Vad ska ingå i uppgiften?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Advertisements

En Dag i Ramadan Ramadan
Gymnasiearbetet p..
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Hur ska kommunen marknadsföra de kommunala yrkena mot ungdomar?
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
1 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Introduktion till examinationsuppgift Intro-TYK A Skriftlig grupprapport 30 min Introduktion Frågor 2 tim 20 min Arbetet i din TYK-grupp startar Gruppindelning:
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Mental träning Mål & Motivation
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Hälsa på samhällsnivå Hur vill du jobba med kapitel 7.
SAMHÄLLSKUNSKAP B Henrik Larsson
Stora additionstabellen
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
1 Studieteknik Språkhandledningen. 2 Överblick över arbetet Kursplanen/målen Kursplanen/målen Litteraturlistan Litteraturlistan Terminen Terminen Delkurserna.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Hur vill du att vi arbetar med dessa uppgifter?
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Hälsopedagogik Kapitel 4
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
TietoEnator © 2007presentationPage 1 Mina meddelanden Procapita +
Fakta om undersökningen
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Tips till dina inlämningsarbeten To v 15 maila det praktiska arbetet. To v 17 maila Din livsstil (teoretiskt arbete med fakta från sid 1-3)
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Marknadsföring av turism
UNGDOMSPROJEKT KALIX. Tron på sig själv Starka sidor Självförtroende Motivation Anställningsbar.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Välkomna till höstterminens föräldramöte för årskurs 6
Välkommen! Förskoleklass hösten 2013.
Välkommen till Strands BK´s upptaktsträff :30 Startar vi med en process 10:45Grunder i spärrspel 12:00 SISU bjuder på lunch på Hot Chili 13:00Första.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Kapitel 2 sid S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.
Livsstil och den praktiska uppgiften Vad ska ingå i uppgiften?
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
När infaller Julafton och hur ofta?
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Presentationens avskrift:

Vad ska ingå i uppgiften? Livsstil Vad ska ingå i uppgiften?

Planeringen: V 6 -11.(Apu åk 2 )Kapitel 2.Mindfullness, kognitivt beteende + egen fördjupning och studiebesök v 12(Apu åk3= 12-17 ) Kapitel 3  mental träning, avslappning,  + egen fördjupning v 13 -14  meditation, avspänning+ eget studiebesök på kvällen (förslag:Sats/Valsta sim och sporthall/Time out v 15 Det praktiska arbetet ska mailas in (4 övningar). v 16 påsklov V 17 Studiebesök på kvällen (klättervägg/bowling/spa).v 17 kap 4. To fördjupningsarbete mailas torsdag. v 18 kap 5 Redovisning: min livsstil v 19 kap 6+7 Redovisning: Skolhälsoprogram. Förslag:Aktivitetsutflykt till uppsala äventyrsbana. v 20 kap 8 opponering andras fördjupningsarbete Studiebesöks förslag: Arlanda stads golfklubb. v 21 omdöme utvärdering Redovisning: Hälsopedagogiskt arbete v 22 betyg Studiebesök Sigtuna golfklubb v 23 student

Vad ska ingå( från kapitel 1) i ditt arbete kring livsstil Vad ska ingå( från kapitel 1) i ditt arbete kring livsstil? (Min livsstil ) 1. Gör en sammanställning från det du läst, diskuterat, uppgifter och övningsuppgift. 2. Du ska berätta om vad som är rätt och fel kring ex. självförtroende och livskvalitet.( minst 2 hänvisningar/kapitel) Ex: för mig stämmer det att …(sid 23) däremot håller jag inte med om att Anja … (sid 34) 3. Maila mig senast torsdag v 17. Sent inlämnat arbete= högsta betyg G

Läs kapitel 1 Läs igenom hela kapitlet. Diskutera : Välj ut två uppgifter som du vill diskutera. välj ex något av följande: s 19 Livskvalitet, s 38 Viljekraft, s 39 anspänningsnivå, s 41 stress, s 44 det du diskuterat. Uppgifter: Gör två uppgifter individuellt. Öva: Ge Leo två goda råd! Mål: Tips till din livsstil där du väljer ut 2 kunskapsområden.

Livsstil: gör likadant med kap 2+ 3 Läs igenom hela kapitlet. Diskutera : Välj ut två uppgifter som du vill diskutera. Uppgift till kapitel 2: Gör två uppgifter individuellt om ex Coping och Kasam. Uppgift till kap 3: Gör två uppgifter om ex: Hälsopedagogikens process och upplevelsebaserad verksamhet. Öva: Ge två goda råd! Mål: Tips till din livsstil där du väljer ut 2 kunskapsområden/kapitel. Maila arbetet v 17.

Praktisk fördjupning som du ska maila v 15. Info om praktisk fördjupningsuppgift. Välj ut fyra olika ljudband för att arbeta på för att få bättre inre balans: Tex: mindfullness kognitivt beteende meditation mental träning avslappning, avspänning Sammanställ dina tankar och värderingar För högre betyg: + Egen fördjupning med hänvisning och analys

Hej, hur mår du? Kapitel 1 Nu ska vi arbeta i grupper. Det förutsätter att du har läst igenom kapitel 1. 1.Välj en diskussions grupp: s 19 Livskvalitet, s 38 Viljekraft, s 39 anspänningsnivå, s 41 stress, s 44 stress. 2.Utse en i gruppen som är redaktör och sekreterare. Redaktören ska redovisa det ni har kommit fram till och sekreteraren ska se till att alla får säga vad man tycker samt anteckna och maila alla i gruppen + mig. (Detta kan ni använda som underlag till inlämnings uppgiften ” Min livsstil.) 3. Redovisa inför klassen. (tips: analysera vad de andra har kommit fram till.)