Enkel information angående diariet/DFS BEATRICE NORDLÖF.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Barns psykiska ohälsa – ett prioriterat arbete
Sista anmälningsdag är 16 april
Villkorligt antagna till master
Från doktorsexamen till universitetslektor tillsvidare
Anita Nilsson assistent anställd sedan1976
Aktuellt om Leader 2007 – 2013 (2015) Nyköping 14 maj 2013 Jordbruksverket.
Sjuk- och friskanmälan
Stöd för olika utbildningsformer i Ladok3
Diarieföring av upphandlingsärenden
Information till IT-designs programstudenter
Aktuellt på LU -Ny Förvaltningschef, Susanne Kristensson -Förslag på ny delegationsordning ute på remiss. -IT en del av området infrastruktur -Rektor delegerar.
Studieplan NUAK Catherine Zetterqvist och Annette Larsson.
1 Ladok3 Examensfokus »NUAK »Catherine Zetterqvist, huvudproduktägare Ladok3 »Annika Thunström, områdesproduktägare examen Ladok3.
Handläggarutbildning DFS Dokumentflödessystem
En kort utbildning i dokumenthantering – för dig som vill veta mer!
Gemensam examen - så gör vi i praktiken
Välkomna på utbildning i ärendehantering på MoS – Rätt från början!
Ärendehantering och tillgodoräknanden i Ladok3
Information om arkivbeskrivning
- digital avverkningsanmälan
Umeå universitet En statlig myndighet
Målseminarium stöd för utbildning på forskarnivå i nya Ladok Wallingatan Annette Larsson, Catherine Zetterqvist, Matz-Ola Cajdert.
Dokumenthantering hos kommunala bolag – Rätt från början!
Nya och Ladok3 NUAK 2014 Anders Mobjörk, UHR,
E-arkiv.
Arkivprojektet vid Socialt arbete. Skillnad mellan diarium och arkiv Diarium = register över inkomna och utgående handlingar. Arkiv = Samling av handlingar.
Arkivfrågor för fakultets-administratörer
Regionstyrelsen Allmänna handlingar och diarieföring
Bevarande utifrån nya Ladoks perspektiv
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
NetInfo Planerade – pågående aktiviteter Utveckling LU webb LU-webb, mål, inriktning och roll Webbarbetet, organisation och kvalitetssäkring.
Alumnarbetet på LU och LTH
Stimulansbidrag för regional utveckling i samverkan inom eHälsa 2013.
Webbregistrering Låta studenter registrera sig i Mina studier på kurs de antagits till Studentavdelningen november 2011.
Kursanmälan ht 2015 Information inför
Varför arkiv? Arkiv bevarar vårt gemensamma minne. Genom arkiven värnas rätten till demokratisk insyn och den enskildes rättssäkerhet samt skapar vägar.
1 Personal- sekreterare Sökande Ämnes- företrädare (Ordf) LFN Beredning av ärende rörande anställning som lärare (adjunkt, lektor, forskarassistent och.
Webbregistrering Låta studenter registrera sig i Mina studier på kurs de antagits till Studentavdelningen maj 2011.
Organisation Styrelse Dekanat DM Nämnd kansli * DM Nämnd kansli * EF Nämnd kansli * EF Nämnd kansli * IL Nämnd kansli* IL Nämnd kansli* KB Nämnd kansli*
Innehåll i föreläsningen
Seminarium om tillgodoräknande
Möte om betygsrätt mm. Program Utgångspunkt -Krav i auktorisationsvillkor att alla anordnare har betygsrätt -Anordnarna utfärdar betyg (utdrag.
Informationssäkerhet + arkiv = sant? Johan Andersson, Mälardalens högskola
HUR DU ANMÄLER DIG TILL NÄSTA TERMIN INOM LÄRARPROGRAMMET Du ska göra en anmälan för kurser ht-14 mellan 17 mars och 15 april 2014.
Välkomna på utbildning i ärendehantering på MoS – Rätt från början! Agneta Bergquist, administrativ chef, MoS Maria Dalbark, tillsynsarkivarie,
E XAMENSHANDLÄGGNING I NYA LADOK Anna Sandberg Telléus NUAK
Resultat så här långt Ladok - produktbeskrivning Catherine Zetterqvist, Anette Eriksson.
Två tillsynsbeslut om oredlighet i forskning Uppföljning av Uppsala universitets hantering av en anmälan om oredlighet i forskning (beslut den 16 juni.
UTVECKLING AV E-ARKIV UTVECKLING AV E-ARKIV
NY ORGANISATION FÖR LÄRARUTBILDNINGEN
Införande av Platina på Kustbevakningen
Ärendestöd i nya Ladok NUAK den 20 september 2016
Kristian Dahlander Robert Åhlén Antagningsprocessen.
Var med och utveckla Umeå universitet
Kommunikationsavdelningen Studerandeavdelningen Oktober 2018
Agenda Inledning Linda Huljebrant på Sankt Kors arkiv och dokumenthanteringsplan  Dan Malmsten berättar om tillämpningsanvisningar för digital långtidsarkivering.
Postrutiner Vaktmästare tar emot post
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
Direktupphandling av varor och tjänster
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Diariefört ärende och handling
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Processorienterad informationsredovisning
Referensgrupp
Nyheter & Förbättringar LIS2011
VÄLKOMNA! Bakgrund För att stadsdelsförvaltningen ska kunna arbeta på ett effektivt sätt med arkivfrågor ska det finnas både arkivansvarig och.
Linköpings universitet
Presentationens avskrift:

