Antagning.se Universityadmissions.se

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Överenskommelse om psykisk ohälsa 2013
Advertisements

Test av mobila lösningar i molnet
Intagningssystemets databas Ögonblicksbild Kopia av intagningsdatabasen Uppdateras 3 ggr per dag 07:15 – 12:15 – 15:15 Roller Skola, kommun Periodiseras.
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
ITHU och arbetsgrupp Studentportalsnätverket
Sv Kvalitetsdrivet 2013 Studie- och yrkesväglednigens roll som kvalitetsdrivande faktor Nina Ahlroos Enheten för studieinformation.
Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012.
Mobilskal med högtalare!!
En meny av möjligheter Mål/målområde Koncept Patienten får ett standardiserat hemgångsmeddelande Påverkansanalys Involvera patient och närstående Patienten.
Lilla AUDIT-projektet ”Får man lov att ställa en liten fråga….?”
Sef.nu. Uppdraget  Låt den gamla sidan leva kvar tills vi gjort jobbet ordentligt och fått upp en ny sida  Satsa på att ta fram en grafisk profil som.
Echolog En vidareutveckling.
Nyutveckling av DOK • Projektorganisationen • Vilka är CTK • Hur uppdraget uppkom • Den gamla versionen • Hur vi har jobbat • Utmaningar i.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Bilder och responsive webb Andreas Cederbom
Raindance mobila lösningar för dig som systemförvaltare
– Anette Blomqvist – Ulrica Larsson – Erik Westerlund – Ledarskapsutveckling över gränserna Case Högsby kommun.
Joakim Andersson & Anneli Martin
Sidor, kategorier, inlägg och responsiv webb
Case Tobias Martin.
© CSN 2008 Nils P. Christensen Tekniken.
Ett SCRUM- projekt utfört av
Projektet IT-coacher 2013 Enkäter angående intresset av IT-utbildning för seniorer gjordes i kommunerna Lidköping, Götene och Munkedal. De som svarade.
LOPAC - ett samarbetsprojekt Göteborgs UB, Växjö, Lund, Uppsala LIBRIS.
SP1ab och. Programvärdinnan var på plats Iakttagaren.
Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet Kristian Dahlander Systemförvaltare.
Responsive design i praktiken Johan Kling
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
En presentation av iPad -appar och funktioner
Mobil Uppföljningsapplikation
Cosmic version R8.0.
E-tjänstexempel Logga in Legitimeringstjänst XYZ Svensk E-legitimation Detta är ett exempel på hur.
FL3: Techniques Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
Kemins historia.
Copyright Lars Valentin PowerPoint, fortsättning Mer om finesser och specialfunktioner.
Kravönskemålsprocessen LPL-möte Umeå. Bakgrund i korthet »Införandestöd och projektsupport Skapa upp ett ramverk (Jira) för att hantera support.
Kunskapsöverföring och kunskapsutveckling Erfarenheter från Uppsala stadsbibliotek.
Allt om tillstånd Vindlov Vindbrukskollen 11 mars 2013.
Andreas Cederbom & Joakim Lundberg Funkas Tillgänglighetsdagar 2010 Less is more.
Karin Andersson Niklas Kihl-Forsberg Stefan Norberg Oskar Wenneling
Formulär som funkar Andreas Blackne
Daniel Andersson Maria Ekendahl. Alla bibliotek kan bidra efter förmåga Ett bibliotek kan visa upp mycket mer än det själv producerar genom samverkan.
Ekonomi och användbarhet? Finns det något samband ? Vivian Vimarlund.
Det digitala ekosystemet
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Nyttoanalys av dokumentuppladdning och färgskanning
Presentation av Region Jönköpings läns status införande Stöd och behandling Anneli Uusitalo, september 2015.
Utvärdering av workshop - Future Living Vilken grupp tillhörde du? NamnAntal% Byggteknik & Affärsmodeller för framtida bostäder 637,5 Energi och flödeseffektivitet.
Läkarundersökning inför placering av barn och unga
S TUDIEDELTAGANDE I NYA L ADOK Anette Eriksson, Catherine Zetterqvist, Annette Larsson , NUAK Uppsala.
Johan Sjödin & Anna Åhnberg Uppsala
Sv Teknisk strategi i NyA Planering Presentation på NUAK Reijo Soréus Pass 2:7.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Nicklas Sigurdh & Said Ebrahimi Nicklas Sigurdh Tech Lead Frontend utveckling Said Ebrahimi Test ledare.
Eget arbete till workshop Blekinge. Hur har ni i ert landsting/region arbetat med att få beslut/förankring kring breddinförande av Stöd och.
Öka tempot i redaktionens digitala utveckling Hyr in en redaktionell coach för förändringsarbetet Som hjälper er att… - Identifiera och konkretisera mål.
En genomgång av nya funktioner Introduktion till appen från Inläsningstjänst.
Arbete med Antagning.se och Universityadmissions.se
? Kapitel 15 – Hur vet den? Gissningar ”Troligen” är nyckelordet
Utvecklingsprojekt 2015 enligt förvaltningsplan
Besöksboom på julafton
Modernisering och förbättring av handläggningsfunktionaliteten
Sala kommun och de sociala medierna
Sprintdemo 9. Sprintdemo 9 Dagens program Teknik för demo: Kontakt med projektet: Join.me för både ljud och bild Inspelad demo på projektwebben Kontakt.
Sprintdemo 20. Sprintdemo 20 Dagens program Teknik för demo: Kontakt med projektet: Skype för både ljud och bild Inspelad demo på projektwebben Kontakt.
Ryktet om elefantens död är överdrivet NUAK 2018
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Presentationens avskrift:

