1 NM i precisionsflygning samtidigt med SM i Aerobatics Inledningsmöte KFK /ATr
2 När kommer gästplanen? De flesta kommer fredag, evt någon onsdag men troligen flera torsdag.
3 Landningstävlingen: Varvets utseende? Som vanligt landningsvarv, 3 flyger i varvet samtidigt. Banlängd m räcker. Bör ej flygas AVA samtidigt. Tävlingen tar 3 till max < 4 timmar.
4 NM Navtävlingen: Hur lång tid? Går fortast om alla har egna plan (det har svenska laget). Om det blir 24 startande tar det 2 tim att få iväg alla, sedan drygt 1 tim flyg, tot ca 4 tim. AVA kan flygas samtidigt om boxen ej stör vår start o landning. Det är 5-10 min mellan starter vilket borde ge tid för AVA-start-landning.
5 Administration: Kontorslokal krävs för 14 arbetsplatser, bra belysning, ostört. Kan det ligga i flygplatsbyggnaden? Behövs 6 tomma flaggstänger (för 4 nationer + 2 andra flaggor). Nationerna har själv flaggor med. Tävlingsledningen ger ut Notam PPR till tävlingsledning för lördag.
6 Service: Mat: Hur arrangeras enkel lunch? Betalas av den tävlande själv. Boende: Filip N undersöker Flygplansparkering: var kan vi ha den?
7 Banketten: Plats för 30 pers? (vi vet ännu ej hur många som anmäler sig) AVA-folket inbjudes gärna vara med, det är ju samma förbund, bara olika sektioner. En trevlig grej vore om någon i klubben ville fota tävlingarna att ha som rullande bildspel under banketten. Anmälningsavgiften inkluderar även följande: Boende: behövs besked om boendekostnad, Transport: taxi (eller buss) -transfer lörd morgon, lördag åter till boende, sedan till bankett, sedan hem igen. Lördag frukost, står klubben för det, eller ingå i boendet?
8 Frågor till AVA-folket: Hur många AVA-ekipage blir det? Om bara ett fåtal 5 st ser Håkan C och Håkan S inga problem att samsas. Hur långa blir AVA-passen? Ca min? Var läggs boxen med ovan och undersidor Var ska AVA hålla till på marken?
9 Viktigaste frågan: Kan vi köra tillsammans med SM- AVA? Tävlingsledningen för NM:s 2 delar måste ligga på samma ställe Det är fantastiskt trevligt om NM och SM kan ske samtidigt: God underhållning för deltagande, och god PR för allmänflyget!
10 Adresslista: KSAK: Rolf Björkman direkt vx Tävlingsansvariga: Håkan Carlsson Elit- och Tävlingsansvarig Motorflyg , hemtel 060 – , arbetstel , Håkan Sjöberg skolchef / Fräs Erik Andersson Henry Lindholm Kristianstad Airport AB, Everöd. Flygplatschef Jörgen Stålhammar Säkerhetschef Sara Nilsson 044 – , 0708 – Tornet Rampen KFK Kristianstads flygklubb: Anders Trönnberg kontaktperson, vice ordf, webbmaster 044 – , 0704 – Jan Larsson ordf , , Tomie Svenre, motorflygchef o teknisk chef KFK 044 – (hem), 0706 – , Filip Nilsson, boendefixare, , , Skånes Fallskärmsklubb: Thomas Björk ordf , Klubbhus: , Telefonsvarare: , adress: Degebergavägen SM aerobatics Kristianstad: Tävlingsansvarig chefspilot Ilkka Ericsson: , , e-adr: Hässleholms flygplats, ESFA – Bokeberg- Vinslöv, Björn Alfer ordf, 044 – , 0761 – Klubbhus , Radio: 123,6. Adr: Hässleholms Flygklubb, Box 7, Söderslätts FK: Patrik Lerpard
11 En bra pilot tränar alltid ATr