Enkel information angående diariet/DFS BEATRICE NORDLÖF

Inför införandet av verksamhetsbaserad arkivredovisning LU övergår till ny struktur för redovisning av arkiv fr.o.m. 1/1 2014, då samtliga organisatoriska enheter inom LU måste ordna och arkivera sina handlingar utifrån det nya regelverket. Alla öppna ärenden måste avslutas senast 31/ , pågående ärenden flyttas till ny serie. Nästan alla institutioner har utsett samordnare för detta arbete. Utbildningsinsatser hösten 2013 i storsal + workshops. Inbjudan kommer att gå ut i början av juni 2013.

Inför införandet av verksamhetsbaserad arkivredovisning, forts. Utbildning för samordnare, registratorer och handläggare med utökad behörighet – obligatoriskt! Ny dokumenthanteringsplan tas fram. Inga digitalt ingående/utgående handlingar behöver skrivas ut fr.o.m. 2014!

Aktivitet/ÄrendetypHandling/typ av informationHandlingstyp hämtad från: HandlingsslagInformation om hantering/registrering System (inkl vilken serie) ObjektID (persnr, kurskod etc) Arkivering (analogt/digitalt, serie?) Ansvar för arkiveringSektretess/P uL (§- hänvisning) Bevarande/gallringÖvriga anmärkningar 3 Bedriva utbildning på grund- och avancerad nivå inkl uppdragsutbildning 3.1 Hantera utbildningens förutsättningar Inrätta huvudområde Beslut att inrätta nytt huvudområde med underlag DiarieförsW3D3 BevarasFakulteten beslutar själv om detta. Beslut att avveckla huvudområde DiarieförsW3D3 Bevaras Inrätta, revidera och avveckla program Ansökan om inrättande av program DiarieförsW3D3 Bevaras Underlag och beslut i ärenden rörande program (beslut kan ingå i protokoll se Hantera möten) DiarieförsW3D3 BevarasValidering av program ingår här Utbildningsplaner Registreras i Lubas alt W3D3Lubas/W3D3 BevarasBeslutad utbildningsplan ingår även som bilaga till beslut enligt ovan. Beslut om utseende av programansvarig DiarieförsW3D3 Bevaras Ansökan om alternativt urval, andra behörighetskrav eller andra krav för antagning Diarieförs Ansökan lämnas till Universitets- och högskolerådet och görs på webformulär W3D3 Bevaras Inkommet beslut angående alternativt urval etc. DiarieförsW3D3 Bevaras Ansökan för att ha antagningsprov på utbildning DiarieförsW3D3 Bevaras Beslut från Universitetskanslersämbetet rörande antagningsprov på utbildning DiarieförsW3D3 Bevaras

Diariet under sommaren 2013 Sista dag att anmäla vem som hanterar allmänna handlingar och begäran om utlämnande av allmänna handlingar under sommaren är 31 maj 2013! (till: Påminner om att det i registraturens vanliga service ingår att hjälpa till med sökningar i diariet. Registraturen kan e-posta diarieförda handlingar till person som har jour under sommaren och som ev. inte har behörighet i DFS.

Diariet under sommaren 2013, forts. OBS! Bara en lite del av alla allmänna handlingar som begärs ut är diarieförda och såklart kan det vara andra handlingar som begärs ut! Registraturen kan även initiera/öppna ärenden vid behov.