IceBeGone ”En företagsidé med fokus på form och kvalitet”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Team Team Affärsidé AffärsidéBrainstorming.
Advertisements

Global Opportunity. LÖSNING PROBLEM Hur kan du hjälpa till?
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Jan-Eric Nilsson Offentlig upphandling från forskningens horisont - här med fokus på kvalité.
Från idé till lönsamt företag
Visionen för PTS Conny Axelsson Fastighetschef Landstinget Kronoberg.
• Förvaltningsplanerna är navet i ett informationssystem och kan beskrivas som ett samlingsinstrument för all relevant information knuten till enskilda.
FoI Byggnadsverk – Trafikverket, SBU, SP m fl
Regionalt flexibelt lärande inom vuxenutbildningen i Göteborgsregionen
Marknadsföring av turism
Designen gör tekniken mänsklig Teknik Direkt s
Kunder och konkurrens driver ekonomin
presenterar - ett unikt system för översvämningsskydd
Grafisk profil.
Affärsidé - företagets vägvisare
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Breddtjänster – ett nytt skede i IT-politiken Christer Marking IT-kommissionen.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
”Vägen mot e-samhället”
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Mare Boreale - för samverkan i Bottenvikens kust- och skärgårdsområde
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
De nya affärsrelationerna
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
Trondheim 2-4 maj 2011 Annika Malm. Formidling kräver rätt förutsättningar Historiskt i Sverige Målstyrda resultat Väletablerade och evidensbaserade metoder.
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Branschöverskridande samarbete? E XJOBB S CANIA G UIDE D AGSLÄGET ? M ÅLBILD ? Eric Thunberg Plats för stor bild.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
NEA Seminarium 7 december 2004
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
IT-dagen 2011 mer tid för idrott Trådlöst Internet: RF-Boson guest Lösenord: idrottonline.
Torsvik, Logpoint & E-handeln
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Kandidatarbete Mätning och tillverkning TMEX02-18.
Koncept Vårt företag är ett av de största bilföretagen i Sverige. Det som gör oss unika är vårt breda koncept av bilar. Hos oss kan du hitta allt ifrån.
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Exjobb på Institutionen Energi och Miljö
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Scenarier för affärsutveckling Mini-workshop Studieförbundet Vuxenskolan 29 november 2016, Stockholm.
Landstinget i Västerbotten Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
Partnering Erfarenheter/ Visioner från Skövde kommun
Grafisk profil.
på personer i behov av hjälp
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Sälja en produkt eller tjänst
Svensk Idrotts Studie- och Utbildningsorganisation
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Miljömålen består av tre slags mål
Grafisk profil.
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Affärsplan
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Miljömålen består av tre slags mål
Utvecklingsplanen.
Agenda 2030 i ett kommunalt perspektiv
IF Friskis&Svettis Kalmar
230/235.
Presentationens avskrift:

IceBeGone ”En företagsidé med fokus på form och kvalitet”

En ekonomisk förening, bestående av: Veronica Dalin Anna Mikaloff Ewa Ridderström Lisa Gustafsson = Bred kompetens inom innovationsteknik och informationsdesign

Vad gör IceBeGone? Mottagaranpassade lösningar - kända produktområden -brett användningsområde -användarvänlig form och funktion

Affärsidé SWOT Styrkor Möjligheter IceBeGone Samman- fattning Mål Strategi Vision Vi backar…

Vision: Utveckla mottagaranpassade lösningar inom kända produktområden Användarvänlig form och funktion

IceBeGone- produkt isskrapa Sned kant skapar en ”hyvlande” effekt Reklamplats för företag och/eller reflex Handvänligt grepp som effektiviserar arbetet Stoppkant som skyddar fingrar från snö och is

Styrkor: Massproduktion Återvinning: nya lösningar på befintliga produkter Användarvänlighet till ett lågt pris Varaktigt behov – när kommer vi att sluta skrapa is från bilen?

Möjligheter: Skapa en medvetenhet Skapa användarvänlighet Skapa ett varumärke Skapa en lättillgänglig produkt

Kontaktuppgifter: Veronica Dalin: Anna Mikaloff: