ELEVMEDVERKAN - PLANERINGAR KILS KOMMUN 6 MARS
Tycker du att det tar mycket tid att skriva pedagogiska planeringar? Då har vi lösningen för dig!
SYFTE Syftet är att svara på frågorna: * Hur kan man skriva planeringar med elever på ett enkelt och roligt sätt? * Varför ska vi elever vara delaktiga? * Hur skriver man planeringar effektivt?
HUR STARTADE VI? 1. Presenterade utvalda kunskapskrav, centralt innehåll. 2. Delaktighet på ett enkelt sätt: Hur ska jag arbeta? 3. Steg för steg vidare: Hur ska jag visa att jag kan? 4. Vad ska jag kunna? 5. Eleverna valde ut kunskapskrav, centralt innehåll.
VAD TYCKER ELEVERNA OM ATT VARA DELAKTIG I PLANERANDET AV UNDERVISNINGEN? Ikb6c zFJD4A
HUR PLANERAR MAN MED ELEVER?
HUR ARBETAR DU MED ELEVMEDVERKAN I PLANERINGEN AV UNDERVISNINGEN?
TESTKLASSER I KARLSTAD KOMMUN Rudsskolan, högstadiet Rudsskolan, åk 4-6 Klass 2 Kroppkärrsskolan – Maria Norring Klass 3 Kroppkärrsskolan – Eva Sundström Klass 6 Kroppkärrsskolan – Anna Fredriksson Klass 3 Färjestadsskolan– Veronica Karlsson
LATHUND HANDLEDNING
EXEMPEL PÅ PLANERINGAR Hur ska jag arbeta? Svenska : Instruktioner Idrott: lekar So: Buffé No: praktiskt arbete Hur ska jag visa att jag kan? -muntligt (digitala verktyg, en mot en, grupp) - skrifltigt (digitala verktyg ex power point etc)
FRÅGOR?
TACK!