Syftet med vår uppföljning av elever Utvärdering av Vingagymnasiets utbildningar Underlag för pedagogisk och organisatorisk kvalitativs utveckling
Plan för uppföljningen 1.Kvantitativ undersökning och analys 2.Kvalitativ uppföljning av denna i senare skede
Frågeställningar 1) Elever som har varit inskrivna på Vinga var finns de i idag? (inom gymnasiet) 2) Hur har de klarat sina gymnasiestudier? 3) Vilka utbildningsvägar har de följt?
Dataunderlag Omfattar 2898 elever registrerade på Vingagymnasiets bas-grupper åren Utgått från Uppropslistor på Vingagymnasiet vid höstterminerna 2001/02 – 2004/05 Redovisade efter födelseår
Elevkategorier –Elever som påbörjat studierna på ett nationelltprogram men sedan hoppat av och börjat på Vinga –Elever som börjat på IV-programmet –Elever som börjat på IVIK programmet
Variabler Totalt antal poäng på gymnasieskolan Meritvärde från grundskolan Gymnasieenhet som eleven sist varit registrerad på Klass som eleven sist registrerats på Gymnasieprogram som elev påbörjat sina studier Registrerad på årskurs Avbrottsorsak Avbrottsdatum Startprogram Kön (postnr)
Registrering av Vingas elever juli 2006 Fördelat i procent Grind5%4%6%9%4%12%30% Klara6%5%9%14%10%2%0% Slut/utg89%90%84%72%29%10%4% Nat.progr.5%19%43%38% Bas2%9%11% Ivik.1%2% Priv.1% 2% Lärcentra1% 3% övrigt34%15%11%
Födda år Gymnasiepoäng mer än poäng Gymnasiepoäng erhållna av elever på IVIK programmet
Gymnasiepoäng Elever som börjat på nationelltprogram (avhoppare) Födda år Gymnasiepoäng mer än
Gymnasiepoäng erhållna av elever på IV-programmet Födda år Gymnasiepoäng mer än poäng