Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Bedömning. Ingång Förberedelse till val Val Planering Genom- förande Bearbetning och planering Utvärdering Redovisning Elevinflytande i lärandet KINA.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Bedömning. Ingång Förberedelse till val Val Planering Genom- förande Bearbetning och planering Utvärdering Redovisning Elevinflytande i lärandet KINA."— Presentationens avskrift:

1 Bedömning

2 Ingång Förberedelse till val Val Planering Genom- förande Bearbetning och planering Utvärdering Redovisning Elevinflytande i lärandet KINA

3 A Skapar egen/ny kunskap Utvecklar egna idéer Ställer hypoteser och undersöker den Kreativ Reflektera Ser helheten Argumenterar med vetenskaplig fakta Uppfinningsrik (innovativ). Är strategisk C Aktivt samarbeta och kompromissa och tillföra Argumentera Reflekterar Motiverar Kritiskt granska Tillämpar kunskap Göra bedömning Förklara Överväger Varierar sig Applicerar Bearbeta information Letar medvetet efter information Kreativ Initiativrik Dokumenterar E Kunskap om Redogör och beskriva Deltar aktivt Planerar och genomför Arbeta tillsammans med Jämföra Föreslår Kunna föra dialog Kan göra sig förstådd Bearbetar Arbetar självständigt Hitta information Kreativ Utmana sig själv att försöka göra det man inte ännu kan. KOMPETENSER (KUNSKAP, VILJA, FÖRMÅGA)

4 Ingång Förberedelse till val Val Planering Genom- förande Bearbetning och planering Utvärdering Redovisning Elevinflytande i lärandet A C E A C E A C E A C E A C E A C E A C E A C E

5 Steg 2. Förberedelser för val av arbete Jag samlar ihop mina tankar, frågor och förslag Jag argumenterar och motiverar mina förslag Jag väljer arbetsgång inför valet av mitt arbete Jag granskar vilka källor som finns inom förslaget Förberedelse till val A Skapar egen/ny kunskap Utvecklar egna idéer Ställer hypoteser och undersöker den Kreativ Reflektera Ser helheten Argumenterar med vetenskaplig fakta Uppfinningsrik (innovativ). Är strategisk C Aktivt samarbeta och kompromissa och tillföra Argumentera Reflekterar Motiverar Kritiskt granska Tillämpar kunskap Göra bedömning Förklara Överväger Varierar sig Applicerar Bearbeta information Letar medvetet efter information Kreativ Initiativrik Dokumenterar E Kunskap om Redogör och beskriva Deltar aktivt Planerar och genomför Arbeta tillsammans med Jämföra Föreslår Kunna föra dialog Kan göra sig förstådd Bearbetar Arbetar självständigt Hitta information Kreativ Utmana sig själv att försöka göra det man inte ännu kan.

6 HUR JOBBAR VI FÖR ATT KUNNA SE ELEVERNAS KOMPETENSER? VILKA FRÅGOR STÄLLER VI FÖR ATT FÅ REDA PÅ VAR ELEVEN BEFINNER SIG? VILKA KOMPETENSER KAN VI SE I DE OLIKA STEGEN AV LÄRANDEPROCESSEN?

7


Ladda ner ppt "Bedömning. Ingång Förberedelse till val Val Planering Genom- förande Bearbetning och planering Utvärdering Redovisning Elevinflytande i lärandet KINA."

Liknande presentationer


Google-annonser