Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

En upplevelse Evenemang: AC/DC – Black Ice Tour Datum: 3 juni 2010 Plats: Stockholm Stadion * “Live Nation är en av världens.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "En upplevelse Evenemang: AC/DC – Black Ice Tour Datum: 3 juni 2010 Plats: Stockholm Stadion * “Live Nation är en av världens."— Presentationens avskrift:

1

2 En upplevelse Evenemang: AC/DC – Black Ice Tour Datum: 3 juni 2010 Plats: Stockholm Stadion * “Live Nation är en av världens ledande arrangörer av underhållning. Vår drivkraft är att inspirera och öka möjligheten för publiken att se sina favoritartister och få vara med om minnesvärda upplevelser. Live Nation är världens största producent av livekonserter och producerar årligen över konserter med artister i 33 länder.”*

3 Klargörande fakta  Organisation = Live Nation, fungerar som en agent – förmedlar underhållning  Personal = bandet i fråga och arbetare runt omkring  Erbjudandet börjar vid första kontakten via telefon eller hemsida – Erbjudandet slutar när kunden avslutar kontakten

4 Det grundläggande tjänstepaketet  Kärntjänst  Möjliggörande tjänster  Värdehöjande tjänster

5 Kärntjänst  Möjliggör underhållning  Att exempelvis öka möjligheten för kunderna att se sina favorit artister.  Vad är underhållning?

6 Möjliggörande tjänster  Artist som underhåller – AC/DC,  Lokal – Stockholm Stadion  Biljettförsäljning – Internet, återförsäljare, telefon  Produktion – ljus, ljud, scenbygge….  Biljettluckor  ?

7 Värdehöjande tjänster  Ordningspersonal  Försäljning i lokalen  Hemsida  VIP möjligheter  Image, minne för livet  ?

8 Det utvidgade tjänsteerbjudandet  Tjänstens tillgänglighet  Interaktion med tjänsteorganisationen  Kundens medverkan

9 Tjänstens tillgänglighet  Centralt beläget – god geografisk tillgänglighet (dock dåligt med parkeringsplatser)  Hemsida – lättåtkomlig  Stort antal konsumenter som är intresserade av att delta i tjänsten – Långa tidskrävande köer  ?

10 Interaktion med tjänsteorganisationen  Biljettköpet – hemsida m.m.  Fysiska resurser – arenan  Personalen på konserten  Bandet  Publiken  ?

11 Kundens medverkan  Kundens medverkan har stor påverkan på värdet av tjänsten  Humör  Inlevelse  Förkunskap

12 Konsekvenser för marknadsföringens roll  Ur ett tjänsteperspektiv är personalen allt – relationsmarknadsföring.  Live Nation - inte som ett vanligt tjänsteföretag – företaget i sig egentligen ingen relation med kunden.  Först och främst massmarknadsföring – senare i processen viktigare med relation?  ?


Ladda ner ppt "En upplevelse Evenemang: AC/DC – Black Ice Tour Datum: 3 juni 2010 Plats: Stockholm Stadion * “Live Nation är en av världens."

Liknande presentationer


Google-annonser