Visit South East Sweden visitse.se. Upplevelsekampen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En attraktiv Östgötaregion Där stad och land är med på tåget?
Advertisements

SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Årsbokslut för svensk turism 2012 Satellitkontoberäkningar med turismens effekter på ekonomi, export och.
Som medlem i DSL Ekonomiska förening erbjuder vi dig fler grundläggande fördelar, dessa är oberoende av vilken nivå du/ni väljer att engagera er på. DSL.
Stockholm Selections Stockholms Södra Skärgård
1 Unga om sin boendesituation 28 juni 2012 Projekt © Novus.
Skånsk Simning med ös i. Styrelsen har under hösten 2010 startat arbetet med grunden att ta fram ett dokument, gällande mål och verksamhetsinriktning.
UTVECKLA DINA INTERNATIONELLA AFFÄRER
Vi gör det enklare för svenska
"Hos oss är lön en självklar och integrerad del i personalkonsultens vardag" Lönedagen 2012.
Reseproduktion och försäljning
Miljödepartementet Ett Sverige utan klimatutsläpp – det gröna föregångslandet Bakgrund till regeringsbeslut torsdagen 21 juli 2011.
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
En guide till SKLs Millenniemålsprojekt (2015)

FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Internationell media Lotte Billing, International Media Officer, Lunds Universitet.
Södertörns nyckeltal 2008 kultur och fritid
Näringsdepartementet Attraktions kraft Sverige - världens bästa land att vistas, verka och växa i.
Resultat så här långt… företag 60 workshops
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
FoU-samverkan på EU-arenan – Regionala FoU-strategier för Norra Sverige Erik Bergkvist Rapportör EuropaForum.
Jag har en strategi har du?
Forskning Bild s.8: Future Labs. Uk Digital literacy across the curriculum av Hauge, Cassie; Payton, Sarah.
Svenskt Internet Governance Forum Innehåll 1.Inledening 2.Bakgrund definition 3.Vision och Mission 4.Comittment, ämnen genomförande 5.Frågor och sver 1.
presenterar - ett unikt system för översvämningsskydd
Miljöproblem Värdering Etik, moral, ansvar Hälsa, överlevnad Knapphet, ekonomi Tänkbara åtgärder Förbud Restriktioner Skatter och avgifter Kvasimarknadslösningar.
Sammanfattning och summering Offentliga rummet 2014
Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO.
SATSA II Regional cykelstrategi. Vi arbetar tillsammans för att öka cyklandet i Stockholms län. Vi vill skapa snabba och effektiva stråk för cykelpendling.
© Hälsingland Turism ek.fr Länets största tillväxtkluster Hälsingland Turism.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Kluster för internationell marknad.
Utmaningar i en digital tid
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Gästnattsstatistik Swedish Lapland September 2013 Sverige Norge Danmark Finland Tyskland Holland Frankrike GBR Italien Ryssland SWEDISH LAPLAND SWEDISH.
RTS Konjunkturbarometer RTS konjunkturbarometer Presenteras årligen av RTS i samarbete med regionala turistorganisationer Syftar till: att följa.
Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.
RTS Konjunkturbarometer RTS konjunkturbarometer Presenteras årligen av RTS i samarbete med regionala turistorganisationer Syftar till: att följa.
Regionalt SYV-råd Mönsterås
Gästnattsstatistik Swedish Lapland Dec 2011/definitiva årssiffror 2011 Sverige Norge Danmark Finland Tyskland Holland Frankrike GBR Italien Ryssland SWEDISH.
Region Norrland Kartläggning av kollektivtrafiken
Kerstin Johansson & Lena Henricson1 Kartläggning av aktiviteter och kunskapsläge inom brottspreventivt.
Region Norrland Vision och mål för kollektivtrafiken Arbetsmaterial för Norrstyrelsens styrgrupp för trafik Benny Eriksson, S, Timrå Erik Sedig, KD, Vännäsby,
LIFT: Den egna planen DEN EGNA PLANEN Ett av målen med LIFT, och din slutredovisning.
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing - Abrahamsson, Andersson & Brege Jenna Brandon, Sofie Flint, Madelene Görs, Linnea.
Vision 2020 – Kraftsamling Ängelholm Vision 2020 – Kraftsamling Ängelholm Samverkan mellan näringslivet, kommunen, Regionen, statliga organisationer,
ESS-S presentation för Region Skåne Utgångspunkter Ett unikt tillfälle En stor potential Hård konkurrens.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Strategiskt innovationsarbete Ingrid Arltoft Henriksson, Tillväxtverket Halmstad 23 februari.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Näringsdepartementet
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Några möjliga steg i arbete med förändring och utveckling Eva Aalbu, den 8 april 2011 Folkhälsocentrum Demokrati, mer än valdeltagande.
Örebroregionen - Indiens brofäste till Skandinavien Tisdag
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
1 Satsning på biogas i Kalmar län - vad behöver ske för att få igång produktionen? Oskarshamn Ola Rosén, Grontmij.
Framtidsstrategiprocess Dialog med näringen Bokningsbarhet Marknadsföringskampanjer.
Läs mer på Ledamöter i Regionala beredningen Bild saknas Ordf. Lennart Thörnlund (s) Pernilla Lundqvist (s) Marlene.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Sveriges exportstrategi
”Vi tror på trådlösa förbindelser… …och vår förmåga att fånga tillväxten”
Marknadsundersökning Besökande Tyskar sommaren 2015 Swedish Gotland.
Zenit Reseguide. Webbaserat system för planering av resor Föreslår bästa transportsättet med hänsyn till miljö och avstånd Guide hjälper användaren att.
Upplev Tierp - En kommun att besöka, bo och verka i.
boka.livemusik.se/norrköping
Stockholm Archipelago samverkan Tina Larsson, projektledare
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg!
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Där idéer blir verklighet
OM DIGIBAROMETER Digibarometer är att workshopmaterial som tagits fram inom det regeringsuppdrag som Lantmäteriet har för att öka kompetens och.
Presentationens avskrift:

