Reflektionsuppgift – 2014-11-26 THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Grupp 10 Christina von Heijne Mikaela Holmbäck Mattias Qvist Tina Rozic Helena Wellander
Caseseminarie Viktigt med kundrelationer då de ofta påverkar affärsrelationen KAM kan vara en form av stöd vid kundrelation och försäljning Det är viktigt med engagemang från leverantörens sida då detta uppskattas och kan hjälpa vid övergången Företag bör lägga tid på att bygga förtroende och tillit med sina kunder för att förbättra relationen En god relation kan leda till stark konkurrensfördel Det är viktigt att företaget har ett totalerbjudande där de ser både till interna och externa faktorer Det är bra om företaget erbjuder stöd och utbildning under förflyttningen då detta kan ta bort invändningar Det är viktigt att veta vad kunden efterfrågar, både i produkter och bemötande Det är viktigt att ha förståelse för kundens organisation för att kunna utveckla erbjudanden som skapar värde för kunden
Caseundervisning Fördelar Nackdelar Rolig och intressant undervisningsform Ökar förståelsen för hur det kan se ut i verkligheten Man kan få nya perspektiv på saker genom andras åsikter Genom att ha diskussion i större grupp får man bättre förståelse för caset Bra förberedelser inför arbetslivet Nackdelar Om gruppen vid seminariet är för stor kan det bli svårt för alla att delta Risk att det blir vinklat Begränsad information, man får enbart ta del av den information de har delat i caset