5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Från vårt studiebesök på Stockholm Makerspace
Presentation av resmål
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Kapitel 11 Prissättning.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Thai Airways International
Block 4: Att driva företag
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Organisation Logi.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Sociala medier och YouTube. ”Internet är inte vår tids inferno utan vårt nya församlingshem” Natalia Kazmierska.
Nannette Büsgen Facebook/Volontär i Nacka Twitter/volontarinacka Instagram/volontarinacka.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
© 2012 Om bildspelet Detta bildspel är tänkt som ett bibliotek att plocka bilder ur. Det är viktigt att du målgruppsanpassar bilderna och talarmanus innan.
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknadsförarens yrkesroll
Intressententmodellen.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Företag.
Marknadsföring av Projekt X
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Produktens olika delar
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Sociala medier och jämställdhet. Den digitala vardagen (referensgruppen) Msn Playahhead Lunarstorm Bilddagboken Youtube Facebook.
Samhällsekonomi Ekonomiska system. Vad är ekonomi? Ordet ekonomi kommer från grekiska ordet för hushållning. Ekonomi handlar om hur vi bäst använder de.
GLOBALISERINGEN. VAD INNEBÄR GLOBALISERINGEN?  En av orsakerna bakom förändringar i dagens samhälle (men som hållit på länge)  Är den process som innebär.
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
Hvitfeldtska gymnasiet - en del av Göteborgs Stad
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Räkna ut priset Först måste man räkna ut vad varan kostar. Två kostnader: fakturakostnad (det man ska betala till tillverkaren) hemtagningskostnad (frakt,
Företags kommunikation med kunderna
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vad är Swedish Golf Tour?
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
KAPITEL 9 Pris och moms.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Reklam eller redaktionellt budskap?
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Kundprofil - statistik som beskriver företagets kundkrets
Följ Sporren och vinn priser!
I den här uppgiften får du upp till ett
Bidragskalkylering.
Prevent – arbetsmiljö i samverkan
Presentationens avskrift:

5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO

Produkt  Vår produkt är en programmerad tablett  Vi samarbetar med Samsung och med några andra företag t.ex Netflix och Helsingin Sanomat  Vi säljer tabletter till hotell  Vi utvecklar tabletter hela tiden genom att uppdatera programvaror

Pris  Vårt företag får 10 % rabatt av Samsung så att vi betalar 100 euro för en tablett  Hotellet betalar till oss 178 euro som består av en tablett och programmet i tabletten  Tab services betalar lön till oss alla 10 €/timme  Priset bestäms av programvaruinnehållet och antalet tabletter på ett hotell

Plats  Vi har inte affärslokal  Vi bestämmer möten med hotell och säljer tabletterna där på plats  Vi transporterar tabletterna själv till hotellen  Vi samarbetar i början bara med hotell som ligger i huvudstadsregionen

Promotion  Vi kontaktar hotell per telefon och  Vi delar ut reklamer och visitkort till hotell  Intern kommunikation fungerar via e-post, telefon och möten  För extern kommunikation använder vi mycket sociala medier i vår marknadsföring t.ex Twitter, Facebook, Instagram och Tripadvisor

Personal  Personalen består av, oss fem aktieägare och vår programmerare som också är aktieägare  Vi fem äger 18 % var och vår programmerare äger 10 %  Alla tar ansvar för sin egen del i företaget  Vi har rekreationsdagar för att motivera oss aktieägare