Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Advertisements

Integrationsplats För ett mänskligare och tryggare Göteborg.
Varför förlorade jag mitt favoritjobb?
Maria Lönnemark och Håkan Pettersson Institutionen för ORKI
Marknadsekonomi eller planekonomi?
HITTA DITT SÄTT ATT HJÄLPA Rödakorsveckan 5– Osaa auttaa, osaa pelastaa.
Resmål och resvägar Önskan och behov.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Affärsidé Affärsidé Personal PersonalRådgivare.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Tio handfasta argument
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Turismen växer fram kapitel 2
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Christian Zittenbaum Utbildningsansvarig Bisnode information
Intervju inför ViV-projektet.
Thai Airways International
Kunder och konkurrens driver ekonomin
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Affärsidé - företagets vägvisare
Handel i världen - varför då?
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Tillsammans räddar vi liv
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Ögat som organ.
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Tredje världskrig Hur kan ett tredje världskrig uppstå och vart kommer Sverige stå? Ellen, Julia, Leo och John.
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Val av transport till resmålet.
IT i organisationer och databasteknik
En forskare med en idé Genovis = gen och novis Passion och nyfikenhet.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Yrken inom Datorteknik
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Ljus Det gör så att vi kan se!.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
BK Alpine Solutions skräddarsyr och projektleder rese- och mötesarrangemang för företag och intresseföreningar i perfekt samklang med kundens syfte. “Vi.
Källkritisk informationssökning
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
stenåldern, bronsåldern och järnåldern
Produktens olika delar
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Affärside Mohammed Ibrahim.
Välkomna på Ekonomfrukost med Grant Thornton
Produkt, pris, plats och påverkan
Sälja en produkt eller tjänst
Instruktioner för orderportal på:
[Produktnamn] Marknadsplan
Presentationens avskrift:

Gaming.com For all your gaming needs.

Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting från datorer till möss. Med bra kundbetjäning och erbjudanden kommer kunderna tillbaka, och även nya kunder lockas av billiga priser.

Med spelandet en allt vanligare fritidssysselsättning är spelindustrin en växande marknad. Vårt företag erbjuder utrustning till både hardcore och casual gamers varar de flesta konkurrenterna fokuserar mera på någon dera folkgrupp. Som återförsäljare kan vi skaffa våra produkter från billigaste och bästa företagen.

Vårt lager skulle befinna sej på ett ställe, varifrån alla varor skickas iväg med lastbilar och flyg, beroende på om kunden önskar snabb leverering. Servrarna skulle finnas runt i världen som är kopplade till en huvud server i vårt lager, varifrån kundinformationen och beställningslistan tas emot och gås igenom. Produkterna skulle beställas billigt från asien och transporteras med fartyg till hamnen nära lagret.

Styrkor Utbildning inom IT Fritidsintresse Svagheter Kontakter