Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Sveriges Informationsförening. Fler och mer kommunikativa organisationer • där alla är övertygade om att effektiv kommunikation skapar värde och är en.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Sveriges Informationsförening. Fler och mer kommunikativa organisationer • där alla är övertygade om att effektiv kommunikation skapar värde och är en."— Presentationens avskrift:

1 Sveriges Informationsförening

2 Fler och mer kommunikativa organisationer • där alla är övertygade om att effektiv kommunikation skapar värde och är en avgörande konkurrensfaktor • där kommunikativa effekter vägs in i beslutsprocesserna • där allt fler medarbetare blir allt bättre på kommunikation • där cheferna är föredömen inom kommunikation • där våra medlemmar utgör en nyckelkompetens

3 Visioner och mänskliga drivkrafter

4 Vasakronan fick Stora Informationspriset 2007 vid prisutdelningen i mars.

5 Ljuspennan, priset för bästa internkommunikation som delas ut tillsammans med RIM, gick till Astra Zeneca.

6 • Informatörens roll i ledarskapet kartlagd • Professur till Sven Hamrefors vid Mälardalens högskola • Bidrag från över 1000 personer Vårt forskningsprojekt i hamn

7 10-årsjubileum

8 Ett hundratal artiklar och blogginlägg publicerade under 2008

9 Lillemor Torstensson och Svenska Barnboksinstitutet

10 • 100 utbildningsdagar med 1200 deltagare • 7 evenemang med 1100 deltagare Företaget 2.0 Chefens kommu- nikativa vardag Att lyckas med lobbning i EU:s labyrint Det nya medieland- skapet Varumärket och förtroendet Strategiskt informations- arbete på ledningsnivå Ekonomisk förståelse När krisen är ett faktum

11 • 140 aktiviteter • 2100 deltagare Forum för strategiska informationsfrågor Gotland Informationsstrateg Informatör i offentlig sektor Intern kommunikation i Stockholm Internkommunikation Syd IT/nya kanaler Kommunikation i förändring Mitt Kommunikation och ledarskap i förändringsarbete Massmediekontakter i Stockholm Massmedierelationer i syd Miljökommunikation i tiden Omvärldsanalys Soloinformatörer i Västra Varumärke i Stockholm Varumärke i Syd Varumärke i Västra … och nio kretsar i hela landet Kretsar och erfagrupper

12 Juryns motivering: ”Rune Borg är en nestor i informationsbranschen och hans motto har varit att få andra att stå på scenen medan han själv har regisserat i bakgrunden. Hans tio bud är legendariska och fortfarande giltiga. Många är de företagsledare och informatörer som har haft och har dessa som sina ledstjärnor. ”

13 Branschen omsatte 46 miljarder under 2007

14 God Jul och ett inspirerande 2009! önskar Sveriges Informationsförening


Ladda ner ppt "Sveriges Informationsförening. Fler och mer kommunikativa organisationer • där alla är övertygade om att effektiv kommunikation skapar värde och är en."

Liknande presentationer


Google-annonser