Framtidsstrategiprocess Dialog med näringen Bokningsbarhet Marknadsföringskampanjer.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Gemensamt fokus SamhälleAkademi Utbildning Företag Källa: Tage Dolk.
Advertisements

Välkomna till Malung-Sälens kommun. Malung-Sälens kommun med drygt invånare ligger i det natursköna Dalarna. Kommunen är en av Sveriges största.
Från forskning till praktik
”Vi skapar möjligheter för affärer och erbjuder en marknadsplats för dina miljöinnovationer” Mikael Öhlund VD.
Reseproduktion och försäljning
KUB-projektet och koppling till informationsverige.se
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
23–25 maj Skånes Matfestival i Brösarp
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Hur lockar vi fler besökare till Roslagen? Informationsmöten 11 jan – 3 feb Dan Löfgren.
Resultat så här långt… företag 60 workshops
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor Dokumentation på Gränsgångaren gransgangaren.wordpress.com.
Närvårdssamverkan Södra Älvsborg
Affärsplan Leif Olsson.
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.
Välkommen till ESF:s seminarium
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Förslag till planering kapitel 12
PRODUFORUM STORMÖTE TAMMERFORS. Tankar, Axplock och Reflektioner om regionalt samarbete och samarbete i SF Gräv där du står! Var aktiv, vänta inte att.
Door-In Andreas Gunnérius, Anpassarna Gunnérius AB Färdigställandet av produkterna Skjutdörr Door-In samt Robot Rob-In. Färdigställa produkterna för en.
Reseproduktion och försäljning
Morgondagens innovationssystem: en trendspaning Bodil Rosvall Jönsson, Näringslivschef Region Skåne Magnus Lundin, Vd SISP.
Regionstyrelsen
Aktiviteter och upplevelser
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Projektperiod 1 feb juli 2010 Projektledning Uppdragsutbildningen i Säffle Kommun.
Lapplands lärcentra Vuxenutbildning Yrkeshögskola Högskola
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier
Företags och företagarutveckling på LRF Mälardalen Företagarcoach Folke Brinckmann Olsbo Gård
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Strategiskt innovationsarbete Ingrid Arltoft Henriksson, Tillväxtverket Halmstad 23 februari.
Visit South East Sweden visitse.se. Upplevelsekampen.
Marknadsföring och försäljning
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Anders Granbom Dalarna Peter Liljekvist Värmland
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten Nivå två Nivå tre Nivå fyra Nivå fem 1 Organisering av näringen Norrbotten/
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor
Til. LandstingetLänsstyrelsenKommunerna Visit Västernorrland Genom kunskap lyfter vi besöksnäringen.
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Förslag på långsiktig organisering och turistisk utveckling
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
Bioenergi - En innovativa miljön i Halland Martina Braglin
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier Hässleholm 18 november 2010 Mats Holmquist.
Vård- och omsorgscollege Kalmar län
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Resultat av fokusgrupper Vad är en bra hjälp för dig i din situation?
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Våra tankar om ett nytt program Stödja innovationsprocesser - klusterinitiativ Stödja regionernas innovationsarbete.
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
I Västmanland löser vi globala utmaningar Affärsplan Västmanland
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
Gränsen som attraktion
Ökad attraktionskraft
Competence Academy – Public Sector
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Presentation av affärsplan
Presentation av affärsplan
Samverkansprojekt för bättre hälsa
Företagets namn Affärsplan.
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Göteborgsregionens kompetensråd
Presentationens avskrift:

Framtidsstrategiprocess Dialog med näringen Bokningsbarhet Marknadsföringskampanjer

Satsning på internationell marknad Kvalitetskrav Exportmogna produkter

Framgångar för DSL Friskis & Svettis Lyckliga Resan Vasa

Innovativ Turism i Lappland INTILL Turistiskt Kluster i Region 8

Samverkansprojektet INTILL Projektägare: Visit HemavanTärnaby AB Projektkoordinator Projektekonom styrgrupp följeforskare Övrig samverkans part. Ex LTU

Ett kraftpaket i en framtidsbransch Strategisk destinationsplanering och marknadsföring Kunskapshöjning Nya innovativa lösningar Tillgänglighet

Marknadsföring och försäljning Det räcker väl! Eller?

Försäljning och marknadsföring Kvalitetssäkring Värdskap Visningsresor Studiebesök Kommunikationer Analys och statistik Trendspaning Kunduppföljning Teman Paketerade och köpbara erbjudanden Översättningar God tillgänglighet Prioritering av marknader och målgrupper Planering för långsiktig finansiering av marknads- aktiviteter Affärsplaner Hållbarhetsstrategi