Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Hållbar affärsutveckling. Uppdrag I vilken utsträckning ESFprojekt PO2 haft fokus på att nå en hållbar affärsutveckling och vilket förhållningssätt man.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Hållbar affärsutveckling. Uppdrag I vilken utsträckning ESFprojekt PO2 haft fokus på att nå en hållbar affärsutveckling och vilket förhållningssätt man."— Presentationens avskrift:

1 Hållbar affärsutveckling

2 Uppdrag I vilken utsträckning ESFprojekt PO2 haft fokus på att nå en hållbar affärsutveckling och vilket förhållningssätt man i så fall valt Lyfta fram framgångsrika arbetsmodeller

3 Projekten vi valt ProjektnamnProjektägare Arena för social ekonomi och företagande Att våga lyckas Att ta vid Gottsunda Factory Orangeriet Utmanarna Veris SISU Idrottsutbildarna, Karlskrona Föreningen Grunden, Göteborg Coompanion Göteborgsregionen Företagarnas lokala avdelning, Uppsala Coompanion Östergötland Kooperativet Comintegra, Malmö Kooperativet Veris, Mellerud

4 Några jämförelser Fyra projekt hade målsättning att bredda affärsinriktning Fyra projekt att starta nya sociala företag Två projekt redan bestämt affärsverksamhet Två projekt låta nystartad verksamhet tillhöra en stödenhet (inkubator-modell) De fem som inte preciserat affärsinriktning vill styras av deltagarnas förmågor och intressen

5 Intressanta modeller Orangeriet Gottsunda Factory

6 Val av affärsinriktning Samstämmighet i alla projekten. Viktigt att deltagarna är engagerade i processen. Traditionella val Hushållsnära tjänster (ex. städning, grönyteskötsel) Caféer Secondhand butiker Gemensamma affärskoncept

7 Stödjande strukturer Coompanion, kommunerna, AF mfl. Inkubatormodeller/Konsortium Kooptjänst och Tillväxtfaktor X (Vägen ut, Le Mat) Lagstiftning

8 Att driva ett ESFprojekt Kompetensutveckling av handläggare och projektledare


Ladda ner ppt "Hållbar affärsutveckling. Uppdrag I vilken utsträckning ESFprojekt PO2 haft fokus på att nå en hållbar affärsutveckling och vilket förhållningssätt man."

Liknande presentationer


Google-annonser