Marknadsplan Gymbolaget

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skapa en lönsam kundrelation
Advertisements

Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
En upplevelse *
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Bolag: Intersport Vimmerby AB Firmatecknare: Marcus Samuelsson
Marknadsplan Sandström de Wit
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Kapitel 11 Prissättning.
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Marknadsföring av turism
Marknadsplan för HälsoFreak
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Block 4: Att driva företag
Metod Intervjuer med Stefan Gustafsson (Skeppargatan)
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Varför databaser? 7 mars 2012 Elisabeth Erikson Kultur i Väst.
Marknadskommunikation i praktiken
Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi. Varför e-handla?! 70 % - Sparar tid när man slipper gå i vanliga butiker 69 % - Tillgängligt dygnet runt.
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Att hitta sina kunder och lära känna dem
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Teresia Söderberg Carlqvist
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
PROJEKT LOGISTIKVARUHUSET. Mål: Undersöka möjligheten att bygga ett toppmodernt logistikvaruhus.
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Produktens olika delar
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
AFFÄRSPLAN Sjögärde GK Sammanfattning affärsplan (sid 3) - Affärsidé (sid 4) - Omvärldsbevakning (sid 5-11) - Strategier, fokusområden (sid.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Componenta Wirsbo AB Preliminär rekonstruktionsplan.
Preliminär rekonstruktionsplan
“Counter-marketing” vad finns det för evidens
Företags kommunikation med kunderna
[Produktnamn] Marknadsplan
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Produkt, pris, plats och påverkan
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Sälja en produkt eller tjänst
Arenabolaget i Linköping AB
Marknadsföringsplan Ditt namn.
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
[Produktnamn] Marknadsplan
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

Marknadsplan Gymbolaget Grupp A2 Andrija Andrijevic 910208 Oscar Donnerin 901009 Samuel Fernmo 860430 Jacob Hellman 900828 Adham Mouafi 910109

Disposition Nuvarande situation Metod & Material Nyckeltal Marknadsmixmodellen 7p SWOT Marketing Objectives – Ansoff Matrix Marknadsstategi – STP Åtgärdsförslag Budget Uppföljning

Nuvarande situation Startades 2003 Tre anställda 900 medlemmar Två lokaler ”Källargym” Fokus på styrketräning Öppet alla dagar dygnet runt

Metod & Material Empirisk data Sekundära källor Teori Artiklar Intervju – Susan Rydmyr Sekundära källor gymbolaget.se affärsdata.se Teori Kursbok Artiklar

Nyckeltal Nyckeltal: Datum: 2012-04012-04 Antal anställda 3 Nettoomsättning per anställd (TKR) 734 Personalkostnader per anställd (TKR) 172 Vinstmarginal -0,36 % Årets resultat (TKR) - 9

Marknadsmixmodellen: 7P Produkt Lokalt, gym, PT, butik Pris Lägsta pris i Linköping, upp till 40 % billigare mot konkurrenterna Plats 2 gym Skäggetorp/Tannefors, öppet dygnet runt, e-handelswebbplats Påverkan Sociala medier, Team Gymbolaget Personal Kunnig & erfaren personal (3 st) Fysiska bevis (Physical evidence) Verksamhets image speglar priset Processer Självbetjäning (passerkort + kod), PT & kostrådgivning

SWOT Styrkor Svagheter Möjligheter Hot Öppet 24/7 Privatägt Smalt utbud Placering av gym Möjligheter Träningstrend Hot Konkurrenter Motionscentrum

Marknadsstategi - STP Segmentering Urval (Targeting) Geografisk variabel: Endast Linköping Demografisk variabel: Unga män Psykografisk variabel: Träningstrend Beteendemässig variabel: Öppet dygnet runt Urval (Targeting) Odifferentierad marknadsföring – Samma strategi för olika segment

Positionering Styrketräning – Mindre fördelar för högre pris Pass – Fler fördelar för högre pris

Åtgärdsförslag Begränsade resurser Reklamutskick (Flygblad) Fokusera på styrkor Pris Öppettider Sociala medier Kundinteraktion Tydligare skyltning Nya kampanjer Värva en kompis (2 mån grattis alt. Presentkort) Erbjudande för nya kunder

Budget Extremt begränsade resurser Åtgärdsförslag Antal Pris Kostnad Skyltar inkl. tryck 2 996: - 1 992: - Flygblad 10 000 0,12: - 1172: - Utdelning av flygblad 1 5 000: -   Total åtgärdskostnad 8 164: -

Uppföljning Antal medlemmar Enkäter Försäljning via e-handelswebbplatsen Aktivitet på hemsidan och Facebook-sidan Intäkter

FRÅGOR? Tack!