Virtuella karaktärer. Acceptans av digitala karaktärer Människan är en social varelse. Popularitet speglar social acceptans.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Configured Edititon för Unicenter 3.0 Sättet att snabbt komma igång med Unicenter.
Advertisements

® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Sociala medier Maria Holm
Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
Restricted © Siemens AG 2013 All rights reserved.siemens.com/answers Blir Energiewende likt Apollo- projektet en katalysator för ny teknik? Hans Carlsson,
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Blueslåt på gitarr åk 6.
7 Det är= there is/are, it is
Kommunikation och media Föreläsning 12
Ung kommunikation Drivkraft för förändring eller fritid för likasinnade? Lennart Axelsson, Växjö universitet.
The Media Equation How People Treat Computers, Television and New Media Like Real People and Places.
Korta fakta om Sambiblioteket
The Ubiquitous Interactor Mobila tjänster med flera användargränssnitt.
äldre forskning med en inriktning mot mediekonsumtionens sociala former; etnografiskt orienterat, inte minst James Lull och teve- studier ”Television.
Wearable Computers. Innehåll Introduktion Vad är Wearable computers? Varför Wearable computers? Användningsområden Utmaningar Energi Värmeutveckling Nätverk.
Är unga engagerade eller oengagerade i politik?  Lance Bennett  Center for Communication and Civic Engagement shington.edu/
Inte en webbdesign-kurs försöker få ett slags helhetsgrepp på hela medie- hypen/visionen fem inte helt oberoende spår: 1. cyberspace (vision) 2. multimedier.
The Media Equation How People Treat Computers, Television and New Media Like Real People and Places.
Informationsvisualisering Emma Rozada Samuel Sjöberg.
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Då&Nu? 21/ Jacquard’s vävstol, 1804, Vävstolen styrdes av hålkort. Hålkort användes till 1980:talet.
Sociala medier och YouTube. ”Internet är inte vår tids inferno utan vårt nya församlingshem” Natalia Kazmierska.
Grafiken: En del av spelet Rickard ArvedalFredrik Andersson.
Hur ser världen ut - och vad vill ÅAB vara i den? margita vainio
OPEN CAMPUS Almedalen 2014 Virtuellt Campus ”Ett personligt campus utifrån mitt lärande”
Nya medier + nät = Cyberspace. Cyberspace en vision om ett universum av information och kultur, en gemensam, global, datorgenererad virtuell värld, med.
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
LÄRANDETS PARADOX FÖRÄNDRING INDI VID SAM FUND KONTINUITET
Rättighetsbaserat arbete inom nationellt minoritetsarbete.
Design & Utvärdering, 5 poäng Informationsvisualisering Skellefteå, Ö-vik, Umeå, Informatik A.3.
Nätverk för e-lärande Nya flexibla utbildningsformer med hjälp av digitala media.
V.
EN SENSATIONS-, AKTIONS, OCH INTERAKTIONSTEKNIK. KUNSKAPEN OMORGANISERAS.
Skriv en kort uppsats med rubriken
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Bygginnovationssystem, VBEN20 Kristian Widén.
Sociala medier och jämställdhet. ”Det är svårt att förstå om man inbillar sig att det alltid sett.
Engineering in Spain Visit of Swedish Delegation Narciso García Escuela Politécnica Superior Universidad Autónoma de Madrid Bilaga.
Personligt brev.
Professionalism and ethics Basic concepts. SWEBOK on a Profession  Professional education, validated through accreditiation  Certification or licensing.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
To practise speaking English for 3-4 minutes Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: formulera.
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
“Be” (vara) i presens 1. I 2. You 3. He, she, it 1. We 2. You 3. They.
1-1 Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Pearson Addison-Wesley 1-1 Programmering 7.5 hp Programmering är... creativ, fascinerande, roligt,
Keeping it simple – The future in information technologies lies not in developing means of increasingly full re-presentation, but rather in allowing increasing.
Trygghetsskapande teknik – när brukarna själva får välja Mats Rundkvist Strateg välfärdsteknologi och e-hälsa Sociala nämndernas förvaltning Västerås stad.
DIREKTIVET Arbetsgrupp: Polarbibblo.se Polarbibblo.se är en viktig del av Biblioteken i Norrbottens e-resurser.
Sociala medier och jämställdhet. Den digitala vardagen (referensgruppen) Msn Playahhead Lunarstorm Bilddagboken Youtube Facebook.
BARNPERSPEKTIV OCH BARNS PERSPEKTIV - Några barnkulturella tankar och nyckelbegrepp.
SAFETY EQUIPMENT USED IN MARITIMEOPERATIONS One of the most important sections in maritime courses consists of boat and ship operations. Safety is an important.
Digitization and Management Consulting
Law abiding grounds of filing a divorce Jagianilaw.com.
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
Design & Utvärdering, 5 poäng
User generated content
Kommunikation och social förändring Ht 2010
Formal Languages, Automata and Models of Computation
VÄLKOMNA!.
Tilde i mobilen Morgonkoll
PhD Manufacturing Technology
Vad gör jag om jag vill forska med SPORs data?
Autonoma transportsystem – Skypemöte
Viewpoint The Viewpoint Organisation was established in 1999 to promote the engagement and participation of children and young people in decisions that.
Digital Delaktighet.
Requirement Modelling with UML Use Case
Applying Analysis Patterns
Presentationens avskrift:

Virtuella karaktärer

Acceptans av digitala karaktärer Människan är en social varelse. Popularitet speglar social acceptans.

Acceptans av digitala karaktärer Mängden attribut irrelevant för en karaktärs popularitet Realism är inte viktigt Nass, Teuer, Stauber – Computers are social actors [1994] Clifford Nass, Youngme Moon, BJ Fogg, Byron Reeves, & Chris Dryer – Can computer personalities be human personalities? [1995]

Interactivity Realisticism Full None FullNone Media characters Digital characters Real humans Properties of different character types today.

Digitala karaktärer idag Primitiv interaktivitet Bra grafisk representation i desktop VR

Digitala karaktärer imorgon Pathematic agents Autonomous agents Stora möjligheter

Läs själv