Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avCecilia Mattsson
1
FUTURUM.KOM
2
25 folkbibliotek i Kalmar, Blekinge och Kronobergs län Länsbibliotek Sydost Regionbiblioteket i Kalmar län
3
FUTURUM.KOM Skapa bilden av biblioteket som ett kreativt nav för upplevelser, kunskap och information i lokalsamhället och som en demokratisk arena för alla. Skapa bilden av biblioteket som ett kreativt nav för upplevelser, kunskap och information i lokalsamhället och som en demokratisk arena för alla
4
FUTURUM.KOM En gemensam logga En grafisk profil En gemensam värdegrund
5
FUTURUM.KOM 7 utåtriktade kampanjer på 3 år
6
FUTURUM.KOM Synliggörande av biblioteken Samarbeten med bibliotek med samma prioriteringar 1+1=7
7
FUTURUM.KOM
8
Styrgruppen Fastställer projektplan och direktiv Säkerställer att projektet ligger i linje med utsatta mål Bedömer resultat Godkänner kommunikationsbyråns arbete Rapporterar till referensgruppen Beslutar om förslag och ändringar Styrgruppsordförande ingår i gruppen för den övergripande kampanjen
9
FUTURUM.KOM Referensgruppen består av alla bibliotekschefer Rådgivande till styrgruppen Ansvarar för att förankra och kommunicerar projektet på det egna biblioteket Ansvarar för att förankra och kommunicera projektet i respektive kommun Utser medlemmar till gruppen för den övergripande kampanjen
10
FUTURUM.KOM Administrativa projektledaren Planerar och organiserar projektet Delegerar och följer upp aktiviteter Stämmer av att projektmål nås Informerar om projektet i nyhetsbrev och på projektbloggen Kallar till och leder projekt- och referensgruppsmöten Planering och kontakt med kommunikationsbyrån Ingår i gruppen för den övergripande kampanjen Planerar dialogseminarier med kommunikationsbyrån Planerar spridningsinsatser Redovisar projektet
11
FUTURUM.KOM Klustergrupperna Arbetar ihop med kommunikationsbyrån Kampanjarbete i gruppen: Tar fram underlag till kommunikationsbyrån Målgruppsarbete Behovsanalys och aktivitetsplanering Arbeta lokalt på det egna biblioteket Läns- och regionbiblioteken kommer att vara ett stöd för dessa grupper
12
Kommunikationsbyrån KREATION AB FUTURUM.KOM
13
Tidsaxel NUVÅREN 2011 Diskussioner på de lokala biblioteken om målgrupper samt läsning av alla andras värdegrunder Dialogseminarier under maj och juni Gruppen för den övergripande kampanjen bildas September Klustergrupper börjar att bildas Oktober Den första övergripande kampanjen lanseras De första klusterkampanjerna genomförs
14
FUTURUM.KOM Dialogseminarierna Stärka vår samhörighet Få verktyg till att arbeta med målgrupper Tillsammans arbeta med bibliotekens budskap och erbjudande Arbeta med vår gemensamma värdegrund Västervik, Oskarshamn, Kalmar, Emmaboda, Växjö, Ljungby, Karlshamn och Karlskrona
15
FUTURUM.KOM
16
25 folkbiblioteken och läns- och regionbiblioteken går in med 1,4 miljoner skr under 3 år Söker medel hos Kulturrådet om totalt 1 miljon skr
17
FUTURUM.KOM FUTURUMBIBL.WORDPRESS.COM
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.