Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF,"— Presentationens avskrift:

1 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad har hänt och vad har vi levererat?! Projektstatus Ekonomi – rekvisition – aktiviteter

2 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland ”Norrlands bästa företagsklimat år 2015” -Föreningar i samverkan – nuläget City föreningen Företagarna Timrå Köpmanna föreningen Destination Timrå STUIF Kommunen Skolan

3 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad skulle vi uppnå? VisionStrategiMål Aktivitets- plan

4 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Mål & Aktiviteter Köpmanna- /Cityfören. STUIF Företagarna Timrå Vision och strategi dokument Mål: Gemensamt varumärke inom 6 månader. 100 medlemmar inom 6 månader. 100 % mer träffar på portalen. Huvudaktiviteter: 1.Färdigställa portalen 2. Medlemskampanj 3. Producera marknadsmaterial Mål: Stärka föreningen genom att ha fler aktiva medlemmar, öka medlemsantalet. Huvudaktiviteter 1. Skapa ytterligare mervärde för att öka medlemsantalet. 2. Säsongsaktiviteter Destination Timrå Mål: Att fördubbla antalet medlems- företag på 5 år. Att föredubbla antalet aktiva medlemmar på 2 år. Huvudaktiviteter: 1.Kartläggning, kundvård 2. Webbsida där alla kan vara med 3. Företagarevent Mål: 30 kommersiella produkter /tjänster på 3 år. 3 stycken innov.system-kluster Huvudaktiviteter 1. Aktivera rådgivning- kanalisering ut till idebärarna. 2. Utbildning 3. Föreläsningar,mässbesök Aktivitetsplan

5 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Gemensamma intressen STUIF Destination- Timrå Köpmanna- föreningen City- föreningen Företagarna Timrå www.visittimra.se

6 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad har vi gjort? Utsett årets företagare ”Transportlogistik i Norrland AB – Anders Lindgren Intressanta inspirationsseminarier ex Kjell Lindskog – Värdeväskan, Yngve Bergqvist Icehotel, Anders Blom Detaljvaruhandeln Startat upp och utvecklat nyföretagarprocessen tillsammans med Nyföretagarcentrum Lärlingsplatser fördjupat samarbete skola – näringsliv, Fördjupat samarbetet med Företagarna regionalt, ex generationsskift, mentorskap Medlemskampanjer med föreningar, medlemsvärden Hemsidesseminarier Styrelseseminarier Företagsträffar, frukostträffar, företag möter företag Förbättrat informationsflödet, ex Nyhetsbrevet Powerplay Stärkt de regionala nätverket gällande besöksnäringen

7 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Resultat perioden januari-oktober 2008 AktiviteterAntalMän KvinnorTotalt Information och marknadsföring45491276215 Seminarier/workshop14180100 80 Nätverksaktiviteter 5 41 22 19 Mentorskap Konferens 1 Affärsrådgivning 1 ERFA-träffar Omvärldsbevakning Insats för hållbart företagande Mentorskap Stödja generationsskifte Enkätundersökningar Webbportal Kontaktförmedling Totalt66716401315

8 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Mål – indikatorer Indikator Kvinnor MänAntal Antal nya/skapade arbetstillfällen 30 60 90 Antal nya företag 35 55 90 (13) Antal nya företag mix ägande 10 (2) Antal nya/utv kommersiella prod./tjänst 30 (7) Antal projekt om innovationssystem/kluster 3 Antal män/kvinnor som deltar i projekt160 240 400 Projekt för entreprenörsfrämjande insatser 6 Projekt där närmiljö, kultur, kulturarv tillvaratas 5 Antal FoU-projekt 4 Antal nätverk tillkommit genom projektet, virtuellt 3

9 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Kostnadsslag Enligt beslut Tidigare godkända kostnader Periodens kostnader Ackumulerade kostnader Personal 477 120204 25359 887264 139 Köp av tjänst 2 183 33361 598108 618170 216 Lokal 256 600188 9190 Investeringar 120 00056 0721 82157 893 Övriga kostnader 899 600327 181144 596471 777 - Intäkter 000 0 SUMMA FAKTISKA KOSTNADER 3 936 653838 023314 9221 152 945 Offentliga bidrag i annat än pengar 1 633 333935 711136 7501 072 461 TOTAL PROJEKTKOSTNAD 5 569 9861 773 734451 6722 225 406 55.3% 7.7% 73.6% 48.2% 52.4% 29.3% 65.6% 40% Ekonomirapport januari-oktober 2008

10 Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad är på gång? Webbportalen - www.visittimra.se Gemensamt varumärke Regionmöte generationsskifte/mentorskap Förbättra och förstärka samarbetet med Innovationsalliansen Planering av Meeting Point – Company Matchmaking NKI – första hand tillstånd och beslut inom kommunen Konsultativt förhållningssätt Ambassadörsträff Goda värdskapet Samverkan med besöksnäringen V-norrland, webb och paketering Kartläggning av Timrå kommuns alla aktiva företag ca 1000 st Tour Quality, ex värdskapet, förstå kunden, certifiering Besöksnäringskonferens Söråker Planering och budgetering 2009


Ladda ner ppt "Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF,"

Liknande presentationer


Google-annonser