”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!” TV Ears har hjälpt människor att lyssna på TVn sedan 1998 och har över 1 000 000 nöjda användare TV Ears är en säljsuccé i USA och som där har över 70 % av marknaden Rekommenderad av audiologer och läkare i hela USA TV Ears säljs nu framgångsrikt i hemelektronikskedjor såsom Radio Shack och TV & Radio handeln Media Emporia (ME), Sverige har Generalagenturen för TV Ears i Skandinavien ME mål är att upprepa TV Ears succé i Skandinavien genom marknadsföring och samarbeten
- Fler äldre med nedsatt hörsel - Behovet av tillgänglighet av TV Hjälpmedel med hög kvalité ökar STATISTIK TV tittande är en stor del i mångas liv Eftersom TV tittande är en stor del i mångas liv upplevs detta att inte höra som mycket besvärande. Den grupp som tittar mest på TV är i åldern +65 år Omkring två miljoner människor i Sverige hör dåligt. Cirka 1,3 miljoner människor i Sverige uppger att de har hörselproblem, enligt Hörselskadades Riksförbund (Källa: HRF/SCB 2009). Den verkliga andelen personer som har någon grad av hörselnedsättning är betydligt högre – omkring två miljoner, enligt en rapport från Statens beredning för medicinsk utvärdering (Källa: SBU 164:2003).
’TV Ears tog en Hörslinga och monterade den i Trådlösa Hörlurar.’ VCC (Voice Clarifying Circuitry) – Med en speciell krets som förstärker höga frekvenser gör så att orden blir extra tydliga och lättförståliga. Ett mikrochips i de sladdlösa hörlurarna dämpar ljud under 500 Hz (bakgrundsljud) och ökar automatiskt ljudvolym över 1000 Hz (ljudfrekvensen där det börjar bli svårt att urskilja talet) så att orden blir tydliga och lättförståliga. Man upplever då vad som sägs på TVn kristallklart. • Kraftfull förstärkning - TVEars 120 decibels kapacitet. • Volym, toner & balanskontroll - Dessa funktioner gör att du kan ändra ljudet för att passa din hörsel. Med TVEars påverkas inte den vanliga TV-volymen. Man kan till och med stänga ner volymen på TV:n helt. • Bekväm lättviktig design - TVEars lättviktiga under-hakan-design ger timvis med bekväm användning. Hörluren vikt är endast 45 gram. • Sladdlöst infrarött - Ger säker, sladdlös, och överlägsen ljudkvalité utan störningar eller frekvensavbrott. • TVEars patenterade öronsnäckor - TVEars Tips öronsnäckor reducerar rumsljud och ger god komfort.
TV EARS TRÅDLÖSA HÖRLURAR TILL FÖR ALLA! ’Många har svårt att utskilja ord i debatter och filmer på grund av för mycket bakgrundsljud.’ TV EARS TRÅDLÖSA HÖRLURAR TILL FÖR ALLA! I bland annat sovrummet – Om din partner vill sova och inte vill bli störd av att du tittar på TVn • Barnen som spelar TV spel - Kan vara ansträngande för omgivningen att lyssna på. • Vid nedsatt hörsel – Att använda TV Ears ökar livskvalitén för både den som hör dåligt och omgivningen. • I små utrymmen – Husvagnen, husbilen eller sommarstugan. • Ökar koncentrationen – Lättare att hänga med i debatter och nyheter. • Barnfamiljer - När du inte vill störa de sovande barnen när du tittar på TVn eller om barnen finns runt dig och att det är svårt att höra bl a nyheterna
”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!” Media Emporia annonserar regelbundet i Pensionärs-föreningars medlemstidningar; Pensionären’ PRO; medlemstidning (405 685 medlemmar) Veteranen’ SPF; medlemstidning (260 000 medlemmar) Här & Nu’ SKPF, medlemstidning (150 000 medlemmar) SPRF-tidningen’, medlemstidning (40 000 medlemmar) Annonserat i bland annat övriga tidningar: Allers, Hemmets Veckotidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Assistans, Micasa, Svenska Dagbladet, Äldreomsorgen, Veteranerna, Göteborgsposten, Expressens TV bilagor Deltagit i Mässor: Hjultorget, ID Dagarna, Seniormässa Viking Line, Äldreomsorgsmässan, Hjälpmedelsmässa Gävle, Seniormässa Globen, Greppa vardagen i Varberg, Hjälpmedelsmässa i Gävle
Marknadsaktiviteter under våren 2010 MARKNADSAKTIVITETER VÅREN -10 TV TV 4 Reklam. Rikstäckande. INTERNET - BANNERS Banners på Aftonbladet.se. Temasajt 55+. Länk: www.aftonbladet.se/55/ (Exponerades under 8 veckor. 18/1 - 28/2) TIDNINGAR Svenska Dagbladet – Riksbilaga ’På ålders höst’ Expressen TV bilagor. Helsida i två nummer av tv-bilagan + en gång i Expressens tv-bilagaTV14 TV 4 Reklam ’Har familjen tröttnat på att du har tv-volymen högt? Media Emporia erbjuder ”TV Ears” trådlösa hörlurar som förstärker talet i TVn. TV Ears finns nu ute i handeln.’