Visit South East Sweden visitse.se

Upplevelsekampen

Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att paketera och presentera

Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att fånga tid av besökaren

Upplevelseindustrins vinnare är den som ger besökaren möjlighet och underlag för köpbeslut

Upplevelseindustrins vinnare är den som kan presentera det största utbudet av aktiviteter

Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar nya affärer genom partnerskap med andra aktörer

Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar anledningen till resan och också hämtar hem vinsten i besöket

Den globale resenären Vi behöver utveckla affärer, teman, reseanledningar och vår organisation

Den globale resenären

Kräver kvalitet och paketering

Glasriket Kalmar Öland =enskilt för lite kapacitet Den globale resenären

Glasriket +Kalmar +Öland =kapacitet i boende, aktiviteter och paketering Den globale resenären

Vision 2012 Allianser från kust till kust Den globale resenären

Lyckat exempel - Swedish Lapland Allianser/partnerskap LFV Visit Sweden Regionala turistrådet Swedish Lapland Nutek

Ny arena Ny diskussion Den gränslösa digitala

UPPLEVELSEPLANERAREN™ Gränslöst digitalt paketerings– och presentationsverktyg

UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Partnership Gränslösa mediarättigheter skapar sponsorekonomi

Glasriket/Kalmar/Öland + Upplevelseplaneraren™ = egen själ mot nationell marknad

UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Glasriket + Kalmar + Öland = kampanjsite mot gemensam internationell marknad +

UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak

UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak CRM-system / pass / mobil

UPPLEVELSEPLANERAREN™ Avtalspartners

visitse.se –separat organisation Styrgrupp Rolf Edmark (ordf.) Öland Markus Lund (50%) Glasriket Carolina Thaysen Glasriket Ola Johansson Kalmar Åke Andersson Kalmar Anna Barkevall Öland Gustaf Öholm (sekr.) Öland Ledningsgrupp (operativ) Gustaf Öholm Ölands Turist AB Carolina Thaysen AB Glasriket Åke Andersson Destination Kalmar AB Markus Carlsson Ekonomi Administration TBD

Visitsweden.se Affärsplan- Tyskland / Danmark Fas 1 Analys/ MarknadVisit Sweden TillgänglighetFlygplats RegionReg. Förb. NäringInbjudna Aktörer Distribution/ SäljVisitse.se

UPPLEVELSEPLANERAREN™: Kommunikationskoncept: Upplev din sommarsemester* redan nu! Hitta, planera och boka * Höst/vinter/vårsemester

UPPLEVELSEPLANERAREN™

Visits.se / Upplevelsepnaeraren.se Fas Microbutiker etc

Gustaf Öholm – Visit south east Sweden + Glasriket + Kalmar + Öland + Ogilvy Destination + OnServer + Visit Technology Group + Visit Sweden