Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
UFAB i Uddevalla och Shanghai
2
Verksamhetssystem
3
Störningsuppföljning Standardiserat arbetssätt
Att som tekniskt kunskapsföretag eftersträva långsiktigt och för båda parter lönsamt samarbete som systemleverantör Budget Nöjda ägare Enkäter Nöjda kunder Kvalitet o miljö Säkring Analys Förbättringar Effektivitet Slöserier Störningsuppföljning Analys Förbättringar 5s Personal Säkerhet Motivation Utveckling Kommunikation Nyckeltal Standardiserat arbetssätt Processer Rutiner Instruktioner Blanketter Metoder / Lagarbeten Revisioner
4
Nyckeltal Översikt
5
Nyckeltal Detalj
6
Nyckeltal Lagtavla
7
Uppföljning
8
Kommunikation Månadsmöte Årliga möten Veckomöten Nyckeltal
Strategiskt HQ Strategiskt UFAB Budget UFAB Skyddskommite Ledningens genomgång Månadsmöte Nyckeltal Information Ekonomi Veckomöten Kvalitetsmöte Kund möte Ledningsgruppen Projektmöte Information Avdelningsmöte Daglig rond
9
Kvalitetssystem
10
Kvalitetsöversikt Kund Filter Interna Filter Leverans Filter Leverantör
11
Översikt kvalitet i en databas
Innehåller kund, intern och leverantör per maskin
12
Checklista En checklista som uppdateras varje vecka med nya och stängda reklamationer
13
Problemlösning
14
Problemlösning
15
Problemlösning
16
Leverantörssäkring Leverantörsrevision med genomgång av verksamhetssystem 5st utfallsprover med 100% kontroll och dokumentation Kontrollkoder med löpande kontroll på kritiska bitar 5 st sämsta leverantörer följs upp med extraordinära insatser för kvalitet och leverans Kontrollkoder per leverantör Uppföljningsbesök med genomgång av processer med avseende på reklamationer Ranking av samtliga leverantör med avseende på omsättning, produkt, kvalitetsutfall och leveranssäkerhet Reklamationer för standard komponenter registreras och skickas till kund för sammanställning och åtgärd.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.