Marknadsaktiviteter under våren 2010 MARKNADSAKTIVITETER VÅREN -10 TIDNINGAR – MAGASIN Veteranerna’ SKPF’ medlemstidning. 20 000 medlemmar i Stockholms län. (Utgivningsdagar; 5/2 och 12/5) Veteranen SPF, medlemsmagasin . 260 000 medlemmar (Utgivningsdag 3/3) Svenska Dagbladet riksupplaga. Bilaga; ’På Ålderns Höst’. 210 000 läsare (Utgivningsdag 22/3) Pensionären PRO, medlemstidning. 405 685 medlemmar (Utgivningsdag 25/4) ’Här & Nu’ SKPF, medlemstidning 150 000 medlemmar (Utgivningsdag 1/4) Smart Senior Mässa, Smart Senior bonuskort (Viking Line, utresa 3/5-4/5) Veteranen SPF, medlemsmagasin . 260 000 medlemmar (Utgivningsdag 3/5) ’Här & Nu’ SKPF, medlemstidning (Utgivningsdag 1/5) Annons i Göteborgs Postens bilaga: ’Syn och Hörsel’ /Nov. 09
Marknadsaktiviteter under våren 2010 ÖVRIGA MARKNADSAKTIVITETER VÅREN -10 INTERNET + FÖRMÅNSKORT Smart Senior - Smartsenior.se - Förmånskort till Sveriges Pensionärer TV Ears medverkar som produkt på Smart Senior-kortet till Sveriges pensionärer. Smart Senior har skrivit ett 5 års avtal med PRO (405 685 medlemmar) att ta hand om PROs medlemsförmåner. Här finns det möjligheter tillsammans med återförsäljare och Media Emporia att göra kampanjer. Kortet marknadsförs i sin tur även ut till övriga pensionärer. Delägare till ’Smart Senior’ är bland annat Bonniers. LOKALTIDNINGAR I LANDET TV Ears annonseras i lokaltidningar som har visat sig framgångsrikt. SAMARBETE MED KOMMUN OCH LANDSTING TV Ears medverkar i diverse aktiviteter, mässor, visningsmiljöer mm, Vi hänvisar då till våra återförsäljare i landet. BESÖK OCH DEMONSTRATION I BUTIK Media Emporia besöker TV Ears återförsäljare och utför demonstrationer i butik. Kan vara i samband med någon aktivitet Smart Senior - Smartsenior.se - Förmånskort till Sveriges Pensionärer
med att informera om TV Ears ME jobbar aktivt med att informera om TV Ears NÅGRA RESULTAT GÄLLANDE MARKNADSAKTIVITET Som exempel ett samarbete med Hallands läns landsting i projektet ’Teknik för äldre’. Projektet presenterades i ett mittuppslag i Hallands- nyheterna i juni -09. TV Ears medverkade med annons vid två tillfällen och deltog i en mässa i Varberg. ME hänvisade då till tre AUDIO VIDEO butiker i Halland. Försäljnings resultaten ökande markant. TV Ears har bland annat medverkat även i Göteborgs Posten, bilaga ’Syn & Hörsel’, i nov-09 och i Svenska Dagbladet bilaga ’På Ålderns Höst’. Resulterade i mycket goda försäljningsresultat.
www.mediaemporia.com www.tvears.se Media Emporias produkter Media Emporias produkter Kommande produkter Våren-10 Hösten-10 Hösten-10 www.mediaemporia.com www.tvears.se