FOXPOPULI Introduktion av deltagare – ice breaking och lära känna varandra “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
Etablera en miljö som främjar lärande är en viktig aspekt för att starta ett träningspass på rätt fot. Dina elever ska känna sig fri och bekväm under hela utbildningen och isbrytare är det bästa sättet att hjälpa dina elever att lära känna varandra, att bryta isen på den första dagen av utbildning. Om dina elever är vuxna, är det ännu viktigare att välja en ice breaker som inte kommer att slå tillbaka på dig. De flesta vuxna vill inte spela fåniga spel. Tänk på att isbrytare är också ett utmärkt sätt att vitalisera dina deltagare utbildning. Var kreativ och gör det roligt! “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
“Name game” Längd: 15 minuter Lärande mål: ice bromsning och lära sig namnen på deltagarna Motion / Spelbeskrivning: Varje deltagare kommer att säga hans namn förknippas med ett visst drag som kommer att bli hans hälsa. Står i en cirkel, kommer att upprepa varje deltagare namn och hälsar på dem som föregick dem och även deras namn och flyttar. I slutet av spelet är det ögonblick då den sista deltagaren kommer att upprepa alla de tidigare namnen och rörelser. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
„Make a date” Längd: minuter Lärande mål: ice bromsning och lära sig namnen på deltagarna Motion / Spelbeskrivning: Varje deltagare får ett A4-papper och en penna. Facilitator / tränare förklarar att deltagarna skulle rita en klocka med 12 timmar. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
„Make a date” Då måste alla göra en dag i varje timme [att hitta andra deltagare som vill träffas i den fiktiva dagen, föreslog timme och efter överenskommelse att skriva namnet på den person som deltagaren kommer att möta. Efter alla deltagare "har gjort sina datum" för De 12 timmar, berättar facilitator alla att bjuda in och träffa de människor de har en date med den föreslagna timme och ger dem en uppgift [förslag]. För varje uppgift deltagarna har 3 min under vilken både skulle göra uppgiften. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
8 o’clockni är vakna och började göra övningar för din kropp 9 o’clockBerätta en historia om ditt namn och vem gav den 10 o’clockBerätta någonting om din familj 11 o’clockBerätta om någonting nytt du skulle vilja göra 12 o’clockLära ut några dans steg 1 o’clockBerätta om någon person som har haft ett inflyttande på dig 2 o’clockBerätta om en resa du har gjort 3 o’clockBerätta om en talang du har och hur du använder den 4 o’clockMassera din partners axel 5 o’clockBerätta om en film eller bok du har läst 6 o’clockBerätta något om ditt barndom och hur du lekade 7 o’clockBerätta om en plats som ger dig en bra känsla „Make a date” “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
“Statements” Längd: minuter Lärande mål: ice bromsning och lära sig namnen på deltagarna Motion / Spelbeskrivning: Varje deltagare får ett par minuter att tänka på 4 personliga uttalanden - 3 av dem är rätt och en falsk. I nästa steg en av deltagarna berättar hennes / hans uttalande och gruppen måste gissa vilka som är rätt eller fel. “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159
Användbara resurser för fler övningar: “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a-30159