Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Restauratören Läsekretsundersökning Rapport December 2008
2
Restauratören är klar marknadsledare. Nästan 3 av 4 läser alla nummer. Fråga 1. Hur många av de nummer som kommer ut läser du, bläddrar Du eller tar du del av? 2 Läser alla nummer
3
2/3-delar läser hälften eller mer Fråga 2 Ungefär hur mycket brukar du läsa av ett nummer av Restauratören? 3
4
4 Restauratören läses direkt när den kommer ut - ¾ har läst den på måndag efter helgen Fråga 4 När läser du Restauratören?
5
Över 70% har störst nytta av Restauratören i sitt jobb 8. Vilken av följande tidningar* har du störst nytta av i ditt arbete? 5 *Restaurang och Storkök, RS har ej mätts. Restaurang och Storhushåll har tagits bort. 200420062008 %% Restauratören727471 RS Restaurang & Storkök22 Hotell & Restaurang 4 Apéritif242 Travel News 13 Restaurangvärlden 2 Ej svar71112
6
72% tycker att tidningen är bra Fråga 10. Vilket helhetsbetyg skulle du vilja ge till Restauratören? 6
7
En stor andel är beslutsfattare när det gäller inköp 13. Ingår det i dina arbetsuppgifter att välja leverantör för inköp av….. 7 TotalHotelRestaurangLeverantör %% Inredning57646624 IT & Administrativa system53625745 Mat och råvaror51507221 Bar och drycker50487210 Kontorsmaterial42317 Hygien0000 Inget19201114
8
Sammanfattning Restauratören är fortfarande klar marknadsledare. Nästan 3 av 4 läser alla nummer. Läser inte särskilt mycket av övriga branschtidningar - över hälften läser ingen av de konkurrerande tidningarna Hotellen och restaurangerna läser Restauratören lika mycket nu som för två år sedan. 2/3-delar läser hälften eller mer av Restauratören. Restauratören läses med en gång – ¾-delar har läst den innan måndag. Över 70% har mest nytta i jobbet av Restauratören jfrt med andra tidningar. Restauratören får ett högt helhetsbetyg – 72% tycker den är bra. Vill helst läsa om restaurangdrift, hotelldrift och politiska beslut Läsarna är tunga beslutsfattare vid inköpsbeslut. 8
9
9 Teknisk beskrivning Ansvarig Mediateket Håkan Söderqvist Kontaktperson Ninni Dickson Metod Telefonintervjuer Antal intervjuer genomförda intervjuer 295 intervjuer Fältperiod Oktober-november 2008 Svarsfrekvens 49%
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.