vid MALMÖ HÖGSKOLA Per Hillbur, PROCESSÄGARE (prorektor) Charlotte Kipowsky, PROCESSLEDARE (tf. chef studentcentrum) Birgitta Magnusson,
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Att skriva CV och ansökningsbrev Intervju – hur kan det gå till?
Områdesmöte Vårterminen 2015.
Dalatrafik Bengt Benjaminsson.
Banarbets- processen.
Vi förenklar era affärer - Det här är UpphandlingsCenter
Det är insidan som räknas!
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Struktur för styrning och ledning i Göteborgs Stad
Välkomna Namn: Mohammed Taha Jobbar på Trafikverket i Malmö
Nordisk chefsforum i Island Matti Piispanen
Engagemangsmatris (RACI-matris) för en upphandlingsprocess
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Bedömningsmodell Nytta Genomförbarhet 1. Ökad kvalité
Gnosjö kommuns styrmodell
Dialogmaterial om Arbetstider och arbetsbelastning
Nulägesanalys 3in Incitament för ökad digital och hållbar innovation i utvecklingen av morgondagens transportsystem.
Offentlig sektor som kund & lokala producenter som leverantörer Eva Nolenstam
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

En lyckad trafikupphandling- så gjorde vi!

2014

Malmö –Lund52 bussar SkåneExpressen 22 bussar Höganäs-Helsingborg – Ekeby51 bussar Ringbuss Höör 4 bussar

Stor översyn under 2014 Arbetsgrupper - Engagerad organisation  Affärsrelationer  Buss och Teknik  Ekonomi

Skånetrafiken SkånetrafikenSkånetrafiken Framtid och kunderFramtid och kunder Det nyaDet nya Vårt arbetsättVårt arbetsätt DokumentenDokumenten EkonomiEkonomi Modeller för BonusModeller för Bonus BilagorBilagor MiljöMiljö TrafikbeskrivningTrafikbeskrivning UtvärderingsmodellUtvärderingsmodell Turné

Vi arbetade utifrån att…….vår målbild Avtal och kravställning skulle utgå från branschgemensamma rekommendationer (Partnersamverkan för en förbättrad kollektivtrafik) Resandeincitament Samverkansavtal för att uppnå gemensamt fastställda mål – affärsplan Flytta ansvaret för tidtabell, marknadsföring och information till Trafikföretaget Tidtabellsplanering i anbud utifrån ramverk Egenkontroll för att säkra beskriven kvalitet i anbud, vite vid brist Bonus för helhetsfokus Vite utifrån årliga nyckeltal Trafikföretaget väljer biodrivmedel

Samråd inför upphandling – Stort intresse! Skånetrafiken Inledning Samverkansdokument Fikapaus Beskrivning av trafik/avtal Avslutning och tidsplan Kommersiella intresse

Slutföra …….knyta ihop säcken

Det interna arbetet….. Utvärdera

Skarp läge…….  Ansökningar  Anbud  Presentationer av anbud  Presentationer av tidtabellsförslag  Beslut  Tilldelning

Spänd väntan………….Överprövning???

Vår sammanfattning  Stort internt engagemang  Stort engagemang från Trafikföretagen  Positiva möten och presentationer  Tydligt förfrågningsunderlag  Tydliga anbud  Återkoppling

TACK ! Skånetrafiken