Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby Socialtjänstens nya verksamhetsstöd 2011-03-15 1.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby Socialtjänstens nya verksamhetsstöd 2011-03-15 1."— Presentationens avskrift:

1 TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby Socialtjänstens nya verksamhetsstöd

2 Innehåll •Inledning •Vilka krav på teknik ställer verksamhetsstödet? •Prisbild 2

3 I tjänsten Pulsen Combine finns 3 vyer! Medborgare Myndighet Utförare/Anordnare 3

4 Ansökan Utredning & beslutVerkställandeUppföljning BeställningPlaneringInsatsrapportUppföljning BekräftelseGenomförandeplan BekräftelseGenomförandeplanUtredningBeslut Beställning Måluppföljning Insatser Myndighet Utförare/Anordnare Medborgare Kundval 4

5 Vad kan Medborgaren göra i tjänsten? •Ansöka, lämna information till ansökan •Följa status på sitt ärende •Få tillgång till information •Göra sina val av utförare/anordnare •Se sin planering •Se vad som är utfört •Låta anhöriga se samma information •Kommunicera med Myndighet och Utförare/Anordnare 5

6 Vad kan Myndigheten göra i tjänsten? •Ta emot anmälningar och ansökningar från Medborgare •Utreda •Fatta beslut •Skapa beställning •Ange medborgarens utförarval •Ta emot beställningsbekräftelse •Ta emot genomförandeplan •Måluppföljning •Ta emot tidrapportering •Attestera fakturaunderlag och följa upp utförd insats •Skapa avgiftsunderlag till Medborgare på inrapporterad insats •Kommunicera med Medborgare och Utförare/Anordnare 6

7 Utförare/Anordnare ska använda Pulsen Combine för att: •Ta emot beställning •Lämna beställningsbekräftelse •Upprätta och presentera genomförandeplan på medborgarens och myndighetens sidor •Verkställa beslutad insats •Tidrapportera utförd insats •Lämna uppföljningsunderlag •Skapa fakturaunderlag •Kommunicera med medborgare och myndighet •Lämna information om insatser till brukaren och myndighet •Rapportera avvikelser Ingår i kommunens abonnemang (bastjänst) 7

8 Systemleverantören Pulsen säljer dessutom följande tilläggstjänster till Utförare/Anordnare: •Journalhantering ( SoL, HSL, LSS) •Schemaläggning av egen personal •Resurs- och besöksplanering •Integration med utförarens egna system För vidare information kontakta Pulsen AB Stefan Andersson, växel Finansieras av utföraren/an- ordnare 8

9 Innehåll •Inledning •Vilka krav på teknik ställer verksamhetsstödet? •Prisbild 9

10 Med vilken teknik kan tjänsten nås? E-legitimation Utförare/Anordnare Medborgare/ Anhörig 10 Siths-kort Mobil med kamera och internet uppkoppling ”Tagg” för identifikation Myndigheten

11 Vad behöver Medborgare och Utförare/Anordnare för att nå tjänsten? •Medborgaren •Behöver dator och e-legitimation för att logga in i tjänsten •De medborgare som har hemtjänst kommer att ha en tagg i hemmet som ska läsas av vid start och slut för ett besök •Utförare/Anordnare •Utförare behöver SITHs-kort utfärdat av SLL(ett kort per person som ska logga in i tjänsten via dator) och datorer med kortläsare alternativt en extern kortläsare •Den utförare som utför insatser hos Medborgaren i ordinärt boende behöver dessutom: •En mobiltelefon med kamera och internetuppkoppling •En programvara till mobiltelefonen för att läsa taggar •Eller motsvarande tidrapporteringsverktyg 11

12 Drift och förvaltning •Kommunen kommer att återkomma om: •Utbildning/Information •Rutiner för inrapportering av personal hos Utförare/Anordnare som ska ha tillgång till tjänsten, vid nyanställning, avslut och förändring •Rutiner kring: • SITHs-kort • taggar •registrering av mobilnummer •Support och förvaltning 12

13 Innehåll •Inledning •Vilka krav på teknik ställer verksamhetsstödet? •Prisbild 13

14 Förutsättningar Myndighet •Kommunen betalar en abonnemangsavgift för bastjänsten I avgiften ingår att kommunens godkända utförare/anordnare kan använda bastjänsten i Pulsen Combine I bastjänsten finns tillgång till utbildnings- och informationsmaterial 14

15 Förutsättningar Utförare/Anordnare •Utföraren/Anordnaren finansierar: •Egen utrustning (datorer, telefoner, mobilabonnemang mm) •Vid val av annan tidsrapporteringsverktyg som t ex mobipen tillkommer integrationskostnader kontakta Pulsen om detta •Datatrafik, internetuppkoppling •Den tid som används för att utbilda personal, ta del av information och lämna information i tjänsten •Personliga STIHs-kort (om utförare/anordnare redan har SITHs-kort utfärdat av SLL så behövs inte ytterligare kort beställas) •Utföraren finansierar beställd tilläggsfunktionalitet (se bild 8) 15

16 Kostnad för SITHs kort 16 •Priset på SITHs kort styrs av SLL IT förvaltnings prislista. SLL utfärdar SITHs-kort Kostnad för SITHs kort , 800 till 1000 kr per kort exkl. moms med Nackas utformning på kort.

17 Kontaktuppgifter •Mailadress för kommunikation med projektet 17


Ladda ner ppt "TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby Socialtjänstens nya verksamhetsstöd 2011-03-15 1."

Liknande presentationer


Google-annonser