Hitta nyckelfrågorna direkt! Ett erbjudande som skapar samsyn och handlingsberedskap utifrån affärs- och kommunikationslogikens samverkan.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ett projekt som leder Ulricehamns kommun in i en lärande organisation - en organisation som är flexibel, tar till vara erfarenheter och utvecklas i takt.
Advertisements

Rose-Marie Gudmundsson 48 ÅR
Från forskning till praktik
Personalaktuellts Lönedag 2012 Marianne Carell FörsäkringsGirot
Gasmarknadens processer
Universitets- och högskolerådet
1.
En guide till SKLs Millenniemålsprojekt (2015)
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
Ett arbete med att etablera
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
U t v e c k l i n g s c e n t r u m Chefsdagen 5/
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
Alla erbjuds en likvärdig service genom att dela policy och regelverk
Spridningsaktiviteter 2005 Livslångt lärande längs livsmedelskedjan Utbildning UP 14/4, Alnarp 5 dörröppningskonferenser april-september Ambassadörsaktiviteter.
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Effektivitet. Vad är effektivitet? En kundorienterad, effektiv och högklassig verksamhet förbättrar arbetsmotivationen bland de anställda och inverkar.
Kvinnor i ledningsgrupper Kartläggning av kvinnor i 266 börsbolags koncernledningar. Undersökningen är genomförd av Tredje AP-fonden i samarbete med Nordic.
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
MODIGT MEDARBETARSKAP
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
KOMMUNIKATIONSPLAN – Psynk – skarpt läge 2014
Att tillsammans påverka!
QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
Process: Lönekriterier
Hemuppgift Beskriv koloncancerprocessen utifrån följande:
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Från ideologi till verklighet
Organisationers formella drag
Våra planerade arbetssätt - Våra processer
Resultat Vi har tillskapat en gemensam plattform, ett strategiskt forum för att gemensamt hantera övergripande ledningsfrågor. En länk mellan micro- och.
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Vad krävs för att nå målen i RUS? Projekt som arbetsform i förändringsarbete Workshop 10 april.
Innovativ sommarjobbssatsning Dag Björklund och Elisabeth Carle.
Kompetensportfölj - Samverkan för bättre utbildning
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Case – ABB, FG Wilson och Caterpillar Industrielll marknadsföring och Supply Chain Management GRUPP 9.
Mål och Handlingsplan 2009 Kommungemensamma Mål och aktiviteter inom chefsförsörjningsområdet 2009.
Next Generation Incubator Nationell Öppen Plattform
Produktens olika delar
Ledningssystem på 60 minuter
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier Hässleholm 18 november 2010 Mats Holmquist.
Sege parks förskola våren 2016 Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
Regeringsuppdraget Nationell informationsstruktur för vård och omsorg Monica Winge Socialstyrelsen.
Myndighetens nuläge och strategi för framtiden – här finns utmaningarna! Svensk Inkasso den 21 april 2016 Christina Gellerbrant Hagberg rikskronofogde.
Att beakta barnets rättigheter och perspektiv i styrning och ledning är det möjligt?
Personalstrategiska verktyg
Scenarier för affärsutveckling Mini-workshop Studieförbundet Vuxenskolan 29 november 2016, Stockholm.
Välkommen till styrelsemöte, Stockholm 8 jan 2014
Torsdag Arbetspass 1 Kompetensförsörjning – problem och
Telias koncernstruktur
Kvalitet i administrationen verksamhetsstödet på KTH – effekterna av AAE:n SUHF-konferens – Kvalitets- och utvecklingsarbete inom administrationen.
Marknad, målgrupp och mål
Kvalitetspolicy Viacon Production AB
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
THE SUSTAINABLE PERSPECTIVE
Kommunikationsstruktur för xxx
Från 20 stadsdelar till 10 - Kommunikation i samband med stadsdelsreformen i Göteborgs Stad A: Norra Hisingen  B: Angered C: Östra Göteborg D: Västra Hisingen.
Kommunikationsprocesser
Struktur för styrning och ledning i Göteborgs Stad
Personalstrategiska verktyg
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader 1 2 Brännpunkt Konsekvenser för staden
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Ledarkollen 2019.
Presentationens avskrift:

Hitta nyckelfrågorna direkt! Ett erbjudande som skapar samsyn och handlingsberedskap utifrån affärs- och kommunikationslogikens samverkan

Org. kompetens Kundvärde Utformning av erbjudandet Service logik Produkt logik Värde- skapande Abstraktionsmodell för värdeskapande kommunikation Erbjudande. Samsyn av affärslogiken och kommunikationslogikens samverkan, samt kopplingen till kunder – kundvärde. Erbjudande. Samsyn i kommunikations frågor i ledningen och i övriga organisationen

Behovet När kommunikationsfrågorna inte får plats i affärsdiskussionerna När företagen har eller är på väg att ändra strategi När behovet av kundorientering och kundsamarbete ökar När ledarskapet inom kommunikation spänner över många kompetenser eller är otydligt När många delar i organisationen kommunicerar När kundgrupperna blir flera Riktat till Ledningsgrupp VD, Kommunikationsdirektörer/chefer, Marknadsdirektörer/chefer, Informationschefer

En process som ger mer Utifrån och in – perspektiv Skapar strategisk tydlighet hos ledning, organisation och bland kommunikatörer Synliggör egna processer och deras krav för att fungera Skapar affärsutvecklingsmöjligheter utifrån affärens krav och kundernas behov

Org. kompetens Kundvärde Utformning av erbjudandet Service logik Produkt logik Värde- skapande Hitta nyckelfrågorna direkt! Abstraktionsmodell för värdeskapande kommunikation

Hitta nyckelfrågorna direkt! Kundvärden Kunderbjudanden Kompetens Kommunikation utifrån vilken affärslogik Styrsystem Kundens processer, kundens kund Kunden i den egna affären Det större systemet - drivkrafter Invadörer, innovatörer

Resultat av audit Samsyn av affärslogiken och kommunikationslogikens samverkan, samt kopplingen till kunder – kundvärde Möjligheter att kunna garantera kundvärden Samverkan i egna och andras processer – i det egna och det större systemet Underlag för styrning och uppföljning Utvecklings – och kompetensbehov – grov skiss Riskbedömning och sammanfattning