Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknadsplan Gymbolaget Grupp A2 Andrija Andrijevic 910208 Oscar Donnerin 901009 Samuel Fernmo 860430 Jacob Hellman 900828 Adham Mouafi 910109.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknadsplan Gymbolaget Grupp A2 Andrija Andrijevic 910208 Oscar Donnerin 901009 Samuel Fernmo 860430 Jacob Hellman 900828 Adham Mouafi 910109."— Presentationens avskrift:

1 Marknadsplan Gymbolaget Grupp A2 Andrija Andrijevic Oscar Donnerin Samuel Fernmo Jacob Hellman Adham Mouafi

2 Disposition  Nuvarande situation  Metod & Material  Nyckeltal  Marknadsmixmodellen 7p  SWOT  Marketing Objectives – Ansoff Matrix  Marknadsstategi – STP  Åtgärdsförslag  Budget  Uppföljning

3 Nuvarande situation  Startades 2003  Tre anställda  900 medlemmar  Två lokaler  ”Källargym”  Fokus på styrketräning  Öppet alla dagar dygnet runt

4 Metod & Material  Empirisk data  Intervju – Susan Rydmyr  Sekundära källor  gymbolaget.se  affärsdata.se  Teori  Kursbok  Artiklar

5 Nyckeltal Nyckeltal:Datum: Antal anställda3 Nettoomsättning per anställd (TKR)734 Personalkostnader per anställd (TKR)172 Vinstmarginal-0,36 % Årets resultat (TKR)- 9

6 Marknadsmixmodellen: 7P  Produkt  Lokalt, gym, PT, butik  Pris  Lägsta pris i Linköping, upp till 40 % billigare mot konkurrenterna  Plats  2 gym Skäggetorp/Tannefors, öppet dygnet runt, e-handelswebbplats  Påverkan  Sociala medier, Team Gymbolaget  Personal  Kunnig & erfaren personal (3 st)  Fysiska bevis (Physical evidence)  Verksamhets image speglar priset  Processer  Självbetjäning (passerkort + kod), PT & kostrådgivning

7 SWOT  Styrkor  Öppet 24/7  Privatägt  Svagheter  Smalt utbud  Placering av gym  Möjligheter  Träningstrend  Hot  Konkurrenter  Motionscentrum

8 Marknadsstategi - STP  Segmentering  Geografisk variabel: Endast Linköping  Demografisk variabel: Unga män  Psykografisk variabel: Träningstrend  Beteendemässig variabel: Öppet dygnet runt  Urval (Targeting)  Odifferentierad marknadsföring – Samma strategi för olika segment

9 Positionering  Styrketräning – Mindre fördelar för högre pris  Pass – Fler fördelar för högre pris

10 Åtgärdsförslag  Begränsade resurser  Reklamutskick (Flygblad)  Fokusera på styrkor  Pris  Öppettider  Sociala medier  Kundinteraktion  Tydligare skyltning  Nya kampanjer  Värva en kompis (2 mån grattis alt. Presentkort)  Erbjudande för nya kunder

11 Budget ÅtgärdsförslagAntalPrisKostnad Skyltar inkl. tryck2996: : - Flygblad ,12: -1172: - Utdelning av flygblad15 000: - Total åtgärdskostnad8 164: -  Extremt begränsade resurser

12 Uppföljning  Antal medlemmar  Enkäter  Försäljning via e-handelswebbplatsen  Aktivitet på hemsidan och Facebook-sidan  Intäkter

13 FRÅGOR? Tack!


Ladda ner ppt "Marknadsplan Gymbolaget Grupp A2 Andrija Andrijevic 910208 Oscar Donnerin 901009 Samuel Fernmo 860430 Jacob Hellman 900828 Adham Mouafi 910109."

Liknande presentationer


Google-annonser