Med er från olika delar av världen är...
Jens Helgeson! Jens njuter just nu av utsikten från Golden Gate-bron med ett glas Kaliforniskt rödvin i handen. Kvällsolen ligger över Alcatraz.
Ludvig Orvegård! Ludvig hälsar just nu sin bror välkommen in i vuxenlivet! ”Välkommen in i vuxenlivet, Rikard Orvegård!”
Varför ser Return Of The Line Species Ut Som det gör?
Redan i det första design- dokumentet var det tydligt att: Spelet skulle bli SNABBT. Spelet skulle bli KAOTISKT. Spelet skulle bli ROLIGT Men framför allt skulle spelet bli BLANDAT
RYMDSKEPP GUD SHOPPING DANS TETRIS SKJUTA Den här blandningen tyckte vi var en av de roligaste delarna av speldesignen och något vi ville FÖRSTÄRKA med hjälp av grafiken.
Vår designidé: Stilblandning. Vi blandar allt; foton och målat; bra gjort och dåligt gjort; hantverksmässigt och amatörmässigt. Kaos. Det ska alltid hända saker på skärmen. Saker ska röra sig, saker ska explodera. Anti-matchning. Ju mer två saker skär sig mot varandra, desto roligare är det om de får göra det.
Alltså ser spelet ut så här: Alla teman är olika stilmässigt. Spelet byter tema slumpmässigt. Minispelens grafik är inte sammanhållen. Uppgraderingar och föremålsgrafik är inte sammanhållna. Spelaravatarerna skiljer sig åt så mycket som möjligt.
Vi hoppas att vårt arbete har gjort det roligare att spela!
Arbetsfördelning Layout Space theme, Human Body theme och Cow theme. Blockdesign och specialblock. Ikoner för föremål och uppgraderingar. Menygrafik. Föremålseffekter. Minispel: Dance, God Mode, Pong, Coin Catch Diverse småpill Ocean theme och Seizure theme. Spelaravatarer Voice-Over och Ljud Logotyp Föremålseffekter Viss blockdesign Minispel: Space Invasion, Pong, Jump-man Diverse småpill Presentation JENS LUDVIG
Tack för oss!