HSB Malmö ek. för HSB, ursprungligen en förkortning för Hyresgästernas Sparkasse- och Byggnadsförening, är idag ett egennamn. Vi har två pass á 45 minuter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
MENC Software AB användarvänliga nyttoprogram för mobiler MENC ZERO.
Advertisements

Statsbidrag till etniska organisationer (Förordning 2008:63)
Stormöte
REGNSKOG ¤ Regnskogen ligger i den tropiska zonen
Jonas Eriksson/Scania InfoMate ITSX Medlemscase – Erfarenhetsutbyte Umeå maj 2009 MEX på Scania.
Varför är det viktigt att mäta?
Procent Betyder hundradelar.
Hur lång tid tar det att räkna till en miljon?
Från analoga till digitala Trygghetslarm Varför och hur?
Telefonfunktioner/hänvisning/röstbrevlåda/m.m.
Råd och tips vid design av nätverk i hemmet.
Digital-TV Olika sorters digital-TV: Via marksändare Via satellit
Mobila anknytningar med Springmobil
Branschfakta teknikföretag i Sverige •Sveriges export av teknik uppgår till över 500 miljarder kronor per år. •Svenska teknikföretag exporterar i genomsnitt.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
• 10 x Digital Zoom • Möjlighet till rörlig bild från 4 kameror samtidigt och upp till 12 st. på en skärmbild • Rörelsesensor • pixlar • Färgvisning.
Ulf Wallin, Eskil Fouganthine
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Telenor Svarsservice Växel Telefonpassning.
Snabbare kommunikation
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Västra Färgelanda.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Partner Release Note Vision 80/20 for
Nytt telefonisystem för LU
Presentation av projektet Professionell renovering i SABO- företagen.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Ring, ring – med vem ska vi slå en signal? Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Offert 2N Virtual PBX (Mobil IP Centrex plattform) eller kundplacerad IP PBX i samma produkt Vid frågor kontakta Mattias Hansson Tel.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH företag – de flesta är små 5-9 anställda 5% anställda 3% anställda 2% > 50 anställda.
Strama Skåne Antibiotika öppen vård Skåne 2010 Förskrivare, typ av antibiotika, antibiotika vid luftvägsinfektion, antibiotika vid urinvägsinfektion, antibiotika.
FL2 732G70 Statistik A Detta är en generell mall för att göra PowerPoint presentationer enligt LiUs grafiska profil. Du skriver in din rubrik,
732G22 Grunder i statistisk metodik
Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet Kristian Dahlander Systemförvaltare.
The Digital Home Anders Hamrén, D-Link. D-Link Företaget Företaget grundades 1986 Drygt 3000 anställda Omsättning 2001, 1 Miljard USD Tillväxt på 50%
Förstudie.
Hur skapar ditt företag en effektivare kundservice?
POTENSER 5 stycken exponent bas.
Visionary solutions, provided with care.
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Paketerad lösning för upp till 40 användare
1 Oktober 2011 Operativa avdelningen Idrottsrelaterat våld - nuläge och åtgärder.
Olle Sjögren, Licencia telecom ab, Mars 2012
Agenda Samhällsekonomisk kalkyl Mälardalens Industrial Technology Center Företagsbesök industrin.
Mobilens utveckling Det började med att den italienska uppfinnaren Guglielmo Marconi lyckades föra över röster via radio. Efter det tog det inte länge.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Dagens problematik Trygghetslarm.
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett avancerat kösystem för inkommande samtal till en grupp - integration med affärssystemet och.
I 80 kommuner finns någon form av lokal paraplyorganisation
50 % CO2e
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder.
Lync, telefoni och molnet
Richard Wenell Arkivering av väldigt stora och väldigt många dokument Richard Wenell, Systemarkitekt, BancTec AB.
När min dotter Christina föddes år 1971 fanns det 24 personer i yrkesverksam ålder per 80-åring och äldre. 1.
Mäklarutbildning, HSB – Historia, organisation, verksamhet Vad styr Brf:s verksamhet – Stadgar mm Årsredovisning Överlåtelse.
Rädda Barnen Kommittén för Mänskliga Rättigheter
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Procent Betyder hundradelar.
Vård- och omsorgscollege
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
Svensk Idrotts Studie- och Utbildningsorganisation.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Avancerade Funktioner
Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!
Presentationens avskrift:

HSB Malmö ek. för HSB, ursprungligen en förkortning för Hyresgästernas Sparkasse- och Byggnadsförening, är idag ett egennamn. Vi har två pass á 45 minuter ett den 11:e 15:45-16:30 och ett den 12:e 14:45-15:30

Full House HSB Malmö är en av 33 regionala HSB-föreningar i landet, och antalet medlemmar är drygt 40 000, varav nästan 4 000 sparar till en HSB-lägenhet. HSB Malmö har 140 anställda Använder en Meridian 1000 CS TRIO Enterprise Svartfiber mellan TT och Medelmscenter 5 ISDN för kommunikation med lokalkontor 110 MEX anknytningar 50 digitala anknytningar 20 analoga anknytningar

Konfig. Användargrupper i dag Bara mobila: 40 Väldigt mobila: 40 Mindre mobila:                           40 Bara kontoret:                        20 Användargrupper i morgon…. Troligen bara mobila…

Trio Konfiguration idag 6 handläggare varav vissa arbetar som telefonist 200 Present Voice (talad hänvisning och röstbrevlådor) 200 Webuser för användarna Contact Center (mail, röstbrevlåda, fax) Köplats information/ Beräknad väntetid Callback Inspelning på agenter Hur var era tankar när ni köpte in systemet, varför satsade ni på detta? Callback, används det mycket av de som ringer in? Upplevs det positivt?

Bra att telfonist och handläggare kan samarbeta, varför är det bra för er?

Inspelning, hur och varför använder ni det?

Bild på handläggare/telefonist Gärna en bild där det ligger mail och/eller fax + samtal i kön Tar ni in mail och fax och röstbrevlådemeddelande i ärendekön, hur har det hjälpt er?

Bild på tjänstefönster/handläggarfönster tex Bra överblick på köer /agenter för telefonistern, hur gör telefonisten när hon kopplar? Tittar hon i tjänste eller agentfönster för belastning?

Framtid…. Ny version av Trio Enterprise Flera användare via Contact Center ACD- grupper kopplade till ”tjänst” Återuppringning Handläggning av uppgifter via Trio Agent Kalenderkoppling Kompetensdatabas Kort om HSB Malmö. Varför ville HSB Malmö ha telefonister och call center i samma plattform? Vad har HSB vunnit med konceptet? Vilka problem har ni haft pga av vald lösning? Uteblivna telefonistfunktioner, vad har ni saknat?` Något klokt om inspelning?