Hitta nyckelfrågorna direkt! Ett erbjudande som skapar samsyn och handlingsberedskap utifrån affärs- och kommunikationslogikens samverkan
Org. kompetens Kundvärde Utformning av erbjudandet Service logik Produkt logik Värde- skapande Abstraktionsmodell för värdeskapande kommunikation Erbjudande. Samsyn av affärslogiken och kommunikationslogikens samverkan, samt kopplingen till kunder – kundvärde. Erbjudande. Samsyn i kommunikations frågor i ledningen och i övriga organisationen
Behovet När kommunikationsfrågorna inte får plats i affärsdiskussionerna När företagen har eller är på väg att ändra strategi När behovet av kundorientering och kundsamarbete ökar När ledarskapet inom kommunikation spänner över många kompetenser eller är otydligt När många delar i organisationen kommunicerar När kundgrupperna blir flera Riktat till Ledningsgrupp VD, Kommunikationsdirektörer/chefer, Marknadsdirektörer/chefer, Informationschefer
En process som ger mer Utifrån och in – perspektiv Skapar strategisk tydlighet hos ledning, organisation och bland kommunikatörer Synliggör egna processer och deras krav för att fungera Skapar affärsutvecklingsmöjligheter utifrån affärens krav och kundernas behov
Org. kompetens Kundvärde Utformning av erbjudandet Service logik Produkt logik Värde- skapande Hitta nyckelfrågorna direkt! Abstraktionsmodell för värdeskapande kommunikation
Hitta nyckelfrågorna direkt! Kundvärden Kunderbjudanden Kompetens Kommunikation utifrån vilken affärslogik Styrsystem Kundens processer, kundens kund Kunden i den egna affären Det större systemet - drivkrafter Invadörer, innovatörer
Resultat av audit Samsyn av affärslogiken och kommunikationslogikens samverkan, samt kopplingen till kunder – kundvärde Möjligheter att kunna garantera kundvärden Samverkan i egna och andras processer – i det egna och det större systemet Underlag för styrning och uppföljning Utvecklings – och kompetensbehov – grov skiss Riskbedömning och sammanfattning