Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli 2009 - 30 juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli 2009 - 30 juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling."— Presentationens avskrift:

1 Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli 2009 - 30 juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling - support • Marknadsföring WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

2 Kompetensutveckling Seminarier 2 ggr per år för alla deltagare Regionala seminarier (3 regioner) - Producers´ meeting - Matka (jan 2010) - Allt för Sjön (mars 2010) Seminarier för hela området - alla deltagare i hela Scandinavian Islands - nätverk och erfarenhetsutbyte WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

3 Produktutveckling Projektets roll Kvalitetskriterier och exportprocessen Support och bollplank för produktutveckling Produktmallar Kontaktskapare mellan företag Deltagarnas roll Utveckla konkreta produkter Lägga in produkterna i webbsystemet Ansvara för produkterna som levereras WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

4 Hjälpmedel • Deltagarnätverk • Produktbeskrivningsmall och inloggning • Produkterna som pdf • Lathund ”steg för steg” • ”Levande support” – stöd för produktutveckling • Översättningserbjudande WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

5 Produktmall WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM Produktbeskrivningsmall med förklaringar (All text på engelska) Product description: Lockande beskrivning av vad kunden får då han köper produkten. Availability: När är erbju d andet i kraft Duration: Departure: Return: How to get there: Information om hur man tar sig till start och tillbaka från Stockholm Price: Brutto utförsäljningspris, moms (med delas i Euro, moms ingår ) Price includes: Tjänster som ingår Options: Vilka tilläggsprodukter kan kopplas till produkten? T ex transfer från Stockholm. Provision: Information för återförsäljare No of persons: Minimum /maxim um Standard: Är produkten verifierad/certifierad enligt något system Availability: Hur ofta kan produkten förverkligas; vilken kapacitet finns till återförsäljning Level of difficulty: Kan man definiera en svårighetsgrad för produkten Additional information: Närmare uppgifter om produkten. Tour operators Contact details: Researrangör Bookings: Var kan man boka Booking conditions: Languages: På vilka produkten kan förverkligas..

6 Marknadsföring Webben – www.scandinavianislands.comwww.scandinavianislands.com Huvudbärare av produktutbudet Produkterna placeras i kategorier och område Webben tillgänglig för konsumenter och återförsäljare (särskild inloggning) WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

7 Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Tyskland SMT StuttgartFlyer SI Reisen HannoverFlyer SI Reisen HamburgFlyer SI Free MünchenFlyer SI Reise & Camping EssenFlyer SI ITB BerlinPersonligt deltagande, produktblad m.m. WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

8 Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Tyskland ITB är världens största resemässa med runt 180.000 besökare varav 70.000 slutkonsumenter under de två sista dagarna. ITBProjektdeltagare kan delta personligen i montern för Scandinavian Islands. Tid: 12-14 mars 2010 Pris: 150 Euro + egna resor Max antal: Ca 4 företag per region WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

9 Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Nederländerna VakantiebeursPersonligt deltagande, produktblad m.m. Storbritannien Finland WorkshopPersonligt deltagande, produktblad m.m. World Travel MarketPersonligt deltagande, produktblad m.m. WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

10 Marknadsföring 2010 Informationscenter i SI-området Scandinavian Islands broschyrställ för skärgårdsbroschyr, 1 per region SverigeStrandvägen ÅlandMariehamnÅbo Dessutom Scandinavian Islands skylt för turistbyråer och vissa I-punkter WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

11 Marknadsföring 2010 Mässor och workshops Sverige Swedish WorkshopPersonligt deltagande, produktblad, post tour m.m. Finland Culture WorkshopPost tour m.m. WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

12 Marknadsföring 2010 Press och säljled 3 pressresor i området PR-byrå i Tyskland för att få ut nyheter, produkter i media 3 famtrips i området för researrangörer WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

13 Material som lämnas efter dagen Folder, engelsk, som använts på marknaden A4, engelsk, som använts på marknaden Riktlinjer för deltagande Produktmall Steg för steg guide Marknadsföring 2010 Deltagarförteckning Översättningserbjudande WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM

14 Det fortsatta arbetet Frågor och diskussion WWW.SCANDINAVIANISLANDS.COM


Ladda ner ppt "Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli 2009 - 30 juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling."

Liknande presentationer


Google-annonser