FOXPOPULI Introduktion av deltagare – ice breaking och lära känna varandra “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Advertisements

Att förstå anonymiteten (översättning från
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
A day as the opposite sex
Skapa ett video-CV på YouTube
Barnanpassad utredning
ARBETSMILJÖ och SÄKERHET
Metodstöd.
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
GRUPPBEHANDLING AV SPELBEROENDE
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Relativa pronomen & adverb
Les meilleures photos de
Åk 9 - året då det händer -.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Lagledaren ansvarar för att alla i laget tagit till sig detta.
BO OCH LEVA INTRODUKTION AV KAPITLET Hur undvika vräkning Samboregler
Prova  Roliga bilder  Spel  Roliga videoz  Musikspelare  Downloads!  Till de minsta  Kontakt.
Hur du skriver en bra historia
Kan du omvandla 80 km/h till m/s?
E-post juni 2013.
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Lagledaren ansvarar för att alla i laget tagit till sig detta.
Formellt, skarpt och snyggt
God Kharma! Detta är en kort men trevlig läsning. Njut! Det här är vad Dalai Lama har att säga inför Allt tar bara några få sekunder att läsa och.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Mötesstruktur.
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
En bild säger mer än tusen ord !
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Vad är du för typ av person?
Workshop inför Projektet
BO OCH LEVA. Jag ska resa ett halvår och tänkte slå två flugor i en smäll – min kompis behöver en lägenhet och jag slipper betala hyra, så jag hyr ut.
Källor! Hur gör man egentligen?
”Hur gör vi varandra bättre” IFK TUMBA FOTBOLL Ledarutveckling
Jag vill känna mig som en kvinna En modern saga. På en flygresa över atlanten kommer planet in i en riktig storm. Turbulensen är hemsk och det blir ännu.
1. Uppgiften presenteras
Genera Nya Ideer FOXPOPULI “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Att rita en instruktion
Vem är du?.
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Hinduism Många gudar Astrologi Reinkarnation Karma Meningen med
Motivation, delaktighet och tillhörighet av personuppgifter till organisationen FOXPOPULI “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Kan du omvandla 80 km/h till m/s?
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare. Alla kaktusar kan blomma om förutsättningarna är de rätta!
En fråga per elev – bråk år 6
Musslan … för dig som har en närstående som dricker för mycket alkohol, tar droger eller mår psykiskt dåligt.
VARFÖR IDROTT OCH HÄLSA?
Att Skapa Serier.
Vem är jag, Vem är du?.
MAKTLEKAR.
Det är tisdag och Björn ska på sin första ishockeyträning. Han skakar i hela kroppen av nervositet. Han har aldrig stått på några skridskor förut. När.
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Barn och stress.
Vi uppfattar verkligheten på olika sätt
Presentationens avskrift:

FOXPOPULI Introduktion av deltagare – ice breaking och lära känna varandra “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

Etablera en miljö som främjar lärande är en viktig aspekt för att starta ett träningspass på rätt fot. Dina elever ska känna sig fri och bekväm under hela utbildningen och isbrytare är det bästa sättet att hjälpa dina elever att lära känna varandra, att bryta isen på den första dagen av utbildning. Om dina elever är vuxna, är det ännu viktigare att välja en ice breaker som inte kommer att slå tillbaka på dig. De flesta vuxna vill inte spela fåniga spel. Tänk på att isbrytare är också ett utmärkt sätt att vitalisera dina deltagare utbildning. Var kreativ och gör det roligt! “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

“Name game” Längd: 15 minuter Lärande mål: ice bromsning och lära sig namnen på deltagarna Motion / Spelbeskrivning: Varje deltagare kommer att säga hans namn förknippas med ett visst drag som kommer att bli hans hälsa. Står i en cirkel, kommer att upprepa varje deltagare namn och hälsar på dem som föregick dem och även deras namn och flyttar. I slutet av spelet är det ögonblick då den sista deltagaren kommer att upprepa alla de tidigare namnen och rörelser. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

„Make a date” Längd: minuter Lärande mål: ice bromsning och lära sig namnen på deltagarna Motion / Spelbeskrivning: Varje deltagare får ett A4-papper och en penna. Facilitator / tränare förklarar att deltagarna skulle rita en klocka med 12 timmar. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

„Make a date” Då måste alla göra en dag i varje timme [att hitta andra deltagare som vill träffas i den fiktiva dagen, föreslog timme och efter överenskommelse att skriva namnet på den person som deltagaren kommer att möta. Efter alla deltagare "har gjort sina datum" för De 12 timmar, berättar facilitator alla att bjuda in och träffa de människor de har en date med den föreslagna timme och ger dem en uppgift [förslag]. För varje uppgift deltagarna har 3 min under vilken både skulle göra uppgiften. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

8 o’clockni är vakna och började göra övningar för din kropp 9 o’clockBerätta en historia om ditt namn och vem gav den 10 o’clockBerätta någonting om din familj 11 o’clockBerätta om någonting nytt du skulle vilja göra 12 o’clockLära ut några dans steg 1 o’clockBerätta om någon person som har haft ett inflyttande på dig 2 o’clockBerätta om en resa du har gjort 3 o’clockBerätta om en talang du har och hur du använder den 4 o’clockMassera din partners axel 5 o’clockBerätta om en film eller bok du har läst 6 o’clockBerätta något om ditt barndom och hur du lekade 7 o’clockBerätta om en plats som ger dig en bra känsla „Make a date” “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

“Statements” Längd: minuter Lärande mål: ice bromsning och lära sig namnen på deltagarna Motion / Spelbeskrivning: Varje deltagare får ett par minuter att tänka på 4 personliga uttalanden - 3 av dem är rätt och en falsk. I nästa steg en av deltagarna berättar hennes / hans uttalande och gruppen måste gissa vilka som är rätt eller fel. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159

Användbara resurser för fler övningar: “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159