Päls i comeback bland anhängare av mode med chic nya stilar 03/04/content_16271714.htm.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pengar har flera funktioner:
Advertisements

Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Geografi Henrik Carlsson.
Människorna i världen Var bor det flest människor?
Marknadsekonomi eller planekonomi?
1. Varför finns det pengar?
Befolkning.
~ Den första mobiltelefonen ~
Samhällsekonomi 2.
MELLANKRIGSTIDEN.
LÄNDER I VÄRLDEN OCH STADEN LONDON.
Mellankrigstiden.
Levnadsvillkor och resursfördelning
SAMHÄLLSEKONOMI.
Fö 7 - Produktionsfaktorer
Behövs det pengar? Byteshandel.
Ett tema om befolkningen i världen
Penningskarusellen ”Kunderna betalar med pengar för att få ett behov uppfyllt. Och företaget får pengar för att kunna betala sina utgifter. Både parter.
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Ränta och inflation Företagen Konsumenter Ränta
Skogsbarometern är en årlig rapport om det ekonomiska läget i familjeskogsbruket 750 skogsägare har av Sifo intervjuats under september månad och undersökningen.
Handel i världen - varför då?
Samhällsekonomi Del 1.
Kina ett U-land? Enorm ekonomisk utveckling, risk att man ser ner på Kina som en kommunistisk diktatur. Stora problem... Men samtidigt måste vi inse att.
Makt och Demokrati.
Samhällsekonomi It´s all about the money!
FATTIGDOM OCH UTVECKLING
Varför beter sig ekonomin som en berg- och dalbana?
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Av: Elina Räv.
Fotoalbum Shanghai, 1-3 januari Då Per var ledig ett par dagar efter nyår, passade vi på att åka det nya snabbtåget till Shanghai. Tåget gick från.
KONJUNKTURINSTITUTET
BNP i fasta priser.
Samhällekonomi.
TULL ex.20% En tröja tillverkas i Sverige. Kostar 100kr Nytt pris i utlandet: 120 kr Priset stiger när tröjan skickas utomlands, eftersom landet dit tröjan.
Varför beter sig ekonomin som en berg- och dalbana?
Industriella Revolutionen
Vice riksbankschef Martin Flodén Penningpolitiska överväganden i en ovanlig tid SEB, Västerås 7 oktober 2015.
KONSUMTIONSSAMHÄLLET. V AD ÄR KONSUMTIONSSAMHÄLLET ? Vi handlar mer än vi behöver för att överleva – ökad konsumtion av mat, kläder, saker mm Massproduktion.
S AMHÄLLSEKONOMI. Ordet ekonomi betyder hushållning -alltså att få det man har att räcka till.
 Offentlig sektor – all verksamhet som drivs av stat, landsting och kommun. Främst tjänster inom offentlig sektor ex lärare, sjukvårdspersonal, poliser.
Välfärdens finansiering 1. Hur ska det gå för Christina? 2.
Välfärdens finansiering 1. Hur ska det gå för Christina? 2.
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
Teknologisk utveckling i Kina: trender och implikationer Fredrik Sjöholm Institutet för Näringslivsforskning.
Jesper Hansson KONJUNKTURINSTITUTET 22 juni 2016 Konjunkturläget, juni 2016.
GLOBALISERINGEN. VAD INNEBÄR GLOBALISERINGEN?  En av orsakerna bakom förändringar i dagens samhälle (men som hållit på länge)  Är den process som innebär.
Näringsliv och skola i en globaliserad värld Kristinehamn den 30 maj 2007.
BEFOLKNINGS GEOGRAFI Var i världen bor vi? Varför flyttar vi? Konsekvenser för samhälle och natur. Dåtid – nutid - framtid.
Utkomststöd 2014 Ari Virtanen
Pengar Byteshandel De första mynten Papperssedlar – Sverige först 1661
Ett tema om befolkningen i världen
Mellankrigstiden.
Volvocars ISSUE DATE Martin Romell, Global Logistic Network Design, Strategy, Dept Volvocars.
SAMHÄLLsekonomi.
Den finländska litteraturens marknadsvärde 2016
Ekonomisk tillväxt Produktion och levnadsstandard
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Geografi Henrik Carlsson.
Geografi / samhällskunskap
Östra Europa Puls Geografi Europa.
Ekonomisk tillväxt Mäta ekonomin Konjunktur Arbetslöshet
Produktion, handel och transport
Presentation av affärsplan
Transport & handel.
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Handelspolitik – Internationella handelsavtal
Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik.
Papper Produktion och leveranser
Presentationens avskrift:

Päls i comeback bland anhängare av mode med chic nya stilar 03/04/content_ htm

Zhang Di, en 27-årig polis i Heilongjiang, fick sin första bröllopsgåva förra månaden. I stället för en traditionell present som en bit av guld smycken, hon fick en vit, knälång mink päls av hennes make. "Päls är ett måste för flickor i nordöstra Kina. Det är som Barbie eller en lyxig handväska i USA. Bära päls är ett fantastiskt sätt att hålla sig aktiv och chic,"log Zhang. Zhang och hennes man är inte tillräckligt rika för att plaska ut yuan ($3,210) pälsen kostar regelbundet men Zhang var mycket glad över denna enstaka show av extravagans. "Jag behöver det att kämpa mot bittra vintern här, som kan nå minus 30 till minus 40 grader Celsius, sade Zhang. "Dessutom bära päls signaler rikedom så det säger alla jag har ett bra liv." "Det är inte bara kvinnor. Unga män som också päls,"sade Hu Bin, från Changchun, kapital staden i nordöstra Kina Jilin-provinsen. "Titta på de män som bär päls på gatorna. Även om de flesta av dem ser som björnar, älskar de fortfarande att visa upp. " Till följd av stigande efterfrågan på landets, har päls produktionsnivån i nordöstra Kina ökat stadigt med 10 procent per år sedan 2004, branschexperter sade.

