Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Advertisements

Swot - analys.
Delrapport från Monte Cavallo. Visionerna… •Bygga på det friska •Nya möjligheter •Samarbete med Jenny Nyströmsskolan (Barn- & Fritidsprogram, Gymnasiesärskolan)
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Kommunikationsplan.
Marknadsplan Sandström de Wit
Marknadsföring av turism
Marknadsplan för HälsoFreak
Varför SWOT ? Åskådliggör ett företags styrkor och svagheter, samt möjligheter och hot i omvärlden. En systematisk och bred granskning av ett företag och.
Kontaktsjuksköterskemöte 13 december 2013
Balanserade Styrkort Västra Götalandsregionen,
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Marknadskommunikation i praktiken
PA Consulting group ab.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Interna och externa resurser Möjligheter och begränsningar
Av: Mikael, Arvid, Daniel, Pontus, Michael
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Profilering: Identifiering av föreningens verksamhet och profil 1. Verksamhetsbeskrivning - Syfte - Målsättning, målgrupp - Tjänster, metoder, modeller.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Säkerhetschef/informationssäkerhetschef
De nya affärsrelationerna
Föreläsning
Arbetsmarknadsdepartementet
Hur väl verksamheten uppfyller nationella mål
Räddningstjänsten. Budgetarbetet Utfallet 2008 Vår bästa uppfattning om det faktiska behovet för kommande år och verksamhet! Prioritering 1.
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Marknadsplan Gymbolaget
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Management Support Partners 1 Styrkor SvagheterHot Möjligheter SWOT.
Välkomna! Föredrag av Musik av folket Skapad av Sara Eriksson.
Hemuppgift (gruppuppgift): Bransch- och affärsmodellanalys CBA01.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Mallar svenska.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Klarar sjukvården framtidens kompetensbehov?
Affärsplan 2010/2011 Förskolan Karlavagnen. Innehåll Företagets Vision Analys Målsättningar Strategier Planer Prioriteringar.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
The Agile Supply Chain Artikelstudie Grupp 11 Julia Carlsson Karin Mattsson Louise Rönnberg Håkan Sandström 722A29 Industriell marknadsföring & Supply.
1 Verksamhetsplan Verksamhetsplanering Verksamhetsidé Värdegrund Vision SWOT-analys Strategier Mål Handlingsplaner Uppföljning Varför finns vi?
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
LTUs SWOT Mats Westerberg Centrum för entreprenöriellt lärande
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
SWOT-analys av affärsområde grundskola
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
(c) kompetensresurs ab
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Affärsplan
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Kommunikationsprocesser
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
OL108A // Introduktion till projektledning // Samhällsentreprenör
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik

Restaurangen

Saluhallen

Livsmedelsbutiken

Analyser Marknadsmixmodellen PESTEL SWOT Ansoff’s tillväxtsstrategi Strategiska mål Kärnstrategi

SWOT anpassat på Urban Deli Styrkor Kompetens inom mat och dryck Personalen Stor utvecklingspotential Svagheter Risk för felrekrytering Risk för organisatorisk växtvärk Möjligheter Relativ konjunkturokänslighet Fördelaktiga nya statliga regleringar Långsiktig ekologisk trend Hot Plagiat från konkurrenter Intern (kontrollerbar av företaget) Extern (ej kontrollerbar av företaget)

Ansoff’s tillväxtsstrategi tillämpad på Urban Deli

Strategiska mål tillämpade på Urban Deli

Åtgärdsplan Organisationsanalys Formulera en tydlig strategi, vision och affärsidé Förbättra hemsidan Google Analytics Webbdesigner Produktåtgärder och produktsystem Ökad marknadsföring för måltidslösningar Målgruppskartläggning Ökad publicitet

Uppföljning