Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Versions- & Patchstrategi Primula
Införande av gemensam resursplanering i BA Sweden 2014 Primula Versions- & Patchstrategi Versions- & Patchstrategi Primula
2
Versions- & Patchstrategi
Primula Versions- & Patchstrategi Grundstrategin för leveranser av Primula utgår från följande: Versioner levereras två gånger per år normalt i maj och november. Dessa leveranser består av nyheter, anpassningar och rättningar. Patchar (planerade) levereras vid behov två gånger per år, inför årsskifte och vid halvårsskifte (om det inte ingår i maj-leveransen) i samband med nya eller förändrade lagar, författningar och centrala avtal. Dessa tidpunkter anpassas till nya eller förändrade lagar, författningar och centrala avtal. I samband med årsskiftet levereras alltid en patch med nya skatteuppgifter. Patchar (oplanerade) består huvudsakligen av rättningar men kan också innehålla anpassningar. Dessa patchar bedöms från fall till fall beroende på dess prioritet och åtgärdstid. Åtgärder för att hantera felaktiga löner och säkerhetsuppdateringar anses särskilt viktiga .
3
Versionsstrategi Primula
Nya versioner planeras årsvis i dialog med befintliga kunder: Viktiga råd för detta är strategirådsmöten och referensgruppsmöten. Produktägaren prioriterar, anpassar och förvaltar backloggen inför kommande utveckling som sker agilt. Förvaltningsrådet prioriterar inkommande ärenden via supportportalen till backloggen. Produktrådet och scrum-master planerar kommande sprintutveckling enligt produktägarens prioriteringar i backloggen. Sprintar planeras per kalender månad.
4
Patchstrategi Primula
Planerade och oplanerade patchar prioriteras löpande: Produktägaren prioriterar åtgärder enligt övergripande patchstrategi och befintlig backlogg i samverkan med förvaltningsrådet. Produktrådet och scrum-master planerar kommande sprintutveckling enligt produktägarens prioriteringar i backloggen. Sprintar planeras per kalender månad.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.