Björn Thuresson CSC MDI-gruppen/VIC Sthlm Datorspelsdesign DH2650.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Advertisements

Att identifiera och utveckla ledare
Motivation och förändring
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Här skriver ni in ett namn på ert förbättringsarbete
GRUPPBEHANDLING AV SPELBEROENDE
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Grannsamverkan i flerbostadshus
Musik & kommunikation 50p.
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Mål och betygskriterier
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Att bygga en fungerande webbplats
KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
Riktlinjer för presentationer
Vår resa till Kolmården 12/6-13. Under läsåret 2012/2013 har klass 1 arbetat med djur och natur i vår närmiljö. Vi har arbetat både med vilda djur i våra.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Övning nationella prov svenska
1. Detta är ett förslag på upplägg/rubriker som ni kan använda er av när ni ska dokumentera/presentera vad ni gjort i ert.
Affärsplan Leif Olsson.
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Lokal Pedagogisk Planering
Ett arbetsområde om poesi
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Hälsopedagogiskt arbete kap 4
KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.
En PowerPoint om PowerPoint
När och var blir något ett behov? Annelie Ekelin
Workshop inför Projektet
UF Nycklarna till framgång - kontroll över den egna ekonomin!
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Mervärden och aha-upplevelser
Exempel på övning ”Dokumentärfilmen”
Metodkurs 21 februari 2008 Björn Thuresson MDI-gruppen
Vad måste jag kunna? SFI kurs C.
Ledningskraft för god och säker vård - Fortsatt arbete hemma
Läsbar prolog CM 8.1. allmäna principer correctness user-friendliness efficiency readability modifiability robustness documentation.
Marknadsföring av Projekt X
Interaktion Bild klass 8.
KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Moment 2 Mall för presentation av idé
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Kristina Yondt
KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.
FÖ8a-VT07 TFYY98/TFKI13 - A.Henry/D.Lawrence 1 Ingenjörsprojekt för Teknisk Biologi och Kemisk Analysteknik Projektet, Under- och Efter-fas (Fö8a - vt2007)
Kompetens + Användartest/analys + Grafisk design – GUI + Funktionalitet + Informationsarkitektur = God användarupplevelse.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Löneförhandlingskommunikation
Aina Kalle Anders Ottosson JennyMee Le Hir
Socialpsykologi.
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Pedagogiska året Vattentornet 15/16
Kommunikationspass Jag heter
Projektstruktur Barnens bild av Sigtuna, Sigtunas bild av barnen Avdelning: År:
Att driva förändringar med hjälp av kommunikation - Så nyttjar du kommunikationens kraft på bästa sätt i ditt förändringsarbete.
Lönekriterier – ett stöd till chefer. Varför lönekriterier?  Att ha tydliga lönekriterier är en förutsättning i samband med lönesättning.  Kriterierna.
MTFD Vårmöte 2016 Umeå – Tips & Tricks MTFD Presentationsmall: tips & tricks Introduktionsbild: (Denna bild tas bort) Denna Mall är framtagen för att underlätta.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
Om regler, ny vägledning och webbutbildning Yvonne Svensson, rättschef Cathrine Engström, projektledare.
Kreativa verktyg och metoder
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Heby kommuns kvalitetspolicy
Idag: Vi övar vidare på: att leda ett samtal, formulera och bemöta argument samt sammanfatta huvuddragen i vad som sagts.
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Projektets namn | Företagets namn | Presentatör
Presentationens avskrift:

Björn Thuresson CSC MDI-gruppen/VIC Sthlm Datorspelsdesign DH2650

Uppdaterat schema

Projektet handlar om att lära sig formulera en spelidé utifrån en konceptbeskrivning, målgrupp, teknisk plattform och affärsplan Om projektet

High Concept | Game Design Document | Pitch | Brief etc etc etc Ingen etablerad standard, men gemensamt är att det effektivt ska kommunicera idén och vara tydlig med ”defining factors” Det finns massor av mallar… Om projektet

Beskrivningen ska innehålla: – Konceptbeskrivning (efterhand utförlig) – Målgrupp (inkl motivation) – Teknisk plattform/ar (inkl motivation) – Enklare affärsplan (marknadsanalys, konkurrentanalys, finansplan etc) Gärna betoning på ngt, men alla delar måste vara med Om projektet

Bedömningkriterier: – Integrering av definierande faktorer – Nyskapande/kreativitet – Process – Motivation och positionering – Kommunicerbarhet Om projektet

Grupper om ca 4 personer Alla ska (givetvis) vara delaktiga Handledning i samband med föreläsningar och efter behov Om projektet

Gruppindelning Utse PL och ev annan ansvarsfördelning Skicka in: – PL – Medlemmar – Gruppnamn Om projektet

Idésamlande, exempelvis brainstorm Jag går runt och lyssnar Påbörja brief… Projektarbete

Progress report Idéer som ”tappas” Reflektioner Till lärdagboken… om projektet

Vilka definierande faktorer har ni talat om? Vad tycker du själv är viktigt i spel (upplevelsen, gameplay-element, genre, plattform etc)? Ge gott om exempel för att beskriva och motivera! Och glöm inte hänvisningar. Till lärdagboken

Onsdag den 23:e november, i E2 – App-utveckling och marknadsföring Tommy Palm, Fabrication Games Nästa gång

Björn Thuresson CSC MDI-gruppen/VIC Sthlm Datorspelsdesign DH2650