Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Säljsamtalet Innesälj
2
Tema: Säljsamtalet och avslut av inkommande förfrågningar
Målgrupp: Innesälj/bokning av konferenser i alla brand Tidsåtgång: 2 dagar Leverantör: Institut for salg og markedsføring Ansvarig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Anmälan: Pris: Kr. 3000,- pr. deltagare (resa/uppehåll i tillägg)
3
Målsättning Ge deltagarna ytterligare kunskap om hur vi arbetar med konferensförsäljning i Choice Hotels. Kvalitetssäkra innesäljs användning av säljsystem och dokumentmallar Ökad closing på inkommande förfrågningar
4
Innehåll (1) Handtera inkommande förfrågningar.
Till tider, en hektisk arbetsplats, där kunden bestämmer. Planering och struktur i arbetet? Sammarbete med utesälj? En del av försäljningsavdelningen? Ägarskapet till kunden / offerten? Kunnskaper, färdigheter, styrning och motivation.
5
Innehåll (2) Order Offert Behov Kunden ringer in Closing
Beslutsprocessen Bekymring för beslut (Behov för att skicka offert?) Offert Bruk av mallar i Super Office Skriva säljande offerter Följa upp det, systematik Invitera på visning (samarbete med utesälj?) Uppenbara och utveckla kundens behov Öppna, stängda, ledande och neutrala frågor Färdigheter i lyssning Argumentera egna USP Handtera invändningar, härunder pris Från kalla fakta till nyttovärde för kunden Behov Kunden ringer in "Från förfrågan till försäljning" Arbetsrutiner Struktur
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.