Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Om Handelsbanken.
Advertisements

Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Företagspresentation
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
En hälsosam teknikkonsult med stark tillväxt
Q4 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Att bygga ett varumärke och en företagsprofil – ett praktikfall ur industrisektorn / producentvaru- marknaden. Magnus Åkerman. Bergsskole-ingenjör och.
Extraprodukter John Hugosson
Välkomna till AMP Workshop
Aktier och aktiesparande
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Komplett bokningssystem i Windows-miljö.
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Hösten 2011 Nortech Telecom
Yrkesförbundet för dig som jobbar med försäljning och marknadsföring.
Föräldramöte P05 6 september 2012.
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Leads och interna utmaningar
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
AMP Kickoff - Stockholm
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg
Få ut mer av ditt sparande
Branschorganisationernas Framtid Bengt Larsson. Vision En branschorganisation för alla företag och individer som arbetar med undersökningar och analys.
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
PA Consulting group ab.
NULÄGESPRESENTATION SEPTEMBER 2014.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
1:a Möte Offert process Avsluts process
Hösten 2011 Nortech Telecom
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.
SIS FORUM AB © 1 SIS Forum AB SIS Swedish Standards Institute SIS Förlag AB SIS tre produktområden En kund till SIS : n kan påverka standarders.
VARBERGS Vi har vapen. Vi har arenor. Men… har ni modet? LASERDOOM.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Moderna affärsstrategier
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Välkommen till Sommarkollo 2006
Almi Företagspartner AB
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Anders Granbom Dalarna Peter Liljekvist Värmland
Christoffers Clothing Company
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
KEY ACCOUNT MANAGEMENT HENRIK MANNERSTRÅLE DE 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN KEY ACCOUNT MANAGERN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER.
Försäljningsargumentation
Projektseminarium 1 Henrik Nehler Linköping
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
Allmänt Peter Bloom e-post tfn Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på.
Vilmale FINFO-dagen 2016.

Choice Sales Introduction
Produkt, pris, plats och påverkan
PXC Underwear Din nya möjlighet!
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Export och import.
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales

Agenda Strategi återförsäljare Strategi återförsäljare Erfarenheter från Norge Erfarenheter från Norge AMP/AMC AMP/AMC Hur jobbar AMP/AMC mot marknaden? Hur jobbar AMP/AMC mot marknaden?

Strategi återförsäljare ”Både-Och” ”Både-Och” Traditionella konflikter Traditionella konflikter Grundregler Grundregler överföring av leads överföring av leads leads från återförsäljare leads från återförsäljare seminarier seminarier

Status Norge 20 AMP/AMC 20 AMP/AMC ca 500 MP ca 500 MP ca 19% av norska omsättning ca 19% av norska omsättning Representerade i alla storstäder Representerade i alla storstäder

AMP/AMC Budget/Försäljning Budget/Försäljning Anställda Anställda Konsulttjänster Konsulttjänster ”MIM” ”MIM” Kom igång kurs Kom igång kurs Hemsida Hemsida Uppgraderingar Uppgraderingar Konvertering Konvertering Support Support Klippkort Klippkort Företagsintern kurs Företagsintern kurs Implementering Implementering Tilläggsapplikationer Tilläggsapplikationer Kundskap, t.eks: CRM Kundskap, t.eks: CRM

Leads/Prospects Cold Calls Cold Calls DM, /post DM, /post Eksisterande kundbas Eksisterande kundbas Krysskopling med andra tjänster/produkter Krysskopling med andra tjänster/produkter BNI, Rotary, nätvärksbyggning BNI, Rotary, nätvärksbyggning Annonsering i lokal/klubb/idrotts – tidning Annonsering i lokal/klubb/idrotts – tidning WOM WOM Överförda Leads – bonus! Överförda Leads – bonus!

Största felen.... Gör ingen behovsanalys Gör ingen behovsanalys Demo för ”fel” prospects Demo för ”fel” prospects Produktdemonstration vs försäljning Produktdemonstration vs försäljning Företag vs säljaren Företag vs säljaren Framdriftsplan Framdriftsplan Tålamod! Tålamod!

Behovsanalys Vilka system använder du i dag? Vilka system använder du i dag? Vad är du inte nöjd med i dag? Vad är du inte nöjd med i dag? Beskriv ett optimalt system för ditt företag Beskriv ett optimalt system för ditt företag

Försäljningsmodell