Visit South East Sweden visitse.se
Upplevelsekampen
Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att paketera och presentera
Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att fånga tid av besökaren
Upplevelseindustrins vinnare är den som ger besökaren möjlighet och underlag för köpbeslut
Upplevelseindustrins vinnare är den som kan presentera det största utbudet av aktiviteter
Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar nya affärer genom partnerskap med andra aktörer
Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar anledningen till resan och också hämtar hem vinsten i besöket
Den globale resenären Vi behöver utveckla affärer, teman, reseanledningar och vår organisation
Den globale resenären
Kräver kvalitet och paketering
Glasriket Kalmar Öland =enskilt för lite kapacitet Den globale resenären
Glasriket +Kalmar +Öland =kapacitet i boende, aktiviteter och paketering Den globale resenären
Vision 2012 Allianser från kust till kust Den globale resenären
Lyckat exempel - Swedish Lapland Allianser/partnerskap LFV Visit Sweden Regionala turistrådet Swedish Lapland Nutek
Ny arena Ny diskussion Den gränslösa digitala
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Gränslöst digitalt paketerings– och presentationsverktyg
UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Partnership Gränslösa mediarättigheter skapar sponsorekonomi
Glasriket/Kalmar/Öland + Upplevelseplaneraren™ = egen själ mot nationell marknad
UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Glasriket + Kalmar + Öland = kampanjsite mot gemensam internationell marknad +
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak CRM-system / pass / mobil
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Avtalspartners
visitse.se –separat organisation Styrgrupp Rolf Edmark (ordf.) Öland Markus Lund (50%) Glasriket Carolina Thaysen Glasriket Ola Johansson Kalmar Åke Andersson Kalmar Anna Barkevall Öland Gustaf Öholm (sekr.) Öland Ledningsgrupp (operativ) Gustaf Öholm Ölands Turist AB Carolina Thaysen AB Glasriket Åke Andersson Destination Kalmar AB Markus Carlsson Ekonomi Administration TBD
Visitsweden.se Affärsplan- Tyskland / Danmark Fas 1 Analys/ MarknadVisit Sweden TillgänglighetFlygplats RegionReg. Förb. NäringInbjudna Aktörer Distribution/ SäljVisitse.se
UPPLEVELSEPLANERAREN™: Kommunikationskoncept: Upplev din sommarsemester* redan nu! Hitta, planera och boka * Höst/vinter/vårsemester
UPPLEVELSEPLANERAREN™
Visits.se / Upplevelsepnaeraren.se Fas Microbutiker etc
Gustaf Öholm – Visit south east Sweden + Glasriket + Kalmar + Öland + Ogilvy Destination + OnServer + Visit Technology Group + Visit Sweden