Enligt International Fur Trade organisation, har sedan 2011 Kina blivit världens största pälsproduktion och konsumtion. Förra året, nått globala päls försäljningen en rekordnivå på $15 miljarder över hela världen, från 14 miljarder dollar i Det kinesiska fastlandet, Hongkong och Sydkorea visar särskilt betydande vinster, medan i Europa och Nordamerika, omsättningen ökade pelt priserna på auktion nått rekordnivåer. Päls försäljning i Asien slog 5,3 miljarder dollar, en årsnivå ökning med 10 procent, vilket återspeglade en allmän trend i lyxvaror sektor, sade den London-baserade fur trade organisation. "Kinas svullnad päls efterfrågan är inte bara för dyra päls plagg utan även för trim på ylletröjor eller muddar på läderhandskar," sa Mike Oaten, verkställande direktör i federationen. "Under den veckolånga vårfest shoppingrunda, som föll den 9 januari, försäljning av päls hoppade minst 30 procent," sade Zheng Zi, en päls plagg säljare i provinsen Zhejiang. Hennes store tillhandahålls en stor rabatt 50 procent eller till och med 80 procents rabatt, men Zheng sa dyra pälsar, som oftast kostar mer än yuan, är fortfarande inte överkomliga för de flesta kunder.

Branschexperter sade omkring 10 år sedan de flesta köpare i Kina från angränsande Ryssland, där många människor bulk upp mot frysning vintern genom att bära päls. Nu ökar kraftigt antalet kinesiska päls älskare. "Mode är ledande på marknaden. Kombinationen av nya tekniker med päls trim och ljus och färgerna är mycket populärt på catwalk. Det har gått samman för att skapa en verklig spänning på marknaden,"säger havre. Under de senaste åren, har designers i New York, Milano och London ökat antalet sina mönster i päls, föra den tillbaka till mode. Havre läggas Kina har en annan smakprofil för päls. Ett ökande antal kinesiska kunder är förtjusta i ljusare färger och chic design. Västerlänningar brukar föredra brun eller svart med klassisk design. "Människor har utvecklat en glupsk aptit för päls av alla slag, inklusive mink, räv, kanin och tvättbjörn," sa Zheng en päls plagg säljare i provinsen Zhejiang.

"Färg och stil, rosa, grönt och vitt är mycket populära. Unga kunder tenderar att köpa slim nedskärningar i stället för de gamla lös stil,"La Zheng. Zheng sade även om försäljningen har ökat de senaste åren som människors levnadsstandard har förbättrats, kostnaden för päls har också stigit på grund av de stigande kostnaderna för råvaror och arbetskraft. "Priset för pälsfodrar att bekläda höll klättring under de senaste åren med ett år till år tillväxt på 20 procent minst," sade Spark Fang, marknadschef för Sagafurs, en Finland auktionshus. Trots de stigande kostnaderna och krympande vinst, är Zheng fortfarande optimistisk om den framtida utsikterna för sin verksamhet. "De flesta köpare är vit krage arbetare. De vill att äga en bit för speciella tillfällen. Jag tror deras antal kommer att expandera, säger Zheng.

I januari hölls den 39: e Kina päls och läder produkter Fair i Peking. Det lockade ett antal europeiska och amerikanska grossister som söker bättre kommersiella mode plagg och accessoarer. Mer än 300 pälsföretag deltog i mässan och fyllde största utställningshallar. "Den milda vintern och långsam ekonomi påverkas försäljningen av mink och andra lyxiga päls plagg i Europa och Nordamerika men försäljningen i Kina har ökat, både för päls plagg och tillbehör till päls, sade en plagget säljare tillnamnet Zhao från Nanjing stad. "Det finns ingen mer dynamisk, växande, spännande och framgångsrikt land än Kina," sade havre. "På grund av stigande inkomster och urbanisering, päls konsumtion i 250 kinesiska sekundära städer blir stark i de närmaste 10 åren. Enligt föreningen Kina läder köpt kineserna 1,5 miljoner pälsar i 2010 av de 2,5 miljoner säljs över hela världen. Landets marknaden för päls är väntat till vara värt 16,42 miljarder yuan 2015.

"I det nuvarande ekonomiska klimatet dessa siffror är fantastisk", sade havre. "De visar designers och kunder fortsätter deras kärleksaffär med denna vackra, hållbara och naturliga produkt. Jag är säker vi kommer se ännu starkare tillväxt nästa år eftersom priserna på den senaste auktioner slår toppar. Detta bevisar att tillverkarna är beredda att betala en premie för kvalitet eftersom människor investera i lyx på lång sikt."