Antagning.se Universityadmissions.se 2015-09-21 André Edqvist Antagning.se Universityadmissions.se NUAK 2015 Uppsala

Mobilanpassningar Antagning.se Universityadmission.se Leverans i maj 2015 Arbete påbörjat hösten 2014

Varför mobilanpassningar? Bara svara?

Varför mobilanpassningar? 65% mobilanvändare under kritiska perioder

Varför mobilanpassningar? 65% mobilanvändare under kritiska perioder Det uppenbara - förväntningen Tjänst och information ska fungera oberoende av enhet man besöker Antagning.se & Universityadmissions.se

Varför mobilanpassningar? 65% mobilanvändare under kritiska perioder Många upplevde problem med att svara på antagningsbesked i mobilen

Varför mobilanpassningar?

Varför mobilanpassningar?

Varför mobilanpassningar?

Uppdraget Initiala uppdraget var att göra det möjligt att svara på antagningsbesked i mobilen

Uppdraget – svara på antagningsbesked

Uppdraget – svara på antagningsbesked

Uppdraget – svara på antagningsbesked

Teknikval Klart vi ska ha en app! Eller?

Teknikval - app Flera plattformar

Teknikval - appar Flera plattformar  Fler appar =

Teknikval – Responsivt webbgränssnitt Innehållet anpassar sig efter skärmstorleken Parallell utveckling för stora och små skärmar

Hur gjorde vi då? Bara svara?

Inte bara svara! Insåg snabbt att det inte gick att isolera

ALLT som man kan göra på en ska man kunna göra i

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element Interaktionen anpassad till stora skärmar

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element Interaktionen anpassad till stora skärmar Menyerna

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element Interaktionen anpassad till stora skärmar Menyerna Tillgänglighet & mobilitet Färger och ikoner

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element Interaktionen anpassad till stora skärmar Menyerna Tillgänglighet & mobilitet Färger och ikoner FAQ

Identifierade problem Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element Interaktionen anpassad till stora skärmar Menyerna Tillgänglighet & mobilitet Färger och ikoner FAQ Hur ska all information få plats?

Identifierade problem UTMANINGAR Innehållet tar mycket bredd Pop-ups Mycket bildbaserade element Interaktionen anpassad till stora skärmar Menyerna Tillgänglighet & mobilitet Färger och ikoner FAQ Hur ska all information få plats?

Ett koncept som omarbetades

Hur blev det då? Responsivt på tre sätt

Responsivt ramverk för tre skärmstorlekar

Responsivt ramverk för tre skärmstorlekar

Responsivt ramverk för tre skärmstorlekar

Ny färgpalett

Nya knappar

Nytt ikonspråk

Kan man svara i mobilen, då? En förbättrad upplevelse Förhoppning om högre svarsfrekvens

En ny status för användaren Antagningsbesked med svarskrav Svara senast… Samma information oberoende av om man hade svarat eller inte

En ny status för användaren Antagningsbesked med svarskrav – svar inskickat Visas när svar är inskickade Egen gul proaktiv bubbla för tydligare information

Svara i mobilen Rakare interaktion i färre steg Knappar visas tydligare på skärmen

Svara i mobilen

Var det bra så? Vad tycker användarna?

Var det bra så? Vad tycker användarna?

Var det bra så? Vad tycker användarna?

Var det bra så? Framtiden

ALLT som man kan göra i ska man kunna göra på en

ALLT som man kan göra på en ska man kunna göra i

Startsidan – The End

Vi som gjorde det Universitets- och högskolerådet ITS – Umeå universitet Valtech AB

Vi som gjorde det …och fortsätter göra det Martina Lyckemo, utveckling Erik Linder, utveckling Magnus Lindgren, utveckling Magnus Janlert, utveckling Leif Sjödin, utveckling Annica Scott, test Roger Nilsson, scrum master och test Marleen Whiteley , redaktör Felicia Eriksson, redaktör Kristian Dahlander, produktägare André Edqvist, produktägare, krav Anna Ekegren, krav Linus Josephsson, design Visar Ulaj, design Björn Andersson, design Anette Kompa-Lidén, UAT Lillian Fådal, användningstest

André Edqvist Universitets- och högskolerådet andre.edqvist@uhr.se 010 - 470 06 80