Livsstil och den praktiska uppgiften Vad ska ingå i uppgiften?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gymnasiearbetet p..
Advertisements

Skriva för att lära – så gör du
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Bakgrund Räddningsskolan Skövde AB vill genom en 12-veckors utbildning inom sjukvård, brand, säkerhet, självkännedom samt internationell verksamhet skapa.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Tankar och träning vid Parkinsons sjukdom
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Hur ska kommunen marknadsföra de kommunala yrkena mot ungdomar?
Individuellt utvecklingssamtal - mall
Nationellt prov Sv1.
Enkel dator teknik Tips och tricks.
(CC BY 2.0)
1 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma.
Repetition och tillbakablick
Bild 1 NIU åk 1 Välkomna! Idrottspsykologi 1.
Mental träning Mål & Motivation
Hälsa på samhällsnivå Hur vill du jobba med kapitel 7.
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Stora additionstabellen
1 Studieteknik Språkhandledningen. 2 Överblick över arbetet Kursplanen/målen Kursplanen/målen Litteraturlistan Litteraturlistan Terminen Terminen Delkurserna.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
PRAKTISK IDROTTSPSYKOLOGI Peter Hassmén Göran Kenttä Henrik Gustafsson
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Lärarutbildningen Linnéuniversitetet. Höstterminen 2014 LGFRILAGRU Valbar kurs, 30 hp 1GN019 Bildpedagogik – för grundlärare med inr mot arbete i åk 4-6.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Hur vill du att vi arbetar med dessa uppgifter?
Hur gör du för att förstå en text?
Dagens lektion 13/ Mål: Metod: Tid:
Vem är du?.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Vad ska ingå i uppgiften?
TietoEnator © 2007presentationPage 1 Mina meddelanden Procapita +
Läroplansträff fritidshem
Att vara "klubbkonsult'" 0. Konsult: 1 2 Sessionens syften.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Organisationsteori 7,5 hp Kursansvariga: Gary Kokk och Patrik Zapata Den pedagogiska idén För de flesta av er är detta den sista kurs ni.
Religionskunskap Religion och identitet. Vecka 5-8
Hälsopedagogik- Vad är det ?
PA1201 Projektarbete 100 p.
Tips till dina inlämningsarbeten To v 15 maila det praktiska arbetet. To v 17 maila Din livsstil (teoretiskt arbete med fakta från sid 1-3)
Hälsa.
Version 1.0 För att komma vidare klicka var som helst i bilden. Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta på din sida upp.
Stora subtraktionstabellen
Marknadsföring av turism
UNGDOMSPROJEKT KALIX. Tron på sig själv Starka sidor Självförtroende Motivation Anställningsbar.
Välkommen! Förskoleklass hösten 2013.
Version 1.2 Övningsuppgift Administrativt meddelande Du ska starta bildspelet för övningsuppgiften. Klicka var som helst för att börja. Version 1.1.
Kapitel 2 sid S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.
Leva tillsammans.
Digitalt lärande Måndagen den 15/3. Dagens lektion Mål: Att starta upp arbetet med digitalt lärande. Metod: Genomgång och diskussion i grupp. Skriva i.
Lektionsmaterial Inför ert deltagande i Energikicken 2015.
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Annonsanalysen.
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Rutiner för systematiskt arbetsmiljöarbete- och hälsoarbete på arbetsplatsen i AFH Vi är Nordens största lärarorganisation och Sveriges fjärde största.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson. UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt.
IT Fördjupning Databaser & Excel.
Svenska – skriva berättelser
Workshop Arbetsplatslärande.
Träff 11 Välkomna!.
11 stycken praktiska övningar i
Presentationens avskrift:

Livsstil och den praktiska uppgiften Vad ska ingå i uppgiften?

Planeringen: V 5 genomgång av kap 1 + Info om fördjupningsuppgift.(som ni arbetar med självständigt under apu-veckorna) V 6 -11(Apu åk 2 )Kapitel 2 +Mindfullness, kognitivt beteende + egen fördjupning 12-14( Apu åk3) Kapitel 3 + meditation, mental träning, avslappning, avspänning + egen fördjupning v 15 Det praktiska arbetet ska mailas in (4 övningar). V 17( Apu åk3) Kapitel 4 + studiebesök på kvällen (Sats/Valsta sim och sporthall/Time out)

Läs kapitel 1 Läs Diskutera : Välj ut två uppgifter som du vill diskutera. Uppgifter: Gör två uppgifter individuellt. Öva: Ge Leo två goda råd! Mål: Tips till din livsstil.

Vad ska ingå från kapitel 1 i ditt arbete kring livsstil? 1. Gör en sammanställning från det du läst, diskutera, uppgifterna och övningsuppgiften. 2. Du ska berätta om vad som är rätt och fel kring ex: självförtroende och Leo

Praktisk fördjupning från Info om praktisk fördjupningsuppgift. 1.Välj ut fyra olika ljudband för att arbeta på för att få bättre inre balans: Tex: mindfullness kognitivt beteende meditation mental träning avslappning, avspänning 2.Sammanställ dina tankar och värderingar För högre betyg: + Egen fördjupning med hänvisning och analys

Livsstil kap 2 Läs igenom och välj ut två diskussionsforum. Sammanställ med sidhänvisningar som i kap 1