Lösningsförslag 0-nivå Kontextnivå föreläsa examinera Lektioner

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Advertisements

Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Kemilärares reflektioner kring användning av visuella representationer
Vad är feedback? Vad ska jag tänka på för att feedback ska bidra till studentens lärande?
Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande
Solanderskolan presenterar
Detta är ett automatiskt lönesamtal
GPS- sändare till barn!.
Vad är teknik?.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Matematikbiennalen ”Laborativ matematik via internet” av Patrik Erixon
Rapportskrivning – rep.
Biblioteket som lokal resurs för nystartade och mindre företag.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Lokal pedagogisk planering
Läroplansträff Välkomna.
18 mars * Fika * Vad? * Varför? * Hur? * Väcka intresse * Motivera * Diskutera * Skapa flippgrupp.
GK/ÖK:ITO HT06 IT i organisationer.
A-nivå - Valbara moment Krav: grundläggande A-nivå - Valbara moment Krav: grundläggande B-nivå - Valbara moment Krav: 30 hp på A-nivå 1. Språk och kultur.
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Hur fångas energi?.
Aktivt lyssnade.
Lärandemålklinik – vanliga och ovanliga frågor om lärandemål (=LM) Kvalitetsenheten och Lärcentret samarbetar inom projekt Alcuin, som har som.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING KULTURTINGET 2014 Webbenkät samtliga deltagare (154/256 svar) 60 procent svarsfrekvens 138 svarande i sammanställningen (ej arrangörer.
Grafiken: En del av spelet Rickard ArvedalFredrik Andersson.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING KULTURTINGET 2012 Webbenkät till deltagare som inte arrangerade eller föreläste  72 procent svarsfrekvens (115 svar)  Nio av tio.
Learning study / Lesson study. Lesson Study började i Japan i organiserat skick för mer än 50 år sedan. Det är en process där ett lärarlag arbetar tillsammans.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Barns delaktighet _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Läroplansträff Välkomna!.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Michel Thomsen, Maria Åkesson - Informatik Högskolan i Halmstad
Målseminarium Uppföljning » Wallingatan 2 »Catherine Zetterqvist och Anna Åhnberg.
Praktiktermin på masterprogrammet i offentlig förvaltning
En utvecklingsmodell för (ingenjörs)utbildning Roger Renström.
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Systemdesign som process
Välkommen till utbildning som yrkesföreläsare! Vad gör Tria Trias samarbete med ST, SKTF och Unionen Yrkesföreläsningar Ditt uppdrag Hur går det till?
Verksamhetsprocesser F4
Ett konkret kursupplägg presenteras Erfarenheter från systemvetenskap Hela programmet kan läsas på distans eller på campus Nytt – start hösten 2004 Två.
Scope Vad vi intygar Gabriel Bosaeus Scope Vad sägs om scope.
INFORMATIONSSYSTEM Informationssystem: datoriserat system som stödjer en organisations informationsförsörjning VERKSAMHET avbildar Definitionen alltför.
Marknadsföring av turism
GJ It i organisationer Gudrun Jeppesen DSV.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Moment 2 Mall för presentation av idé
Mathematics 1 /Matematik 1 Lesson 5 – experimental data and their models Lektion5 – experimentell data och deras modeller.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Modell för kollegialt lärande genom klassrumsbesök
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Verksamhetsprocesser F4
22 April 2015IS1200 Datorteknik, föreläsning 11 IS1200 Datorteknik Föreläsning 1 Introduktion.
Labbregler En förutsättning för att göra en laboration är att man läst laborationshandledningen (finns för nedladdning på kurshemsidan
Huvudbyggnaden, U-vingen
Gör barn starkare i kommuner, landsting/regioner Vägledning politiker.
När du tar en gammal sak och ger den ett nytt användningsområde När du tar en trasig sak, kompletterar med nytt material och gör om prylen När du använder.
Allt innehåll innanför ramen VERSALER Huvudrubrik Beskrivande text Datum Deltagare etc Verksamhetsmodellering ARCHIMATE MALL.
Picasso. Guernica Kvinna med gul hatt The kiss  1969.
Automatisering och robotteknik (1TE621) 10 hp VT11
TEKNIK HT17 – ÅK 9.
Seminarium 1 – redovisning/bokföring
Politiskt deltagande Sammanfattning.
Föreläsning Svenska II
Geografi Geo (jord) grafi (att beskriva)
Picasso Malaga.
ÅP / Lektion 6 Att kanske förändra vilka man umgås med
Presentationens avskrift:

Lösningsförslag 0-nivå Kontextnivå föreläsa examinera Lektioner kunskap kunskap Kontextnivå kunskap föreläsa Lektions underlag examinera anmälning Lektioner Studenter La.under.lag F-deltagare L-deltagare E-deltagare kunskap Ge moment La-deltagare anmäla Laborera Studentuppgifter kunskap Anmälningsuppg. kunskap Studenter resultat

F4 Instuderingsfrågor Vad är det för skillnad mellan en affärsprocess och en verksamhetsprocess? Varför är det viktigt att modellera verksamhetsprocesser i form av grafiska modeller Varför konstruerar man As-IS och TO-be modeller av verksamheter? Redogör vad som visar på de olika nivåerna i ett DFD. Man kan kategorisera processer enligt de aktiviteter som utförs i processen, vilka kategorier finns. Ge även ett konkret exempel per processkategori.

Inlämningsuppgiften hemsjukvård Efter modelleringsseminariet om inte senare kan du göra följande: söka information om hemsjukvård skriva verksamhetsbeskrivning, tips titta på hur verksamhetsbeskrivningar i lektionsuppgifter till lektion 1 ser ut konstruera arbetssystemet (skissa på detta borde du kunna göra nu) konstruera dataflödesdiagrammet (detta kan du definitivt börja göra efter lektionen 1, DFD Efter föreläsningen och Itea-laborationen Beskriva mjukvaruarkitekturen Beskriva hårdvaruarkitekturen Fundera över resterande punkter i inlämningsuppgiften ( nästa föreläsning, systemutveckling, planering av systemutvecklingsprojekt etc)