Cecilia Lundberg Projektkoordinator HHÅA, MEN tidigare assistent i miljöbiologi.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mitt liv som elev Att skriva uppsats, att ordna sin text, den röda tråden, hur ska jag börja, att använda datorn som hjälp i skrivande m.m.
Advertisements

Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Gymnasieelevers tal om kroppsligt erfarande vid löpning Heléne Bergentoft.
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Barnanpassad utredning
Patientenkät sommaren -13
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning, steg 2 Öppen utbildning Vt-2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats:
Så här har vi haft det under våren En presentation av vad klass 3 på Krika Bygdeskola har gjort under vårterminen 2001.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Källbystugans kvalitetsarbete
Gå till första sidan Med användarna i fokus Användarundersökning som utgångspunkt för vidareutveckling av sökguide Borås Blekinge Tekniska Högskola.
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Slöjd Presentation! Av: Malte Bergman.
Vi är den lilla skolan mitt i city med nära till allt!
Hej Jag heter Rasul Saadati och är färdigt utbildad Systemkonsult på QD- System AB. Jag är bäst på installationer, administration och klientsupport. Mina.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Vi ställde frågan: Vad betyder den ”Den Aktiva patienten” för dig?
Your Name I am Perfect and loved as i am Everybody Fits I Focus on my strenghts I am worth $ _________ a month Focus on your own goal 15 min SeeLiveFeel.
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Byggsats Happy Birthday
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Ett ödesdigert misstag…
Träslöjd! Ht /11.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Sleeping girl Roy Lichtenstein.
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Välkomna!. Uppföljning av studiestart & mottagningen Diskutera gärna två och två men fyll i enkäten individuellt 1)Program? 2)Kvinna/Man/Hen? 3) Deltagit.
Av: Johan, Adam och Caroline =)
Introduktion till matematik studierna på LTH
Lärstilar Pilotutbildning Utbildningskontoret Ht-08 Barbro och Ewa
Max start-guide Liten och väldigt snabbt ihopkastad.
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014 Kerstin Angberg-Morgården, 11 juni 2014 Energisamordnare på Länsstyrelsen Dalarna.
Ja jag tycker väl att alla utbildningar ska vara förankrade i en vetenskaplig grund, annars kan man väl lika gärna läsa en brevkurs inom ämnet, vi är ändå.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Behovsanalys och brukardialog 2011
Tillgänglig IT V IOS 7 Android 4.4. Tillgänglig IT och grundfunktionalitet Inget Kontokort Flera Apple Id Säkerhetsfrågor IT avd policy Det kan.
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Aktionsforskningsinspirerat utvecklingsarbete - inriktning barnbiblioteksverksamhet Att använda forskning i biblioteksarbetet Stockholm 15 september 2011.
Ett material från Migrationsverket 2015 Här kan den som gör presentationen lägga in sitt namn.
Lotta Ekman-Johansson & Ingrid Faste. Den korta versionen  Påvisa behov  Väcka intresse  Ge lättillgänglig information.
HEJ!.
Vad är bra och vad kan bli bättre? Utvärdering med Ekjur12 15/
Samhällsvetenskapliga metoder
Beredd att undervisa? Elisabeth Nilsson, GU fysik LTH
Pannkaks-quiz.
Diskussionstillfälle 4
ltu.se/karriar  Kickstart HT-11 & VT-12 (Henrik Bunge, Dogge Doggelito, Simon Laiti, Ida Hult) ”Ettning” “Blev mycket inspirerad och han fick mig att.
Slutprojekt II Slöjd i relation till hållbar utveckling Projekt : Tillverka en cirkelsåg.
” Deltagarna vågade dela med sig av personliga saker tack vare att kursledaren ledde kursen på rätt sätt. ” Kommentarer från Consultus öppna kurser.
Min handduk ht 2013! Av: Ronja Petarsson! .
Vem är jag, Vem är du?.
MAKTLEKAR.
Island.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ett sätt att locka unga kompetenser till offentlig verksamhet
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Elev loggbok.
Utvärdering av workshop - Future Living Vilken grupp tillhörde du? NamnAntal% Byggteknik & Affärsmodeller för framtida bostäder 637,5 Energi och flödeseffektivitet.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Presentation av Projektet Salutis om träning av generella förmågor Hur gick det för studenterna efter 3 år. Lasse Bourelius och Lena Kransberg.
Presentationens avskrift:

Cecilia Lundberg Projektkoordinator HHÅA, MEN tidigare assistent i miljöbiologi

C. Lundberg

Wikipedia

Sofia Slotte: Slutrapport, studentgenomströmning HHÅA:

J. Lindholm

C. Lundberg

J. Lindholm

BBC

A och O: God planering

C. Lundberg

Planeringsrisker För mycket program och fakta under för kort tid Ingen tid för reflektion

Vad tycker studenterna? ”För lite teori, svårt att greppa innehållet” ”Mer hektiskt än jag förväntat mig” ”Det var full fart hela tiden, men det är ändå bra, eftersom man är fast här och vistelsen annars skulle kännas onödig. En rolig kurs” ”Ganska svårt att lära sig så mycket på en gång, svårt att komma ihåg” ”Mycket jobb för lite studiepoäng. Annars intressant kurs” ”Jag borde vara lite aktivare i studierna i allmänhet”

”Bra att kursen innehåller mycket praktik, då lär man sig bäst!” ”Jag har faktiskt lärt mig något!” ”Kursen har varit en av de bästa i utbildningen – på fältkurser lär man sig mycket som man inte kan lära sig från böcker” ”Intressantast var att se allt på riktigt och själv göra saker praktiskt” ”Tack för en bra kurs, jag måste erkänna att jag blev positivt överraskad av hur intressant jag tycker allt var”

Anna Törnroos

J. Lindholm What I hear I forget, what I see I remember, what I do I understand (Confusius)