Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Välkomna till Blåa Skor!
Glädje Delaktighet Musik Sång Gemenskap Projekt Demokrati Hållbarhet Lpfö98/ Kommunikation Naturvetenskap
2
Det är vi som arbetar på Blåa Skor
Kerstin Det är vi som arbetar på Blåa Skor kan Beata Indiana Katta Indijana an Kerstin Beata Maja
3
Dagen börjar med 06.00 öppnar förskolan, fram till frukost håller vi lugna aktiviteter 08.00 serveras frukost 08.30 fri lek 09.30 äter vi frukt 10.00 projekt 11.30 lunch utevistelse fri lek (inne eller ute) mellanmål väljarstund samlas barnen på Blåa Skor och Torget serveras kvällsmat diverse aktiviteter, frukt serveras 21.00 stänger förskolan (Vid behov håller förskolan öppen till Besked för omsorg efter meddelas senast 14 dagar förväg.)
4
Inne på Blåa skor har vi olika aktiviteter och barnen är ibland indelade i olika mindre grupper. Vår vecka ser ut ungefär såhär: MÅNDAG TISDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG 8.00 frukost 9.00 personal har planerings / reflektionstid VÄLJARSTUND UTEVISTELSE barnen får välja mellan olika aktivitetskort 10.00 PROJEKT OCH GRUPPER barnen är indelade i olika grupper och arbetar med olika projekt 11.30 L U N C H 14.30 mellanmål FRILEK
5
Praktiskt information. Vi är ute var dag oavsett väder
-Rätt kläder (gärna lager på lager) -Solkräm -Kalas, inga inbjudningskort får lämnas på förskolan -Namna kläder -Sötsaker -Pengar -Utvecklingssamtal, mer info. om detta inom kort. -Avslutning 29 maj Blåa Skors mobilnr: Förskolans nummer:
6
Läroplanen för förskola har blivit tydligare och betonar:
Barnens samspel och inflytande Barns språkliga och kommunikativa utveckling Barns matematiska utveckling Naturvetenskap och teknik Dokumentation och reflektion
7
Här efter följer olika bilder på barnen i olika aktiviteter.
Funderar kring var du kan se Samspel och inflytande Språk och kommunikation Matematik Naturvetenskap och teknik Reflektion
13
På tisdag, onsdag och torsdag har vi projekt på Blåa Skor Projektets utgångspunkt är ifrån ett besök på 4H gård
14
A, B och C-gruppen Projektet är indelat i 3 grupper. Med hjälp av reflektionsväggen kan vi reflektera, återberätta och inspirera! Läroplanens mål som matematik, språk, naturvetenskap och skapande vävs in på ett lustfyllt och naturligt sätt. När vi arbetar i projekt utgår vi från barnens intresse. Inför ett nytt projekt gör vi pedagogiska dokumentationer som sedan reflekteras över i mindre grupper (A, B och C). Vi samlar barnens tankar, idéer, bilder och samtal genom att dokumentera det vi sett och hört. Utifrån det kan vi skapa oss en förståelse för vad barnen verkar vara intresserade av och i reflektion med kollegor och barnen lyfts det tankar upp för att komma fram till hur vi kan jobba vidare.
15
Grupp A
16
Grupp B
17
Grupp C
18
Vår reflektionsvägg Miriam: Detta är gammalt gräs från havet. Det är sjögräs. Emin: Man kan vattna det. Miriam: Då blir det olika färger. Kian: Här har vi letat efter sjögräs. Thimon: Var finns det? Kian: På Stjärnorna hos fiskarna.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.